Quality Management Excellence
London Business Training & Consulting
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 vecka
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Översikt
Denna kurs kommer att ge dig omfattande kunskaper och färdigheter för att utveckla och leverera ett effektivt kvalitetsledningsprogram i din organisation.
Kursen kommer också att innehålla ett platsbesök till en organisation som är relevant för kursen så att delegaterna kan utveckla en förståelse för hur deras samtida fungerar i den verkliga världen.
Kursen kommer att avslutas med en sammanfattning av de viktigaste läropunkterna, följt av en handlingsplaneringsövning i syfte att tillämpa de förvärvade kunskaperna och färdigheterna omedelbart efter att du återvänder till arbetet. Stöd efter kursen finns också tillgängligt i samband med genomförandet av din handlingsplan, upp till sex (6) månader efter avslutad kurs.
Dagordning
Design för kvalitet
- Design, innovation och förbättring
- Designkontroll och ledning
- Standarder och specifikationer
- Tjänstesektorns kvalitetsdesign
Kvalitetsledning – HR-faktorn
- Människor och organisationsstruktur
- Lagarbete för kvalitet
- Kommunikation för kvalitet
- Utbildning för kvalitet
Kvalitetsledning i leverantörskedjan
- Inköpspraxis inom kvalitetsledning
- Kund-leverantör relationer
- Från kontrakt till partnerskap
- Innovation i försörjningskedjan
- Kedjan av ömsesidigt beroende
Besök
- Industribesök hos en relevant organisation.
- En inblick i företagens interna arbete.
- En möjlighet att lära sig genom interaktion med yrkesverksamma.
Kursrecension
- Sammanfattning och sammanfattning av viktiga lärandemål
- Handlingsplanering
Målgrupp
Denna kurs är lämplig för:
- Verksamhetschefer
- Chefer för underhåll och driftledning
- Ledande befattningshavare, chefer, rådgivare och tjänstemän som vill utveckla en gedigen kunskap om kvalitetsledning.
Lärandemål
Efter avslutad kurs kommer du att:
- Uppskatta behovet av att införliva kvalitet från designstadierna.
- Förstå hur människor i din organisation kan sätta eller bryta dina kvalitetsmål.
- Utveckla de färdigheter som behövs för att samarbeta med din leveranskedja för att uppnå kvalitet.
- Utveckla ett praktiskt perspektiv på samtida arbetsmetoder inom ditt område.
- Implementera en handlingsplan på din arbetsplats med hjälp av de kunskaper och färdigheter som förvärvats genom kursen.