Processhantering
Convertas
Nyckelinformation
Campus läge
Dubai, Förenade arabemiraten
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
5 dagar
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 3 995 / per course *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* för en fem dagars kurs som hålls på ett hotell konferenslokal i Dubai, inklusive certifikat, lunch och kaffepauser.
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Olika processbedömningar presenteras och diskuteras. Lean-principer kommer att förklaras och användas för att hjälpa deltagarna att förstå hur man förbättrar processer genom kartläggning i service- och tillverkningsorganisationer. Kursen kommer att involvera deltagare i olika enkla och komplexa processkartaövningar.
Kursen kommer att utmana deltagarna genom att använda aktuella fallstudier och scenarier. Föreläsningar, gruppdiskussioner och presentationer kommer att användas för att uppnå lärandemålen.
mål
- Definiera processer och deras betydelse för att en organisation fungerar väl
- Identifiera de internationella standarderna för processer
- Undersök olika processbedömningsmetoder
- Generera processanalysscheman och konstruera processkartor för förbättring
- Rättfärdiga behovet av att mäta processer som ett förbättringsverktyg
Vem ska delta
Personer som är inblandade i förbättringsprojekt, processer identifiering, arbetsdesign, produktivitetsförbättring eller kvalitetsrevisionsinitiativ.
moduler
Dag 1: Processdefinitioner och element
- Processdefinition
- Process tillvägagångssätt för förbättring
- Fördelar med processmappning
- Element av en process
- Fördelar med processkartor
- Attribut för en processkarta
Dag 2: Förstå processinriktning enligt internationella kvalitetsstandarder
- Förstå processinriktning
- Processegenskaper
- Planen, Do, Check, Act (PDCA)
- Möjligheter när det gäller att minska cykeltiden och bristerna
- Icke-mervärde förklaras
Dag 3: Processbedömningar
- Nyckelbegrepp
- Kartläggningsprocessen
- Typer av kartläggningsverktyg
- Processhierarki
- Process kartor symboler
- "IDEF0" processkarta
- Lean tänker minska avfall i processer
- De åtta typerna av avfall som finns i processer
- 5S: En ram för att organisera och underhålla din arbetsplats
- Failure Mode och Effect Analysis (FMEA)
Dag 4: Processanalys och förbättring
- Kundorienterade processer
- Stödorienterade processer
- Förvaltningsprocesser
- Diagnos av en process
- Analysera och förbättra en process
- Sköldpadddiagram
- Använda processkartor för att identifiera grundorsaker
- Tolv hörnstenverktyg för att bearbeta effektivisering
- Problemlösningsmetoder
- Processrevision som ett verktyg för kontinuerlig förbättring
- Processkartläggning i Six Sigma-projekt
Dag 5: Processmätning och benchmarking
- Behovet att mäta
- Process Key Performance Indicators (KPI)
- Benchmarking och det balanserade styrkortet