TRENDSPOTTING OCH STRATEGISK FRAMTID
Future London Academy
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
5 timmar
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 990 / per course
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Framtiden är svår att förutsäga. Men vi kan bli bättre på att hantera denna osäkerhet och vara beredda på olika verkligheter. Lär dig verktygen och ramarna som hjälper dig att bättre förstå framtiden, samla specifika insikter som är relevanta för din affärskategori och använd dem för att växa och förnya.
Vem är det här programmet för?
- Företagare och ledarskapsteam
- VD, CIO och chefer för innovation
- Strateger och innovationschefer
- Formgivare och forskare
- Futurister och trendsättare
Du kommer att lära dig
- Hur man upptäcker trender tidigt och rider på dem, inte är prisvärd för din kategori och spelar inhämtning
- Hur man spelar ut olika framtidsmöjligheter och bedömer dem mot strategi, undviker 'oh shit' ögonblick
- Hur man vet var man ska investera och vad som bara är en "hype"
- Hur man hanterar osäkerhet bättre och utforskar framtida möjligheter på ett säkert sätt
- Att lära sig och vara beredd på olika verkligheter
Skaffa dig det mesta av din framtid
VERKLIGA INDUSTRIINSIKTER
Förstå hur du använder trender och prognoser i ditt företag. Lär dig av nya fallstudier och verkliga exempel.
PRAKTISKA VERKTYG OCH MALLAR
Vi samlade noggrant allt innehåll för att göra det inspirerande och tillämpligt. Kursen innehåller verktyg och nedladdningsbara mallar som du kan behålla.
ENDAST BÄSTA INNEHÅLL
Glöm tråkiga akademiska kurser och dammiga teoretiska föreläsningar. Vi valde det mest aktuella och tillämpliga innehållet för hektiska yrkesverksamma som vill tillämpa sitt lärande för att växa och förnya sig i sin verksamhet.
PROGRAMSTRUKTUR
KAPITEL 1 - TÄNKAR OM FRAMTIDEN
Vad behöver vi veta om vi vill få ut det mesta av framtiden
Förstå hur du kan starta produktiva samtal om framtiden med dina kunder och kollegor.
▶ ︎ Grundläggande ramar för att tänka på framtiden och utforska den med andra
▶ ︎ Hur man letar efter möjligheter, inte förutsägelser
▶ ︎ Konsument-, makro- och kategoritrender
▶ ︎ Fallgropar och tänkande fällor
KAPITEL 2 - TRENDFORSKNING
Hur upptäcker du trender och skiljer dem från en omedelbar hype?
Lär dig verktygen som hjälper dig att undersöka, avslöja och analysera trender tillsammans eller på egen hand.
▶ ︎ Horisontell scanning: Samla in data och göra observationer om framtiden
▶ ︎ Trenderanalys: Hur man analyserar data och avslöjar mönster
▶ ︎ Kontrollera trender mot data / observationer
KAPITEL 3 - FRAMTIDSINFORMERADE MÄRKEN
Hur kan du använda trender för att framtidssäkra ditt varumärke?
När branschen förändras så måste varumärken anpassa sig snabbt för att hålla publiken engagerad. Hur förstår du framtiden för konsumenter, kategori och kultur för att kommunicera bättre med dina kunder.
▶ ︎ Förstå tidiga adopterares tankesätt och framtida målkonsumenter
▶ ︎ Förstå dina kategoritrender
▶ ︎ Förstå kulturella trender
KAPITEL 4 - FRAMTIDSINFORMERAD INNOVATION
Gör dig redo - skapa nya produkter och tjänster som informeras av framtida insikter
Förstå verktygen som hjälper dig att styra din produktstrategi och skapa banbrytande innovation
▶ ︎ Använd kartläggningsverktyg för vitt utrymme - hitta möjligheter utanför kärnan
▶ ︎ Var ska du investera dina ansträngningar för att vinna stort i framtiden
▶ ︎ Hur man planerar på kort, medellång och lång sikt
KAPITEL 5 - FRAMTIDSINFORMERAD STRATEGI
Gör ditt företags verksamhet redo för framtiden
Arbetsvärlden förändras framför våra ögon. Vad är framtiden för arbetet och hur kan ditt företag förbereda sig för detta? Öva på verktygen som hjälper dig att föreställa dig möjliga framtida scenarier och hur företaget kan förbereda sig för dem
▶ ︎ Hur du kan använda trender för att tänka på företagens framtid
▶ ︎ Exempel på företag som fick framtiden att fungera för dem
▶ ︎ Hur man skapar värde och tillväxt genom bättre verksamhet
SKAPAD AV
Programkuratorer
Sébastien Van Laere
Grundare av Superframe
Efter mer än ett decennium med att använda insikt och framsynthet för att utveckla varumärkes-, innovations- och affärsstrategi för några av de största globala varumärkena startade han Superframe för att hjälpa företag att bli mer motståndskraftiga. Han har arbetat globalt med ledande företagsledare inom sektorer inklusive konsumentteknologi, mode, lyx, detaljhandel, platsframställning och media. I sina verk använder han trender och insikter från experter och tidiga personer för att måla en bild av möjliga framtidsutsikter. Genom denna framsynthet öppnar han människors sinne för nya möjligheter och hur man fångar dessa. Sébastien tror att genom att starkt koppla ihop framtiden och nutiden skapar företag en långsiktig syn som förbättrar den kortsiktiga prestationen.
Galleri
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
Skills Competency Award in Entrepreneurship: Web Design - Level I
- Santa Barbara, Amerikas förenta stater
Färdighetskompetensutmärkelse i entreprenörskap: Webbdesign - Nivå II
- Santa Barbara, Amerikas förenta stater
Socialt entreprenörskapsprogram för internationella studenter
- Johannesburg, Sydafrika