Modemarknadsföring och kommunikation Akademiskt år - hösten intag
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Nyckelinformation
Campus läge
Florence, Italien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
9 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 14 000 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
04 Sep 2024
* anmälningsavgift € 3.000 + kursavgift € 11.000
Introduktion
Kursen hålls på engelska
Mode är nära kopplat till kommunikation och marknadsföring eftersom de tillåter varumärken att kommunicera sina produkter, identitet och strategi. Av denna anledning är det mycket viktigt att kunna designa reklamkampanjer samt att identifiera och organisera marknadsföringsaktiviteter genom de mest lämpliga kommunikationskanalerna för att förmedla varumärkets egenskaper och marknadsföra sina produkter.
Med läroåret Fashion Marketing and Communication kan du analysera förhållandet mellan varumärke, produkter och publik och den roll som marknadsföring och kommunikation spelar inom modebranschen. Du kommer att utforska hur varumärken kommunicerar sina nyckelbudskap över marknadsföringsplattformar som varumärke, reklam, tryck, digitala och sociala medier, visuell merchandising, detaljhandelsmiljö, evenemang och experimentell marknadsföring.
Kursen tar en djupgående titt på positionering och målgruppsteorier och analyserar specifika fallstudier av några av de marknadsförings- och kommunikationsstrategier som antagits av de mest kända varumärkena.
Schema: Lektioner pågår från måndag till fredag på heltid.
Galleri
Idealiska studenter
Mål
Studenter som går sitt andra år av universitetsstudier i kommunikation, marknadsföring eller mode styling, och yrkesverksamma som arbetar inom ett av dessa områden, som försöker uppnå karriärutveckling och ytterligare färdigheter och kunskaper inom ett specifikt område.
Antagningar
Stipendier och finansiering
För att stödja deltagarna i täckningen av deltagaravgiften har IED aktiverat ett artikulerat system av faciliteter: partiella eller totala stipendier på undervisningsavgift; Early Bird är underlättande för studenter som slutför registreringen inom givna deadlines.; Finansiering med möjlighet att delbetala studieavgiften tack vare avtal med hypoteksbolag.
Läroplan
Metod och struktur:
Utbildningsvägen är baserad på förvärv av den kulturella, metodologiska, tekniska och tekniska kunskapen och färdigheterna inom det valda området. Kursen varvar teoretiska lektioner med workshops och möten med representanter för ledande företag inom sektorn.
Akademiska året består av höstterminen i modemarknadsföring och en av de två vårterminerna: Modekommunikation eller modestyling.
Syftet med kursen är att lära dig att utveckla analytiskt och kritiskt tänkande, förmågan att arbeta självständigt och som en del av ett team, användning av effektiv kommunikation och förmågan att ge och få konstruktiv feedback.
Genom höstterminen fördjupar du de marknadsföringsstrategier som varumärken ofta använder och förstår hur dessa kan mätas i termer av produktivitet, genom produktpositionering, perceptuella kartor och konsumentporträtt.
Baserat på ditt val kommer du under vårterminen att koncentrera dig på en ny produktlansering, omlansering och ompositionering av varumärket, eller så kommer du att förvärva förberedelser för planering och kommunikation av modeevenemang, med början från studiet av viktiga fallhistorier , samt lära sig de mest effektiva metoderna för att hantera ett projekt, en kund eller ett evenemang med digitala verktyg för att öka de integrerade kommunikationsstrategierna.
Ranking
IED strävar efter att bygga en stödjande miljö och samarbetsrelationer med partners. Det är därför IED levererar de nödvändiga verktygen för att stödja potentiella studenter i att utforska möjligheter, fatta välgrundade beslut och utforma sin framtid.
Tack vare den innovativa metoden och den professionella framgången för IED-studenter har utbildnings- och forskningsministerierna i de länder där IED verkar direkt – Italien, Spanien och Brasilien – officiellt ackrediterat majoriteten av IED-grund- och masterkurser.
Programresultat
Du lär dig kommunikationsstrategin och hur du utvecklar en skriftlig, visuell och digital berättelse och lanserar, marknadsför och stöder de varumärken som du ansluter till.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Du kommer att lära dig kommunikationsstrategin och hur du utvecklar en skriftlig, visuell och digital berättelse och att lansera, marknadsföra och stödja de varumärken du ansluter till.
Kursen tar en djupgående titt på positionering och målgruppsteorier och analyserar specifika fallstudier av några av de marknadsförings- och kommunikationsstrategier som antagits av de mest kända märkena.