Pedagogisk specialist (red.) Grad i lärarledarskap
Alabama State University The Harold Lloyd Murphy Graduate School
Nyckelinformation
Campus läge
Montgomery, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 10 156 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Årlig In-State Undervisning; $ 17.572 Årlig utländsk undervisning
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
AA i lärarledarskapsprogram skapar lärare som kommer att bli förändringsagenter som positivt påverkar deras klassrum, skolor, samhällen och skoldistrikt samt den nationella konversationen om pedagogisk förändring. Programmet är specifikt för lärare som kommer att förbli i sina klassrum samtidigt som de tar ledarrollerna i skolorna och i skolans större sammanhang. Programmet är utvecklat kring en uppsättning akademiska och fältupplevelser som ger kunskaper och färdigheter för ledarskap i samarbete, skrivande för förändring, reflekterande tänkande, problemlösning och förespråkning av excellens inom utbildning.
Lärarledarskapsprogrammet är utformat för lärare som vill utveckla sina ledarskapsförmågor och som vill stanna kvar i klassrummet. Programmet närmar sig ledarskap från perspektivet av exemplifierande undervisning, kontinuerligt lärande för alla, ett behov av att balansera förändring med stabilitet och vikten av fredlig existens i en mångsidig grupp av elever. För detta ändamål kommer lärare att förbättra sina förmågor att leda inte bara i sina klassrum utan även i skolan genom att arbeta med läroplan, bli mentor / lärare, utveckla nya program och genom en rad andra aktiviteter som förbättrar skolan för Alla barn
Lärarledarskapsprogrammet är ett specialprogram (Ed.S.) som uteslutande är utformat för K-12-praktiserande lärare som syftar till att förbättra lärandet av elever och lärare. Lärarledarskapsprogrammet engagerar lärare i åtgärder som leder till skolförbättring, eftersom lärare lär sig nya strategier, genomför dem i sitt klassrum med hjälp av hjälp, samlar in bevis på studentinlärning och reflekterar över och anpassar sina lärandepraxis. Genom systematisk förfrågan på undervisning syftar programmet till att förbättra studentprestanda och odla verktygen för livslångt lärande som stöder lärarledarskap för skolförbättring. Lärarledarskap är utformad för att tillgodose behoven hos grundskolelärare, mellan- och gymnasielärare.
Affärsidé
Alabama State University Lärarledare Programmet strävar efter att förbereda potentiella lärarledare som leder, engagerar, samarbetar och modellerar för kollegor inom innehållskunskap, undervisning och lärande, läskunnighet, mångfald och professionalism. Programmet förbereder de potentiella lärarledarna att vara beslutsfattare som är utrustade med kunskaper, färdigheter och dispositioner som är nödvändiga för att etiskt och effektivt integrera teori och praktik i att utföra sitt ledarskapsansvar. För att uppfylla detta uppdrag läggs tonvikten på teoretiskt informerad och forskningsbaserad effektiv praxis och arbetar tillsammans med skoladministratörer, kollegor, studenter, föräldrar och familjer och det större samhället för att underlätta studentinlärning. Detta uppdrag uppnås genom att ge exempel på lärande möjligheter i olika sammanhang och format. Det är anpassat till nationella, statliga, professionella och institutionella standarder.
Programmål
Lärarledarskapsprogrammet skapar lärare som kommer att bli förändringsagenter som positivt påverkar deras klassrum, skolor, samhällen och skoldistrikt samt den nationella konversationen om utbildningsförändringar. Programmet är specifikt för lärare som kommer att förbli i sina klassrum samtidigt som de tar ledarrollerna i skolorna och i skolans större sammanhang. Programmet är utvecklat kring en uppsättning akademiska och fältupplevelser som ger kunskaper och färdigheter för ledarskap i samarbete, skrivande för förändring, reflekterande tänkande, problemlösning och förespråkning av excellens inom utbildning.
Program Krav
Utbildningsspecialistprogrammet i lärarledarskap omfattar trettio (30) kredit timmar. Kandidater kommer att slutföra 30 kredit timmar av grundläggande kurser, inklusive ett sex (6) kredit timmars fältbaserade projekt. Fältbaserat projekt måste slutföras i ett skol- eller skolsystem. Kärnkurserna på 30 timmar omfattar följande kurser på sjätteårsnivå:
- TL 600 Lärarledar Seminarium
- TL 601 Pedagogik och läroplan
- TL 602 Dataanalys för skolförbättring
- TL 603 Bevisbaserade praxis
- TL 604 Föräldra- och skolsamarbete
- TL 605 Coaching och mentorskap
- TL 606 Skolklima och kultur
- TL 607 Summativ och formativ utvärdering
- TL 608 Fältbaserat projekt I
- TL 609 Fältbaserat Projekt II
Efter de 24 terminen i kärnkursen måste alla kandidater genomgå och genomföra en omfattande granskning innan de går in i fältbaserade projektfasen av programmet. Under den fältbaserade projektfasen av programmet krävs kandidater kontinuerligt.
Tillämpa lärarledarskapsprogrammet
Tillträde till utbildningsspecialisten i lärarledarskapsprogrammet kräver att sökanden:
- Besitta en klass A (Masters Level Professional Educator) Certifikat i något undervisningsfält eller område av instruktionsstöd erkänt i delstaten Alabama
- Skicka tre rekommendationsrekommendationer från personer som är kvalificerade att utvärdera sökandens förmåga att göra examensarbete
- Ha ett minimum GPA på 3,0 i tidigare akademiskt arbete
- Ha minst tre (3) års framgångsrik undervisningserfarenhet i en P-12-inställning
- Skicka in en inträdesportfölj under en intervju. Portföljen innehåller följande:
- Bevis på förmåga att positivt påverka studentprestation
- Bevis på samverkande ledarskapspotential
- Sammanfattning av kandidatens anledningar att bedriva lärarledarens certifiering
- Sammanfattning av vad kandidaten förväntar sig av lärarledarprogrammet.
- Passa en intervju som genomförs av ett programtillträdeskommitté som omfattar både P-12-ledare och högre utbildningsfakultet.
Graduate Avgifter
Nedan beräknas undervisning och kostnader för heltidskandidater som bor på campus under läsåret 2017-18. Faktiska kostnader och avgifter kan variera beroende på inskrivning och livsstilsbeslut. Du kan också vilja granska uppskattad undervisning och kostnader för deltidsansökan på vår fullständiga Budget arbetsblad. För en fördelning av avgifter per kredittimme och per termin, ladda ner 2017-18 Schema för studentundervisning och avgifter.
I staten | Out-of-State | |
Fakturerade kostnader | ||
Undervisning / Avgifter | $ 10.156 | $ 17.572 |
Rum / Board | $ 5422 | $ 5422 |
Delsumma | $ 15.578 | $ 22.994 |
Övriga uppskattade kostnader | ||
Böcker | $ 1000 | $ 1000 |
Transportfordon | $ 1552 | $ 1552 |
Diverse / Personal | $ 1840 | $ 1840 |
Delsumma | $ 4392 | $ 4392 |
Beräknad Total | $ 19.970 | $ 27.386 |