Program för intensivt språkinlärning (ILP)
Ala-Edge
Nyckelinformation
Campus läge
Toledo, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, På Campus
Varaktighet
4 - 8 Veckor
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 1 400 / per course *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* ILP (4-veckors session) och $2 800 (8-veckors session)
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
OM PROGRAMMET
Intensive Language Learning Program (ILP) är ett instruktionsintensivt engelskspråkigt diplom som är utformat för att generellt hjälpa internationella studenter som inte har modersmål att förbättra alla engelska språkkunskaper de behöver för att lyckas i sina akademiska, professionella och sociala strävanden. Programmet hjälper också studenter som vill förbättra sina kommunikativa färdigheter i engelska. Vårt språkprogram erbjuder engelskakurser som inte bara är relevanta för elevernas behov utan också är noggrant utformade utifrån samtida forskning, särskilt inom området undervisning i engelska som andraspråk (TESOL). De utvalda undervisningsmetoderna och materialen är de bästa inom TESOL-området och blandas för att effektivt hjälpa eleverna att uppnå sina mål för språkinlärning.
Programmet främjar fyra nyckelvärden: spetskompetens, skicklighet, mångfald och objektivitet. Dessa värderingar sätts inte bara för eleverna utan även för våra instruktörer och personal. Genom vår noggrant utformade läroplan, undervisningsmetoder, personliga tjänster, välutrustade lokaler och högt kvalificerade instruktörer, försäkrar vi att eleverna kommer att uppfylla sina personliga och pedagogiska mål, samtidigt som de anpassar sig felfritt till den amerikanska kulturen.
UPPDRAGSBESKRIVNING
ILP strävar efter att tillhandahålla utbildning i engelska och att tillhandahålla tvärkulturell utbildning för internationella studenter. Vi utövar ansträngande ansträngningar mot excellens och strävar efter att förstå och uppskatta våra elevers språk och kulturella skillnader. Därför arbetar vi hårt för att förbättra deras förmåga att fungera effektivt över olika kulturer. Vi uppmuntrar också språkinlärning och personliga framsteg för elever i en effektiv och familjevänlig inlärningsmiljö.
PROGRAM AKADEMI
ILP fokuserar på akademisk läsning, skrivning, lyssnande, tal och grammatik samt ger exponering för den amerikanska kulturen. Med vår interaktiva klassinstruktionsmetodik, integrering av teknik och högt kvalificerade instruktörer kommer eleverna att engagera sig i olika individuella och gruppaktiviteter för att lära sig och öva engelska i inlärningslägen som liknar de som används i akademiska och professionella och vardagliga miljöer. Efter att ha slutfört de högsta nivåerna av ILP kan studenter registrera sig för någon av våra förberedande kurser som hjälper dem att få en akademisk antagning.
För att säkerställa att blivande studenter klarar av att uppfylla sina akademiska och yrkesmässiga mål måste de inneha gymnasieexamen eller motsvarande innan de registrerar sig på ILP. Nya studenter måste också göra ett placeringsprov för att tilldelas en kursnivå motsvarande deras språkkunskaper. Klassnärvaro krävs genom alla klasser eftersom närvaro är avgörande för en effektiv inlärningsprocess. Dessutom måste internationella studenter behålla visumstatus genom att följa reglerna för studentvisum, inklusive strikta närvaroregler. Enligt immigrationslagar och förordningar måste internationella studenter delta i minst 75% av alla klasser, slutföra alla kurser och göra rimliga akademiska framsteg. Internationella studenter tillåts endast maximalt 6 oförlåten frånvaro per session. Oursäktad frånvaro kommer också att ha en negativ inverkan på elevernas slutbetyg. För att betrakta en frånvaro som ursäkt måste eleverna tillhandahålla officiell dokumentation, såsom läkarintyg eller liknande. Eleverna måste komma i tid till lektionerna, såvida det inte råder svåra väderförhållanden, t.ex. snöstorm, annars anses de vara försenade om de anländer 6 minuter efter lektionens början. Elever som kommer 30 minuter för sent får inte komma in i klassen förrän efter rasten. Att vara försenad 3 gånger är lika med 1 frånvaro. Dröjsmål och frånvaro kommer att påverka graden av närvaro/deltagande och visumstatus, om tillämpligt. Internationella studenter med 4 oursäktade frånvaro kommer att få ett varningsbrev från skolan, och eventuell ytterligare frånvaro kan leda till att eleven ställs på prov i två till fyra månader eller försätts ur status och United States Citizenship and Immigration Services (USCIS) kommer att meddelas. Brott mot någon föreskrift från USA:s Department of Homeland Security kommer också att leda till förlust av studentvisumstatus och utsätta studenten för utvisning.
Kurser i ILP räknas inte mot examen i något utbildningsprogram, även om diplomcertifikat och utskrifter utfärdas till studenter på begäran. Eleverna får ett bokstavsbetyg efter avslutad kurs. Betyg kommer att användas för att bestämma elevernas prestationer och behörighet att avancera till efterföljande kursnivå (se tabell 1). Studenter måste uppnå ett totalt medelbetyg på mer än 75 % för kursens totala poäng för att bli befordrad till följande kurs. Den totala betygsgenomsnittet i procent är det ackumulerade betyget för elevernas klassuppgifter, halvtids- och slutprov. Elevernas muntliga och lyssnande förmåga bedöms genom klassdeltagande och/eller muntliga presentationer. Dessutom måste eleverna visa en tillfredsställande kunskapsnivå i de fyra engelska färdigheterna (läsa, skriva, lyssna och tala), annars kanske de inte blir godkända.
Det är troligt att en del elever kommer att upprepa en klass, vilket ger komplexiteten att lära sig ett nytt språk. Att upprepa en klass innebär inte nödvändigtvis misslyckande och medför inga påföljder, förutom att gå om kursen, förutsatt att studenten försöker göra akademiska framsteg under varje pass. Enligt USCIS-regler kan internationella studenter som visar små eller inga akademiska framsteg anses vara ur status. Att misslyckas på samma nivå två gånger (2 gånger) skulle leda till att programmet avbryts.
Programstruktur/Kurssekvens
Nybörjare | Nivå 1: Tala 1, Lyssna 1, Läsa 1, Skriva 1, Tillämpad grammatik 1 Nivå 2: Tala 2, Lyssna 2, Läsa 2, Skriva 2, Tillämpad grammatik 2 | |
Mellanliggande | Nivå 3: Tala 3, Lyssna 3, Läsa 3, Skriva 3, Tillämpad grammatik 3 | |
Avancerad | Nivå 4: Tala 4, Lyssna 4, Läsa 4, Skriva 4, Tillämpad grammatik 4 Nivå 5: Tala 5, Lyssna 5, Läsa 5, Skriva 5, Tillämpad grammatik 5 |
Placeringstester krävs efter registrering för ILP. Studenter börjar med en kurssekvens baserad på deras placeringstestresultat. Eftersom eleverna framgångsrikt har uppfyllt kurskraven på sin nuvarande nivå, går de vidare till följande nivå i sekvensen. För att säkerställa att eleverna är helt förberedda för nästa nivå följer de i allmänhet kursernas ordningsföljd. Vissa undantag från kurssekvensen kan dock göras om studenten har visat behärskning av färdigheter som krävs för den avsedda nivån. Undantag från kurssekvensen kan endast göras efter bedömning av programledaren.
När studenterna slutfört mellan- eller avancerad nivå, kvalificerar de sig för att registrera sig för någon av de valbara kurserna. För testförberedande kurser ingjuts en pool av övningsfrågor och fullständiga simulerade prov för att replikera den officiella testinställningen och hjälpa eleverna att uppnå högre poäng i själva provet. Valbara kurser är beroende av kurstillgänglighet och tillräcklig anmälan.
Programlängd
ILP erbjuder sex instruktionsterminer varje år; varje termin är åtta veckor lång utom sommarterminen, som endast pågår i fyra veckor. Studenter behöver inte gå på de fem nivåerna för att framgångsrikt slutföra ILP.
Studietimmar
ILP-klasserna träffas fem dagar i veckan: måndag, tisdag, onsdag och torsdag för undervisning och aktiviteter i klassen, medan fredagen i allmänhet är avsedd för lärande genom spel och fritidsaktiviteter. Eleverna deltar i 5 timmars klassundervisning måndag till torsdag. På fredagar måste eleverna delta i 3 timmar under vilka de är engagerade i objektivt spelande och/eller tillämpad grammatik. Dessutom erbjuds studenter studiebesök och engagemang i olika offentliga samhällsevenemang för att berika deras kommunikations- och sociala färdigheter.
Skola/klassrumsregler
Varje student som bryter mot någon av programmets regler och policyer kommer att få ett varningsbrev från programledaren; en kopia av varningsbrevet kommer att sparas i elevens fil. Men om överträdelserna blir allvarliga kommer studenten att avskedas från programmet och hans/hennes studentvisum kommer att försvinna.
Eleverna förväntas också behandla varandra, såväl som läraren, med respekt både i och utanför klassrummet. Varje elev som bryter mot detta kommer att bli ombedd att lämna klassrummet och/eller få en varning om tjänstefel. Elever måste endast tala engelska i klassrummet och uppmuntras starkt att göra det under rasterna. Alla elever som talar annat än engelska i klassrummet kommer att få en varning för att de bryter mot policyn för endast engelska. Vid behov kan studenter be om en översättare från Davis Colleges Students Services.
Fritidsaktiviteter
Utflykter och picknickar kommer kanske att hållas under vissa fredagar eller helger för studenter som är intresserade att delta. Sådana aktiviteter varar vanligtvis cirka två till tre timmar. En eller två lärare eller personal skulle leda gruppen. Olika sociala evenemang kan också anordnas, antingen på skolan eller på närliggande platser. Studenter uppmuntras att dra nytta av alla erbjudna fritidsaktiviteter för att tillämpa sina språkkunskaper samtidigt som de upplever den amerikanska kulturen. Studenter kan behöva betala en marginell avgift för transport och inträdesbiljetter.
Avskrift/intyg om slutförande
Utskrifter ges till studenterna efter att de har slutfört någon nivå i ILP. Om så begärs, kan intyg om slutförande utfärdas till studenter som framgångsrikt har slutfört någon nivå av programmet. Behandling av förfrågningar om utskrifter eller intyg om slutförande kan ta upp till en arbetsvecka. Efter avslutad nivå 5 av programmet kommer studenten att tilldelas sitt programdiplom och kan närvara vid examensceremonin i slutet av läsåret.
Fakultets meriter
Våra lärare är dynamiska, erfarna och mycket professionella. De har en passion för att lära ut engelska för icke-modersmålstalare samtidigt som de är kulturellt känsliga, medkännande och studentcentrerade. De älskar att arbeta med internationella studenter och har konstruktiva interaktioner med dem. Våra instruktörers slutmål är att hjälpa eleverna att nå sina akademiska mål samt att göra en positiv inverkan på deras språkinlärningsupplevelse.
Allmänna tips till våra studenter
Språkinlärning påverkas av många faktorer, inklusive:
- Elevens motivation att experimentera med språket;
- Elevens självförtroende;
- Språkexponering för infödda talare;
- Betoning på språknoggrannhet och inte bara färdighet; och
- En rad ordförråd som studenten förvärvat.
Vi uppmanar eleverna att aktivt delta i olika förstärkningsaktiviteter. Vi är övertygade om att dessa aktiviteter är oerhört viktiga så att eleverna kan tillämpa nya språkkunskaper i autentiska miljöer. Sådana aktiviteter utgör en utmaning för eleverna, särskilt de som är ovilliga att delta i klassen. Olika arbetsboksaktiviteter ingår också i ILP:s extracellulära aktiviteter för att berika elevernas tillämpade kunskaper.
Dessutom uppmuntras eleverna att tillbringa lite tid efter skolan och ENDAST ENGELSKA med sina klasskamrater, särskilt elever som inte talar deras språk. Eleverna bör också gå på skolans studiebesök, mässor och picknickar och lära känna elever från andra klasser. Det rekommenderas också att söka en helgkonversationspartner och besöka lokala attraktioner i området, såsom museer, utomhusutställningar, konserthus, teatrar och sportarenor. Några av dessa attraktioner är gratis eller billiga. Studenter kan prata med programdirektörens studentservicekoordinator för att fråga om tillgängliga sociala eller fritidsaktiviteter.
Studenter uppmuntras att fullt ut utnyttja studentbiblioteket och njuta av att läsa i studentloungen. Om en student vill låna en bok kan han/hon prata med bibliotekarien för mer information. Eleverna bör hålla loungen och alla andra lokaler rena, riskfria och rimligt tysta. Eleverna bör också avstå från att öppna nödutgångarna och hellre använda de dörrar som är avsedda för att lämna byggnaden.
STUDENTBOSTAD
På begäran och tillgänglighet kan studenter tilldelas ett hemvistelse. Detta kommer att hjälpa eleverna att uppleva att bo med en amerikansk familj och maximera deras engelska språkexponering. Denna tjänst kommer också att ge eleverna mer exponering för att öva sina engelska kunskaper i faktiska miljöer. Det tillkommer en avgift för bostadsförmedlingen, som är först till kvarn-principen. Enligt American Homestay Network kan kostnaden för en hemvärd i Toledo uppgå till mellan $650 och $1 100 i månaden per student, beroende på boendetyp, plats, måltider, transport, etc.
Vi har även boendepartners som erbjuder lägenheter i Toledo-området relativt nära Davis College. Lägenhetshyran varierar baserat på olika kriterier, såsom antal sovrum, bekvämligheter, typ av bostad, etc. Vissa hyresvärdar erbjuder ett månads-till-månaders hyresavtal mot extra avgifter. För mer information om vårt hemvistelse och boendetjänster, vänligen kontakta studievägledaren eller personalen i receptionen.