Keystone logo

Masterexamen Program i Strategisk marknadsföring 2024

Filter

Filter

  • Masterexamen
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (0)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Inga program uppfyller dina sökkriterier. Förfina dina filter.

Clear filters

Masterexamen Program i Strategisk marknadsföring

Ibland vill folk få mer utbildning efter avslutad kandidatexamen men vill inte direkt gå vidare till ett masterprogram. När detta händer kan ett doktorsexamen vara ett bra alternativ. Dessa kortare program kan hjälpa människor att vidareutveckla sin kunskap, få ny kunskap eller fungera som ett springbräda till högre utbildning.

Ett examensbevis i marknadsföring kan vara ett bra val för en persons karriär, men innan du registrerar dig för det här programmet kan du kanske undra vad som är ett doktorsexamen i strategisk marknadsföring. Strategiska marknadsföringsexamen kurser lär ofta hur man ska vara en smartare marknadsförare som överensstämmer med vad köparna vill ha och hur man får nya kunder samtidigt som de ökar, behåller och vårdar nuvarande efterfrågan. De kurser som studenterna kan ta kan hantera ämnen som PR, hur man planerar och hanterar händelser, hur man hanterar och växer ett varumärke och andra digitala marknadsföringsrelaterade ämnen.

Mottagare av detta doktorandutbildningsbevis kan få bättre forsknings- och kompetensanalys, vilket kan hjälpa dem att planera effektivare strategier i sina jobb. Med en utveckling i färdigheter som varumärkeshantering kan individer bli kvalificerade för högre betalande jobb. Slutligen kan detta program hjälpa professionella att bli bättre organiserade, vilket kan hjälpa dem att leverera bättre arbete och minska stress.

I utbyte mot alla fördelar med ett doktorsexamen kostar programmen pengar, och ofta är eleverna nyfiken på hur mycket undervisningskostnaderna kommer att bli. Det bästa sättet att ta reda på är att starta en konversation med lämpligt kontor hos en institution.

Marknadsföring är ett ständigt växande och förändringsområde. Efter att ha fått detta diplom kan en person hitta arbete som marknadsföringskoordinator, marknadschef eller marknadschef, för att nämna några. Med olika ansvarsnivåer har dessa titlar ofta samma fokus för att skapa strategier för att öka nuvarande kundlojalitet och locka nya kunder. Varumärkeschefer eller samhällsansvariga kan fokusera mindre på att driva nya kunder och mer om att upprätthålla ett varumärkes integritet och uppmuntra engagemang bland nuvarande kunder, för att sammanfatta dessa karriärer.

Alternativen varierar för hur en person kan få sina examensbevis. Vissa program kan erbjudas över internet, medan andra erbjuds i det mer traditionella klassrummet. Sök efter ditt program nedan och kontakta direkt tillträdeskontoret för den skola du vill ha genom att fylla i ledningsformuläret.