Keystone logo

Masterexamen Program i Försäljning i Asien för 2024

Filter

Filter

  • Masterexamen
  • Företagsekonomi
Studiefält
  • Företagsekonomi (0)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Inga program uppfyller dina sökkriterier. Förfina dina filter.

Clear filters

Masterexamen Program i Försäljning

En försäljning position innebär give-and-take mellan konsumenter och industrier samt handel mellan nationer. Detta akademiska området koncentrerar sig på att lära marknadsföring och ekonomi för att förstå vad som driver marknadens krav och hur att leverera varor och samtidigt stärka tillväxten av ett företag.

Studenter som fullföljer en del av sin examen i Asien växer i antal. För närvarande, den andra och den tredje största ekonomierna i Asien. Utan begränsning, har eleverna beskrivit sin tid i Asien som den bästa upplevelsen i deras liv. Idag, tre av de fyra mest befolkade länderna i världen finns i Asien: Kina, Indien och Indonesien.

Efter avslutad kandidatexamen har man möjlighet att ta ett diplom på masternivå, vilket bidrar till att ge mer fördjupad kunskap inom ett visst ämne. Många studenter väljer denna typ av utbildningsprogram för att förbättra sina arbetsutsikter eller för att få mer specifik kompetens.