Nybörjare engelska sommarkurs

Allmänt

Programbeskrivning

Resväg

Nybörjare Engelska Språkelever arbetar i små grupper för att bygga förtroende för alla aspekter av engelska språket.

Engelska Språkstuderande arbetar i små grupper för att bygga förtroende för grammatik, vokabulär, uttal, talande, lyssnande, läsning, skrivning och engelsktalande engelska.

Om den här klassen

Engelska Språkstuderande arbetar i små grupper för att bygga förtroende för grammatik, vokabulär, uttal, talande, lyssnande, läsning, skrivning och engelsktalande engelska. Full engelsk fördjupning ligger i hjärtat av ISSFTs sommarupplevelse.

Arbeta i små grupper, klasser kommer att omfatta:

  • 36 timmar engagerade engelska språkundervisning
  • Undervisning levererad av kvalificerade CELTA / TEFL engelska lärare
  • Studenterna kommer att ha det dagliga tillfället att öva talar i strukturerade samtal
  • Lektionerna kommer att vara projektorienterade och kommer att kräva att eleverna presenterar information till klassen med hjälp av sina språkkunskaper
  • Eleverna kommer läsa från modifierade texter och kommer att lära sig olika strategier för att hjälpa till med förståelse. De kommer också att utveckla analytiska färdigheter för att tolka litteratur och bilder.
  • Studenter kommer att skriva dagligen, öva grammatikstrukturer och lära sig nytt ordförråd. De kommer att skriva en rad olika personliga berättelser, beskrivningar, rapporter, dikter och kreativ fiktion.

109160__MG_0922_filter.jpg

Lärandemål

Vi förväntar oss att alla studenter deltar i kursbegrepp genom att tänka, läsa, skriva och delta så gott som möjligt.

Detta kommer att omfatta att arbeta som en del av ett lag men också arbeta med individuella uppdrag.

Vårt primära mål är att ge konstruktiv feedback på kursarbetet och engagera eleverna i konversation. En slutrapport kommer att utarbetas efter avslutad kurs, som diskuterar vad som omfattades av klassen, områden för utveckling, styrkor och individuellt bidrag.

Lärandemål för alla klasser ser våra studenter växa i förtroende och utveckla sin övergripande kommunikationsförmåga.109161__MG_0982_filter.jpg

Engelska nivåbedömning

På ISSFT använder vi den gemensamma europeiska referensramen för språk i relation till all inlärning, undervisning och bedömning.

Nybörjare är i allmänhet A1-A2, Intermediate B1-B2, Advanced C1-C2.

Studenterna kommer att bedömas i början av kursen för att säkerställa att de placeras i klassen som är lämpligast för deras nivå. Vi uppmuntrar mellanliggande till avancerade studenter att överväga att anmäla sig till kurser som Global Entrepreneurship, Intro to Law and Study Skills som ett sätt att förbättra sina språkkunskaper under sommaren. Eftersom dessa klasser är ett bra sätt att lära sig att tänka och kommunicera som en modersmålare genom ett ämne som studenten redan har intresse för.

Vårt mål är att bygga övergripande förtroende för våra studenter genom lektioner som är roliga, intressanta och relevanta för elevernas framtida akademiska behov.109162__MG_9618_filter.jpg

Gemensam europeisk referensram för språk

  • Kunnig användare C2

Kan med lätthet förstå nästan allt hört eller läst. Kan sammanfatta information från olika talade och skriftliga källor, rekonstruera argument och konton i en sammanhängande presentation. Kan uttrycka sig själv spontant, mycket flytande och exakt, differentiera finare nyanser av mening även i mer komplexa situationer.

  • Kunnig användare C1

Kan förstå ett brett spektrum av krävande, längre texter och känna igen implicit betydelse. Kan uttrycka sig flytande och spontant utan mycket uppenbar sökning efter uttryck. Kan använda språk flexibelt och effektivt för sociala, akademiska och yrkesmässiga ändamål. Kan producera tydlig, välstrukturerad, detaljerad text om komplexa ämnen, som visar kontrollerad användning av organisationsmönster, kontakter och sammanhängande enheter.

  • Oberoende Användare B2

Kan förstå huvudidéerna i komplex text om både konkreta och abstrakta ämnen, inklusive tekniska diskussioner inom hans / hennes specialområde. Kan interagera med en viss grad av flyt och spontanitet som gör regelbunden interaktion med infödda talare ganska möjlig utan belastning för någon part. Kan producera tydlig, detaljerad text på ett brett spektrum av ämnen och förklara en syn på en aktuell fråga som ger fördelar och nackdelar med olika alternativ.

  • Oberoende användare B1

Kan förstå de viktigaste punkterna för tydlig standardinmatning på kända problem som regelbundet stöter på arbete, skola, fritid etc. Kan hantera de flesta situationer som kan uppstå under resan i ett område där språket talas. Kan producera enkel kopplad text om ämnen som är bekanta eller av personligt intresse. Kan beskriva erfarenheter och händelser, drömmar, förhoppningar och ambitioner och kortfattat ge skäl och förklaringar till åsikter och planer.

  • Grundläggande användare A2

Kan förstå meningar och ofta använda uttryck relaterade till områden med direkt relevans (t.ex. mycket grundläggande personlig och familjedata, shopping, lokal geografi, anställning). Kan kommunicera i enkla och rutinerade uppgifter som kräver en enkel och direkt utbyte av information om välbekanta och rutinmässiga frågor. Kan enkelt beskriva aspekter av hans / hennes bakgrund, omedelbara miljö och frågor i områden med omedelbart behov.

  • Grundläggande användare A1

Kan förstå och använda välbekanta vardagliga uttryck och mycket grundläggande fraser som syftar till att tillgodose behoven av en konkret typ. Kan introducera sig själv och andra och kan fråga och svara på frågor om personliga detaljer som var han / hon bor, människor han / hon vet och saker han / hon har. Kan interagera på ett enkelt sätt, förutsatt att den andra personen talar långsamt och tydligt och är beredd att hjälpa.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

We are passionate about working with young people of different cultures, our goal is to spark their imagination and to inspire them for the future.

We are passionate about working with young people of different cultures, our goal is to spark their imagination and to inspire them for the future. Läs mindre