Performance Management Workshop
Convertas
Nyckelinformation
Campus läge
Dubai, Förenade arabemiraten
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
5 dagar
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 3 995 / per course *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Moms för en fem dagars workshop hålls en konferenslokal i Dubai, inklusive certifikat, lunch och kaffepauser.
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Kursen tar en djupgående bild av hur man gör rätt åtgärder för att hantera medarbetare, åtgärder som är huvudsakligen objektiv. Det beskriver också hur man genomför effektiva prestationsbedömningsmöten och betonar vikten av coaching som ett sätt att förbättra prestanda.
Kursen kombinerar teoretiska och praktiska metoder för att leverera innehåll. Deltagare förväntas rollspel prestationsbedömning möten och coaching sessioner.
mål
- Definiera prestationshantering, dess mål och olika ansvarsområden
- Ange huvudfaser i en prestationshanteringscykel och hur man hanterar var och en för optimala resultat
- Utveckla materiella och immateriella prestationsåtgärder
- Skapa affärsbaserade mål, inklusive "SMART" -mål, åtgärder och nyckeltal (KPI)
- Definiera coaching och lista de 5 stegen för att genomföra optimala coachningar
- Genomföra effektiva prestationsbedömningsmöten
- Identifiera sätt att belöna och erkänna anställda
Vem ska delta
Teamledare, chefer, affärspartners och line mangers som hålls ansvariga för organisationens och dess anställdas prestationer.
certifiering
Convertas är en HR Certification Provider Provider, i Human Resource - International ™ (SPHRi) ™ som stöder HR-proffs för att uppnå sin potentiella och förvärvande (SPHRi) ™ -certifiering.
moduler
Dag 1: Prestationshantering
- Definition av prestationshantering
- Mål för prestationshantering
- Påverkan av dålig prestanda på en organisation
- Nyckelord och användningsområden
- Den årliga prestationscykeln - översikt
- Ansvar för prestationshantering
- Delad förvaltningsmodell
- Misstag i prestationshantering
Dag 2: Upprättande av effektiva mål
- Cascading visionen, uppdraget och strategierna
- Påverkan av kritiska framgångsfaktorer på prestanda
- De tre typerna av prestandakriterier
- Viktiga resultatområden - definition och exempel
- Key Performance Indicators (KPI) - Definition och egenskaper - Måttenheter
- Skillnad mellan mål och mål
- Att sätta mål i målen "SMART" sätt
- Mätning av semi-tangible faktorer och kompetenser - Beteendeindikatorer - Kunskapsnivå
- Företagsvärden - deras betydelse
Dag 3: vikten av coaching
- Vad är coaching?
- Coaching ansvar
- Fördelar med bra coaching
- Fokus och syfte med coaching
- Viktiga coachningsförmågor
- Fem steg med coaching för optimal prestanda
- Rollspel: Underlättar en coaching session
Dag 4: Ledande effektiva prestationsbedömningar
- Planering av prestationsbedömningar
- Genomförande av effektiva utvärderingsmöten - Börja mötet - Diskutera utvärderingen: En fördjupad syn - Sluta mötet
- Roller av chefer och anställda
- Vanliga bedömningsfel
Dag 5: Uppföljning efter prestationsbedömningsmöte
- Procentandel av tid som används för prestationshantering
- Bekräftar god prestation
- Sätt att erkänna anställda
- Tekniker för prestationsdiagnos
- Kategorier av prestationsproblem och möjliga orsaker
- Systemfaktorer kontra enskilda faktorer
- Prestationsförbättringsplanering