strategisk säljledning

Allmänt

4 tillgängliga platser

Programbeskrivning

En toppmodern tredagars workshop för mellanchefer och högre chefer

* Fokusera ditt säljteam resurser i form av marknader, produkter, processer och kunder
* Integrera planering nivåer - strategisk, marknad, territorium och konto - för att skapa en konkurrensfördel för din organisation
* Identifiera och rätta till hinder till framgång för ditt säljteam
* Diskutera aktuella ämnen och verktyg som hänför sig till någon säljorganisation



Vem bör delta

Denna interaktiva workshop kommer främst att gynna mitten till ledande beslutsfattare på hög nivå inom en mängd olika funktioner och industrier, inklusive men inte begränsat till,

- Senior beslutsfattare, såsom styrelseledamöter, verkställande direktörer, presidenter, verkställande direktörer och chefer, som är intresserade av att förstå den avgörande roll att försäljningen spelar i att bygga upp organisationen och drivande dess nuvarande och framtida tillväxt
- Vice verkställande direktörer av försäljning och marknadsföring, marknadschefer, märke / produktchefer och kunder direktörer service. Senaste deltagare titlar har bland annat som VD, vice VD, vice VD för försäljning / service, administrativa chefer, chef för försäljning / service, chef för affärsutveckling, nationell försäljningschef, distrikt / regional försäljningschef, försäljning Area Manager, och global key account chef
- Erfarna säljare och marknadsföring som behöver svalka på ny utveckling och koncept inom säljledning eller om de är nya för förvaltningen av försäljningen funktion
- Övriga ledande befattningshavare RS ansvarar för eller i samband med utveckling och utvärdering av försäljningsverksamheten.


När höll globalt, har senaste programmet deltagare representerade ett brett lista av industrier, t.ex. bilindustri, sjukvård, bioteknik-, läkemedels-, bank-och investeringstjänster, telekommunikation, tillverkningsutrustning, mat / dryck, förlagsverksamhet, kosmetika / hygienprodukter, leksakstillverkningen och hem / byggnad leverans.


Programmets mål

Detta program hjälper deltagarna att fokusera på behovet av strategiska integrationen av deras ansträngningar. Om du vill ha ett bättre grepp om hur strategisk planering på vinster och långsiktig organisatorisk framgång, kommer detta program hjälpa dig:

- Förstå den kritiska gränssnittet mellan strategisk planering och ledning på marknaden, territorium, och sälja nivåer
- Rikta in marknader och kunder för att skapa en hållbar konkurrensfördel för din organisation
- Benchmark konkurrenskraftig styrkor och svagheter samtidigt utveckla försäljningen program för att förbättra din marknadsandelar och vinst s
- Kommunicera effektivt med dina direkta och indirekta kunder att förbättra avkastningen på din försäljning insatser
- Bedöma försäljningskanal alternativ
- Kör på marknaden plan på territoriet nivå
- Initiera försäljning handlingsplaner och viktiga strategier konto
- Skaffa och fördela lämpliga organisatoriska säljresurser baserat på dina möjligheter
- Objektivt förhandla om villkoren för framgång i enskilda försäljningsområden
- Skapa en stark och meaningfu l gränssnitt mellan marknadsföring, försäljning förvaltning, och säljarna i din organisation

Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

Stephen M. Ross School of Business vid University of Michigan är ett ledande läroanstalt inom ett av de finaste forskning universitet världen över. Vårt uppdrag är att utveckla ledare i tanke och hand ... Läs mer

Stephen M. Ross School of Business vid University of Michigan är ett ledande läroanstalt inom ett av de finaste forskning universitet världen över. Vårt uppdrag är att utveckla ledare i tanke och handling, som är redo att ta itu med de utmanande, tvärvetenskapliga problem som samhället står inför. Ledare som kan ge moraliskt och medborgerligt ledarskap, och som hävstång sitt inflytande till förmån för samhället. Vid Michigan, är vårt övergripande styrka vår unika förmåga att överbrygga vetenskapliga teori med affärspraxis. Vi tror sant ledarskap börjar med en helhetssyn på verksamheten. På vår kärnverksamhet är jakten på "intellektuellt kapital med verkan." Detta är de idéer som vår fakultet sätta i klassrummet och de verktyg som våra studenter använder för att forma världen. Vi är intresserade av studenter som vill samarbeta med lärare att tillsammans skapa en mycket anpassad, robust pedagogisk erfarenhet. Vår strategi att utveckla studenternas ledarskap förmåga - förutom att påverka erforderlig branschkunskap och kompetens - är att ge action-baserade lärande förankrat i verkligheten frågor. Med en MBA från Michigans Ross School of Business, kommer du in i marknaden som en ledare med det förtroende och visdom för att definiera och uppnå din vision av framgång. Läs mindre
Ann Arbor , Bengaluru , Dubai , bangkok + 3 Mer Mindre