Sport 4.0: Digital Marknadsföring, Social Kommunikation

Il Sole 24 ORE Business School

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Sport 4.0: Digital Marknadsföring, Social Kommunikation

Il Sole 24 ORE Business School

Business School 24 erbjuder den första upplagan av ett två veckors internationellt intensivt sommarprogram för studenter, nyutexaminerade och sektorspecialister, som syftar till att konsolidera tekniska och ledande färdigheter inom sportmarknadsföring, digital kommunikation och sportevenemangsorganisation. Programmet innehåller en utomhusfältupplevelse i samarbete med de ledande varumärkena på det italienska idrottsområdet.

En fullständig nedsänkningskurs för studenter som vill driva en ledarskap inom idrottsbranschen 4.0, förvärva en global vision för sportbranschen. Det kombinerar högkvalitativa föreläsningar med möjlighet att interagera direkt med chefer i idrottsorganisationer.

MÅL

Huvudsyftet med kursen är att:

  • Ge den grundläggande kunskapen om sportmarknadsföring
  • Analysera drivrutinerna för sportkommunikationen (traditionella och digitala instrument)
  • Lär dig hur man organiserar, hanterar och koordinerar sportevenemang
  • Stärka varje individs färdigheter genom den konstanta utmaningen av aktivt lärande
  • Dela erfarenheterna från experter från idrottsbranschen medan du interagerar med proffs från stora företag, byråer och organisationer från idrottssektorn
  • Kom i kontakt med praktiska tillämpningar genom besök på plats till utvalda sportorganisationer

STRUKTURERA

  • 27 augusti 2018 - 31 augusti 2018: Intensive Coursework
  • 1 - 2 september 2018: Utomhuslagarbete (valfri modul)
  • 3 september 2018 - 7 september 2018: Intensiv kurs
  • 8 september 2018: Projektverk Slutpresentation

Närvaro: 5 dagar i veckan, måndag till fredag, 8 timmar om dagen

Deltagarna har möjlighet att dra nytta av en undervisningsplattform som ger tillgång till klassrumsmaterial, ytterligare avläsningar och ett nätverk av förbindelser med Il Sole 24 ORE.

PROGRAM

Programmet är indelat i följande moduler:

  1. SPORTS BUSINESS: REGLER, MODELLER OCH STRUKTURER I EN EVOLVING INDUSTRI
  2. SPORTS MARKETING
  3. SPORTS DIGITAL KOMMUNIKATION
  4. SPORTEVENEMANG
  5. OPTIONAL MODULE: YTTERLIGA TEAM-ARBETSBILDNING

En två dagars träningsmodul för att stärka och utveckla ledningskompetenser, som för närvarande ses inom sektorn som grundläggande tillsammans med de professionella tekniska kompetensen. Utbildning i flexibilitet, problemlösning, teamwork färdigheter, ledarskapsledning kommer att utrusta deltagarna för att effektivt driva inom idrottsorganisationer.

FÖRETAGSBESÖKNINGAR

• FERRARI - MARANELLO

Deltagarna kommer att göra en guidad rundtur i FERRARI för att förstå sportens kommersiella och marknadsföringsdynamik i världens viktigaste varumärke. En guidad tur på Ferrari Museum och Factory är planerad.

• JUVENTUS STADIUM - TURIN

En rundtur i det innovativa Juventus Stadium. Den första stadion som ägs av en klubb, miljövänlig. En upplevelse där framtida chefer kan se vad som kommer att bli framtiden för sportanläggningssystem.

PROJEKTARBETE

Projektarbetet utgör en viktig möjlighet att träna på jobbet, en privilegierad tillträde till arbetslivet. Deltagarna kommer att ha möjlighet att träffa direkt idrottsledare och yrkesverksamma och att testa sig på verkliga affärsutmaningar.

MÅL

SPORTUMMERSKOLEN är inriktad på studenter och unga yrkesverksamma som behöver utveckla specialkunskaper och hög kompetens för att framgångsrikt hantera sportmarknaden, såsom idrottsföretag, enheter och institutioner inom sektorn, federationer, föreningar, multinationella företag som investerar i sport industri samt konsultföretag specialiserade inom sektorn.

FAKULTET

Lärare är experter, chefer, konsulter och operatörer inom det särskilda området för sportledning. Distinguished ledare i idrottsbranschen kommer att ge omedelbarhet av exemplar av verkliga livet och bästa praxisupplevelser. Närvaron av en handledare kommer att säkerställa både laganda och integration bland studenter och fakulteter och ger hjälp vid besök på platsen.

TILLTRÄDE

Sökande är skyldiga att fylla i ansökan och lämna in följande dokument:

• Curriculum Vitae

• Personligt brev

• Foto

• En Engelska färdighetstest är önskvärt (men inte obligatorisk) för icke-inhemska engelska talare.

Alla sökande kommer att kontaktas för en motivationsintervju.

STIPENDIER

Business School kommer att ge delstipendier till de mest förtjänta kandidaterna.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad May 9, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Aug. 27, 2018
Duration
Varaktighet
2 veckor
Heltid
Price
Pris
2,100 EUR
Information
Deadline
Locations
Italien - Milan, Lombardy
Startdatum: Aug. 27, 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Sept. 8, 2018
Dates
Aug. 27, 2018
Italien - Milan, Lombardy
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Sept. 8, 2018
Price
€ 2.500 Moms Sport Sommarskola Företagsbesök Sport Lagarbete Utomhus