Doktorand i scenografi och audiovisuell konstriktning

Allmänt

Programbeskrivning

presentation

Den audiovisuella produkten är idag ett av de mest använda medierna och det konstnärliga uttrycket. Den audiovisuella sektorn växer inom TV, reklam och film och det finns ett tekniskt och kreativt behov av iscenesättningen av innehållet. Figuren av den audiovisuella konstledaren gör det möjligt att skapa visuella kvalitetsprodukter, med en estetisk känsla och behandla resultatet i sin helhet.

Denna kurs svarar på ett behov av att utbilda dem som är intresserade av konstriktning tillämpad på audiovisuella medier. Det riktar sig till inredningsarkitekter, formgivare, kreativister, kandidater inom konst, konsthistoria, publicister och arkitekter.

Studenterna är beredda att förstå och kunna skapa landskap och världar efter varje behov. Sektorns kunskaper, tekniker och verktyg erbjuds samt viktiga verktyg för att överföra sensationer genom kameran.

I Ártidi ger vi en specifik utbildning där olika områden lärs ut ur ett innovativt och aktuellt perspektiv. Dessa program lärs ut från det bredaste konceptet, med det huvudsakliga målet för varje elev att lära sig att tillämpa hela uppsättningen strategier i varje professionell verksamhet på ett konkurrenskraftigt och effektivt sätt.

Specialiseringen är en exklusiv kurs för Ártidi och består av en egen examen med nationella och internationella kompetenser erkända av ASEMAIC, ACAP och Trends School.

Kursen har en längd på 210 timmar, den är strukturerad i 3 utbildningsmoduler där teorin kombineras med övning och genomförande av ett slutprojekt.

mål

  • Presentera eleverna för världen med setdesign.
  • Fördjupa kunskapen om det audiovisuella språket och dess möjligheter.
  • Skapa nya verkligheter enligt en produkt.
  • Ge verktyg och processer för skapande och design för att kommunicera till tittaren.
  • Förvärva färdigheter och förmågor att genomföra en audiovisuell konstriktning.
  • Känn verktyg och tekniker för konstruktion och skapande av audiovisuella scenarier.
  • Konditionera ett tomt fält för att göra det till ett känsligt utrymme för att kommunicera varumärket genom den kreativa processen och montering av scener.
  • Framkalla ett lämpligt naturskönt klimat för ett givet rum.
  • Ha en behärskning av tillämpningen av former och färger.
  • Placera studenten i en konkurrenskraftig arbetsmiljö.

Plús de Ártidi

  • Vår setdesigner är konstledaren för evenemanget, inte en del av utrustningen.
  • Det låter dig skapa kommunikativa åtgärder med hjälp av landskapet som ett påstående.
  • Skapa händelser baserade på landskapet.
  • Scenografen ger mervärde till företag eftersom de också kan skapa butiksfönster och scenografiska installationer.
  • I slutet av kursen rådgiver en professionell rådgivare eleverna om träningspass med hänsyn till sina studier; Professionell erfarenhet och en personlig SWOT-analys.

jag professorado

Lärarteamet består av aktiva proffs med nationellt och internationellt professionellt erkännande i olika märken. Ett team som integrerar utbildning med affärsverkligheten.

  • Marc Chornet (audiovisuell producent: Skapande och audiovisuellt språk. Bachelor i drama i specialisering av regi och dramaturgi)
  • Sergi Corbera (scenograf och konstledare. Konstriktningsspråk och idéns uppfattning)
  • Laura Clos (scenograf och konstledare. Kreativa tekniker och material för konstriktning)
  • Azucena Ferrer (reklamkonstledare. Utveckling och förverkligande av konstriktning)
  • Jordi Llobet (branding tillämpad audiovisuell estetik)
  • Fausto Leoni (konstledare och stylist)

Se vägledningsavdelningen för professorerna i varje utgåva.

Vad kan du bidra med?

  • Riktning och utveckling av globala åtgärder i landskap.
  • Skapa originella och funktionella utställningsutrymmen för företag som säljer produkter eller tjänster.
  • Design av flyktigt landskap för shower eller fritidsevenemang.
  • Design och planering av montering av flyktiga utställningsrum för kommersiella varumärken.
  • Skapande av inre atmosfärer i kommersiella utrymmen.
  • Innovativa tekniker för att skapa utrymmen med sin egen identitet.
  • Visuella uttryckstekniker och få stämpeln av personlig kreativitet.
  • Användning av former, volymer och färger i kommersiella utrymmen för varumärken.
  • Design, konstruktion och montering av projekt och flyktiga dekorationselement.
  • Analys och utveckling av varumärkespersonlighet.

Samarbetsvilliga företag

Ártidi har en jobbstyrelse (Artidiempleo) med mer än 90 samarbetsföretag för att genomföra utbildningspraxis i olika samarbetsföretag av internationellt och nationellt erkännande: Ikea, Escada, La Mallorquina, Grupo Inditex, CustoBarcelona, LRoptics, Adolfo Domínguez, Intersport, McGregor , Oysho, Reebok, Pronovias, Swatch, La Perla, Adidas bland andra.

Skolan organiserar aktiviteter och evenemang i samarbete med stora köpcentrum, föreningar, mässor och marknader, konstgallerier och företag där elevernas projekt ställs ut.

Examen och ackreditering

Examen: Postgraduate in Scenography and Audiovisual Art Direction: TV, Advertising and Cinema

Tilldelas av Ártidi Superior School of Window Dressing and Visual Merchandising. Nationella och internationella yrkeskunskaper.

Senast uppdaterad September 2019

Om skolan

En la década de los 80, un colectivo de emprendedores inicia su actividad profesional como escaparatistas y merchandisers en Barcelona. Progresivamente la oferta de servicios de decoración comercial s ... Läs mer

En la década de los 80, un colectivo de emprendedores inicia su actividad profesional como escaparatistas y merchandisers en Barcelona. Progresivamente la oferta de servicios de decoración comercial se extiende a otras comunidades dando paso en 1990 al primer curso de escaparatismo en Barcelona para la Cámara de Comercio y posteriormente ampliando. Läs mindre