Strategiska PR
London Business Training & Consulting
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 vecka
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Översikt
Genom att delta i den här kursen kommer du att tvingas införliva alla styrkor, pressande kriser och tidigare hinder i DNA:t hos den organisation, tjänster eller varumärken du har anförtrotts att hantera. Genom att formulera oklanderliga PR-kampanjer kan vi anpassa företagets strategi genom att undersöka PR för att vitalisera intressentrelationer, media, evenemang och intern kommunikation.
Kursen kommer också att innehålla ett platsbesök till en organisation som är relevant för kursen så att delegaterna kan utveckla en förståelse för hur deras samtida fungerar i den verkliga världen.
Kursen kommer att avslutas med en sammanfattning av de viktigaste läropunkterna, följt av en handlingsplaneringsövning i syfte att tillämpa de förvärvade kunskaperna och färdigheterna omedelbart efter att du återvänder till arbetet. Stöd efter kursen finns också tillgängligt i samband med genomförandet av din handlingsplan, upp till sex (6) månader efter avslutad kurs.
Dagordning
Kris- och ärendehantering
- Tecken på kris
- Hantera krisen
- Ärendehantering och prioritering
- Att lösa konflikter
Public Relations Planering – Verktyg och metodik
- Tecken på kris
- Hantera krisen
- Ärendehantering och prioritering
- Att lösa konflikter
Etiskt ramverk för PR
- PR, etik och ansvarighet
- Bästa praxis – Klagomålshantering och regenerering
- Integritet genom PR-insikt
- Corporate Social Responsibility Implikation till PR
Besök
- Industribesök hos en relevant organisation.
- En inblick i företagens interna arbete.
- En möjlighet att lära sig genom interaktion med yrkesverksamma.
Kursrecension
- Sammanfattning och sammanfattning av viktiga lärandemål
- Handlingsplanering
Målgrupp
Denna kurs är lämplig för:
- C-Suite chefer, marknads- och PR-kommunikationsdirektörer.
- Media- eller marknadschefer, publicister och PR-chefer.
- Företagskommunikationsteam
Lärandemål
Efter avslutad kurs kommer du att kunna:
- Utarbeta lösningar på endemiska PR-frågor och krisrelaterade svar.
- Skapa ett PR-ramverk för rapportering och korrigerande procedurer för att lyfta fram och lösa problem.
- Implementera bästa praxis i världsklass med etikteori, ansvarighet och CSR.
- Utveckla ett praktiskt perspektiv på samtida arbetsmetoder inom ditt område.
- Implementera en handlingsplan på din arbetsplats med hjälp av de kunskaper och färdigheter som förvärvats genom kursen.