PMD-Marketing
The International Management Institute (MIM-Kyiv)
Nyckelinformation
Campus läge
Kiev, Ukraina
språk
Begär info
Studieformat
På Campus
Varaktighet
6 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Målet med programmet är:
att visa påverkan och roll marknadsbeslut att öka den totala affärsvärde.
Programmet är för:
-Företagare och chefer i medelstora företag och högre;
-Cheferna för marknadsföring avdelningar;
marknadschefer.
Alla kurser i utbildningen är integrerade genom en enda filosofi som bygger på de mest progressiva inställning till verksamheten organisation, erkänd av världens näringslivet - säljande inriktningen mot ökad affärsnytta.
Programmet bygger på att "MARKSTRAT ®" datorsimulering, som viktiga instrument, som gör det möjligt för deltagarna att se direkt påverkan av marknadsföring beslut på affärsnytta. Dessutom använder programmet en rad innovativa teknik för undervisning affärer kurser, inklusive affärssimuleringar, fallstudier, gruppdiskussioner etc.
Programmet består av följande kurser:
- Marknadsföring
Enligt verksamhetsplanen värdeskapande koncept, inom ramen för kursen ska deltagarna studera de senaste världen förhållningssätt till marknadsföring som har anpassats till ukrainska företagens behov.
- Strategisk marknadsföring / MARKSTRAT ®
Strategisk marknadsföring simulering, vars deltagare agera som chefer i företaget, som har varit verksamma i konkurrensutsatt miljö för 7-12 år.
I processen av simuleringen deltagarna kan se påverkan av marknadsföringsåtgärder på företagens värde och skaffa sig praktiska färdigheter.
- Marknadsundersökningar
Kursen ger kunskap om mål, ideologi, struktur och metoder för marknadsföring forskning och definierar dess plats i företagets verksamhet på marknaden.
Deltagarna i programmet lära forskning marknadsföring miljö-och analysteknik samt metoder för entreprenörernas val för att genomföra marknadsundersökningar, marknadsföring forskning organisation och analys av erhållna informationen.
- Företagsekonomi
Översyn av samtida makro-och mikroekonomiska processer och begrepp som utgör den metodiska grunden för ytterligare förståelse för verksamhetens värdeskapande koncept.
- Finansiella aspekter av företagets värde
Ekonomisk förvaltning organisation i bolaget syftar till att öka affärsnyttan. Identifiera företagets värde nyckelkomponenter.
Sambandet mellan företagets värde komponenter.
Professorernas konsultverksamhet erfarenhet lett struktur som bygger på kombination av den senaste teoretiska angreppssätt med praktiska behov av ukrainska näringslivet.
Inom ramen för programmet kommer deltagarna att få möjlighet att kommunicera med inbjudna ledande chefer för ledande ukrainska företag känt för en framgångsrik marknadsföring projekt.
Efter avslutad sina studier deltagarna uppbär statligt intyg om yrkesmässig utveckling och MIM-Kiev certifikat.
 
Entré villkor: Mottagningen bygger på öppen konkurrens i enlighet med resultaten av handlingar urval och enskild intervju.
Program format: Fredag från 17,30 till 21,30 och lördag från 9,00 till 17. 00 gånger per månad