Diplom i design och media
Asia Pacific University of Technology & Innovation (APU)
Nyckelinformation
Campus läge
Kuala Lumpur, Malaysia
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 12 000 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* totalt för malaysiska studenter: 39 600 RM | totalt för internationella studenter: 46 800 RM/12 000 USD
Introduktion
Antagningskrav
Allmänna krav
SPM | 3 högskolepoäng i minst 3 ämnen på SPM -nivå, med minst godkänt i Bahasa Malaysia och Sejarah (historia); |
IGSE/O-nivåer | 3 hp (betyg C och högre) i minst 3 ämnen på IGCSE/O-nivåer; |
UEC | 3 hp (betyg B och högre) i minst 3 ämnen i UEC; |
Certifikat | Godkänn relevant certifikatprogram eller motsvarande; |
En kvalifikation som APU accepterar motsvarar ovanstående.
Obs! Ovanstående behörighetskrav kan skilja sig åt för specifika program baserat på de senaste programstandarderna som publiceras av Malaysian Qualifications Agency (MQA). Kvalifikations- och behörighetskraven för programmen kommer att fastställas baserat på "Jämförelselista för ekvivalens för internationella kvalifikationer med SPM (O-nivåer motsvarande) och STPM (A-nivåer motsvarande)" publicerad av Malaysian Qualifications Agency (MQA).
Engelska krav
Internationella studenter
- IELTS: 4.0
- TOEFL IBT: 30-31
- Pearson (PTE): 30
- MUET: Band 2
Program disposition
APIIT Diploma in Design & Media är utformat för att:
- Ge ett program som täcker den akademiska aspekten såväl som de yrkesmässiga aspekterna av design och media.
- Förbered studenterna för karriärer i design- och mediemiljön.
- Ge studenterna akademiska och professionella färdigheter för att utveckla lösningar som kräver en helhetssyn i designstudier.
- Ge eleverna kritiska, oberoende och kooperativa inlärningskunskaper för att underlätta deras svar på kontinuerliga framtida internationella förändringar.
- Utveckla elevernas intellektuella färdigheter, kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta i team.
- Ge studenterna möjligheter att utvecklas till examensprogram för design och mediestandarder inom relevanta områden.
Termin 1, 2 och 3 i detta examensbevis syftar till att tillhandahålla några grundläggande moduler som är relevanta för design- och mediefältet och att förbereda eleverna att gå vidare till olika Pathways i terminen 4 och 5. Studenterna kommer att placeras i en innovativ lärmiljö för att utveckla sina kunskaper och färdigheter i olika design- och medieplaner.
Termin 1
Den första terminen syftar till att ge viktiga färdigheter till nya studenter som är relevanta för deras akademiska liv. Studenterna kommer att utsättas för specifika terminologier och teknologier relaterade till design- och mediefältet. Studenterna lär sig grunderna i teckning, idégenerationer och studier av trender och visuellt tänkande.
Moduler
- Engelska för akademiska ändamål
- Trender och visuellt tänkande
- Introduktion till grafisk design
- Imaging/produktionskunskaper för design
Termin 2
Under den andra terminen kommer studenterna att utveckla sina kommunikationskunskaper och förstå viktiga konstteorier, medieteorier och deras metoder i den kreativa industrin. Eleverna ska vidare polera sina handillustrationskunskaper och presentationsmetoder genom att använda marköråtergivningar.
Moduler
- Informera massorna: Reklam och media på 2000 -talet
- Bildkonsteori och praktik
- Ritning och presentationsteknik
- Professionell kommunikation
Termin 3
Under den tredje terminen kommer studenterna att introduceras för hantering av kreativa projekt. Studenterna kommer att utsättas för olika forskningsmetoder som kan användas för att formulera effektiva designlösningar. Studenterna kommer också att använda de färdigheter som utvecklats från föregående termin och praktiskt applicera dem på teambaserade projekt som kommer att utveckla deras designtänkande färdigheter. Dessutom kommer de att utforska teoretiska originalprinciper inom animation, 3D digital bildbehandling, karaktär och miljökonceptuell konstdesign.
Moduler
- Animationsprinciper
- Illustration för konceptkonst
- Introduktion till Creative Project
- Introduktion till projektledning
- 3D -pipeline
Rutt A: Ledande till reklam och media Pathways
Termin 4
Var redo att få värdefull praktisk erfarenhet och exponering för branschbaserade projekt under den fjärde terminen. Eleverna får välja sina Pathway moduler för att ytterligare utöka sina grunder inom teknisk specialisering och kreativ utforskning.
Studenterna kommer att introduceras till den grundläggande användningen av forskningstekniker för att analysera och förstå begrepp om varumärkesplacering och varumärkesidentitet för att formulera en designöversikt baserad på marknadsundersökningar. Studenterna kommer också att undersöka grundläggande marknadsföringsprinciper, frågor som rör konsumentbeteende och strategier för kreativ praxis.
Moduler
- Tillämpad tidpunkt
- Tillämpad rörelse
- Digital illustrationsteknik
- Stora projektförberedelser
- Klient kort koncept
Termin 5
Illustrerade samtal och informella diskussioner kommer att äga rum under termin 5 för att undersöka studiet av designkontext samt för att kritiskt utvärdera och tolka filmtaxonomier. I slutet av sin termin kommer studenterna stolt att visa upp sina designkunskaper från sitt större projekt i en offentlig utställning. Detta kommer att vara ett tillfälle för dem att träffa och presentera sin portfölj för en panel av branschexperter.
Moduler
- Design och sammanhang
- Filmfilmsanalys
- Stort projekt
- Marknadsföringsgrunder, konsumentbeteende och kreativ praxis
Termin 6
Studenterna kommer att genomföra en praktik/industriell utbildning i minst 8 veckor för att förbereda dem för en smidig övergång från klassrummet till arbetsmiljön.
Rutt B: Ledande till animeringar och visuella effekter Pathway
Termin 4
Var redo att få värdefull praktisk erfarenhet och exponering för branschbaserade projekt under den fjärde terminen. Eleverna får välja sina Pathway moduler för att ytterligare utöka sina grunder inom teknisk specialisering och kreativ utforskning.
Studenterna kommer att experimentera med ett annat sammanhang av animationsgenrer och teorier samt traditionella karaktärsskulpturmetoder. Alternativt kan de introduceras till digital filmning för att förstå 2D -kompositionsarbetsflödet och för att främja sina kunskaper i 3D -produktionsrörledningen.
Moduler
- Tillämpad tidpunkt
- Tillämpad rörelse
- Digital illustrationsteknik
- Stora projektförberedelser
- Digital komposition i film
- Animationskontext och kultur
Termin 5
Illustrerade samtal och informella diskussioner kommer att äga rum under termin 5 för att undersöka studiet av designkontext samt för att kritiskt utvärdera och tolka filmtaxonomier. I slutet av sin termin kommer studenterna stolt att visa upp sina designkunskaper från sitt större projekt i en offentlig utställning. Detta kommer att vara ett tillfälle för dem att träffa och presentera sin portfölj för en panel av branschexperter.
Moduler
- Design och sammanhang
- Filmfilmsanalys
- Stort projekt
- Advance 3D Pipeline
- Karaktärsskulptur
Termin 6
Studenterna kommer att genomföra en praktik/industriell utbildning i minst 8 veckor för att förbereda dem för en smidig övergång från klassrummet till arbetsmiljön.
Rutt C: Ledande till industriell design Pathways
Termin 4
Var redo att få värdefull praktisk erfarenhet och exponering för branschbaserade projekt under den fjärde terminen. Eleverna får välja sina Pathway moduler för att ytterligare utöka sina grunder inom teknisk specialisering och kreativ utforskning.
Studenterna kommer att uppleva praktiska sessioner i våra specialiserade workshops för att förstå hur man arbetar med olika verktyg och material. Studenterna kommer också att utsättas för gedigna modellering datorstödd designfärdigheter som Solidworks eller Rhino.
Som komplement till sitt slutliga individuella projekt kommer de också att lära sig viktiga tekniker för att digitalt illustrera sina mönster och animera i 2D och 3D.
Moduler
- Tillämpad tidpunkt
- Tillämpad rörelse
- Digital illustrationsteknik
- Stora projektförberedelser
- CAD -projekt
- Ytmodellering
Termin 5
Illustrerade samtal och informella diskussioner kommer att äga rum under termin 5 för att undersöka studiet av designkontext samt för att kritiskt utvärdera och tolka filmtaxonomier. I slutet av sin termin kommer de stolt att visa upp sina designkunskaper från sitt större projekt i en offentlig utställning. Detta kommer att vara ett tillfälle för dem att träffa och presentera sin portfölj för en panel av branschexperter.
Moduler
- Design och sammanhang
- Filmfilmsanalys
- Stort projekt
- Designstil och ämne
Termin 6
Studenterna kommer att genomföra en praktik/industriell utbildning i minst 8 veckor för att förbereda dem för en smidig övergång från klassrummet till arbetsmiljön.
* Förutom ovanstående är alla studenter också skyldiga att framgångsrikt slutföra moduler för allmänna studier enligt Malaysias kvalificeringsbyrå samt uppfylla kreditkrav för läroplaner.
Obs: Studenter som genomgår detta program kommer att vara berättigade att gå vidare till år 2 av:
• BA (Hons) i industriell design • BA (Hons) i visuella effekter • BA (Hons) i animation • BA (Hons) i digital reklam
Kursavgifter
Malaysiska studenter | Internationella studenter |
39 600 RM | RM 46 800 (USD 12 000) |
* Avgifter som anges här inkluderar inte insättningar och andra diverse avgifter.
Läroplan
Programmets disposition
APIIT-diplom i& designmedia är utformat för att:
- Tillhandahålla ett program som täcker den akademiska aspekten såväl som de yrkesmässiga aspekterna av Design och Media.
- Förbered studenterna för karriärer inom design- och mediemiljön.
- Ge studenterna akademiska och professionella färdigheter för att utveckla lösningar som kräver en helhetssyn i designstudier.
- Ge eleverna kritiska, självständig, och kooperativa inlärningsförmågor för att underlätta deras svar på kontinuerlig framtida internationell förändring.
- Utveckla elevernas intellektuella färdigheter, kommunikationsförmåga, och teamarbetsförmåga.
- Ge studenterna möjligheter till progression till utbildningsprogram för design och mediestandarder inom relevanta områden.
Termin 1, 2, och 3 av detta examensbevis syftar till att tillhandahålla några grundläggande moduler som är relevanta för design- och mediefältet och att förbereda studenterna för att gå vidare till olika Pathways under termin 4 och 5. Studenterna kommer att placeras i en innovativ inlärningsmiljö för att utveckla sina kunskaper och färdigheter i olika design- och medieplaner.
Termin 1
Den första terminen syftar till att ge viktiga färdigheter till nya studenter som är relevanta för deras akademiska liv. Studenterna kommer att utsättas för specifika terminologier och tekniker relaterade till design- och mediefältet. Studenterna kommer att lära sig grunderna i teckning, idégenerationer, och studier av trender och visuellt tänkande.
moduler
- Engelska för akademiska ändamål
- Trender och visuellt tänkande
- Introduktion till grafisk design
- Bildning/Produktion Färdigheter för Design
Termin 2
Under andra terminen, studenter kommer att utveckla sina kommunikationsförmågor och förstå viktiga konstteorier, medieteorier, och deras praxis i den kreativa branschen. Studenterna kommer ytterligare att polera sina handillustrationsfärdigheter och presentationsmetoder genom att använda marköråtergivningar.
moduler
- Informera massorna: Reklam och media under 2000-talet
- Bildkonstens teori och praktik
- Ritning& Presentation Tekniker
- Professionell kommunikation
Termin 3
Under den tredje terminen, studenter kommer att introduceras till ledningen av kreativa projekt. Studenterna kommer att exponeras för olika forskningsmetoder som kan användas för att formulera effektiva designlösningar. Studenterna kommer också att använda de färdigheter som utvecklats från föregående termin och praktiskt tillämpa dem på teambaserade projekt som kommer att odla deras designtänkande färdigheter. För övrigt, de kommer att utforska teoretiska originalprinciper inom animering, 3D digital avbildning, karaktär, och miljö konceptuell konstdesign.
moduler
- Animation principer
- Illustration för konceptkonst
- Introduktion till kreativt projekt
- Introduktion till projektledning
- 3D rörledning
Rutt A: Leder till reklam och media Pathways
Termin 4
Var redo att få värdefull praktisk erfarenhet och exponering för branschbaserade projekt under fjärde terminen. Studenterna får välja sina Pathway moduler för att ytterligare utöka sina grunder inom teknisk specialisering och kreativ utforskning.
Studenterna kommer att introduceras till den grundläggande användningen av forskningstekniker för att analysera och förstå begrepp om varumärkesplacering och varumärkesidentitet för att formulera en designöversikt baserad på marknadsundersökningar. Studenterna kommer också att undersöka grundläggande marknadsföringsprinciper, frågor som rör konsumentbeteende, och strategier för kreativ praxis.
moduler
- Tillämpad timing
- Tillämpad rörelse
- Digital Illustration Tekniker
- Stora projektförberedelser
- Kund kort koncept
Termin 5
Illustrerade samtal och informella diskussioner kommer att äga rum under termin 5 för att undersöka studiet av designkontext samt att kritiskt utvärdera och tolka filmtaxonomier. I slutet av sin termin, studenter kommer stolt att visa upp sina designfärdigheter från sitt stora projekt i en offentlig utställning. Detta kommer att vara en möjlighet för dem att träffas och presentera sin portfölj för en panel av branschexperter.
moduler
- Design och kontext
- Film Film Analys
- Större projekt
- Grundläggande marknadsföring, konsumentbeteende och kreativ praxis
Termin 6
Studenterna kommer att genomföra en praktik/industriell utbildning under minst 8 veckor för att förbereda dem för en smidig övergång från klassrummet till arbetsmiljön.
Rutt B: Leder till animering och visuella effekter Pathway
Termin 4
Var redo att få värdefull praktisk erfarenhet och exponering för branschbaserade projekt under fjärde terminen. Studenterna får välja sina Pathway moduler för att ytterligare utöka sina grunder inom teknisk specialisering och kreativ utforskning.
Studenterna kommer att experimentera med ett annat sammanhang av animationsgenrer och teorier samt traditionella karaktärsskulpteringsmetoder. Alternativt, de kan introduceras till digital filmning för att förstå 2D-kompositeringsarbetsflödet och för att främja sin kunskap i 3D-produktionsrörledningen.
moduler
- Tillämpad timing
- Tillämpad rörelse
- Digital Illustration Tekniker
- Stora projektförberedelser
- Digital kompositering i film
- Animation Kontext och Kultur
Termin 5
Illustrerade samtal och informella diskussioner kommer att äga rum under termin 5 för att undersöka studiet av designkontext samt att kritiskt utvärdera och tolka filmtaxonomier. I slutet av sin termin, studenter kommer stolt att visa upp sina designfärdigheter från sitt stora projekt i en offentlig utställning. Detta kommer att vara en möjlighet för dem att träffas och presentera sin portfölj för en panel av branschexperter.
moduler
- Design och kontext
- Film Film Analys
- Större projekt
- Advance 3D Pipeline
- Karaktär skulptur
Termin 6
Studenterna kommer att genomföra en praktik/industriell utbildning under minst 8 veckor för att förbereda dem för en smidig övergång från klassrummet till arbetsmiljön.
Rutt C: Ledande till industriell design Pathways
Termin 4
Var redo att få värdefull praktisk erfarenhet och exponering för branschbaserade projekt under fjärde terminen. Studenterna får välja sina Pathway moduler för att ytterligare utöka sina grunder inom teknisk specialisering och kreativ utforskning.
Studenterna kommer att uppleva praktiska praktiska sessioner i våra specialiserade workshops för att förstå hur man arbetar med olika verktyg och material. Studenter kommer också att utsättas för gedigen modellering av datorstödda designfärdigheter som Solidworks eller Rhino.
Kompletterar deras slutliga individuella projekt, de kommer också att lära sig viktiga tekniker för att digitalt illustrera deras design och animera i 2D och 3D.
moduler
- Tillämpad timing
- Tillämpad rörelse
- Digital Illustration Tekniker
- Stora projektförberedelser
- C.A.D-projekt
- Yta Modellering
Termin 5
Illustrerade samtal och informella diskussioner kommer att äga rum under termin 5 för att undersöka studiet av designkontext samt att kritiskt utvärdera och tolka filmtaxonomier. I slutet av sin termin, de kommer stolt att visa upp sina designfärdigheter från sitt stora projekt i en offentlig utställning. Detta kommer att vara en möjlighet för dem att träffas och presentera sin portfölj för en panel av branschexperter.
moduler
- Design och kontext
- Film Film Analys
- Större projekt
- Design stil och substans
Termin 6
Studenterna kommer att genomföra en praktik/industriell utbildning under minst 8 veckor för att förbereda dem för en smidig övergång från klassrummet till arbetsmiljön.
* Utöver ovanstående, alla studenter är också skyldiga att framgångsrikt slutföra allmänna studier moduler som föreskrivs av Malaysian Qualification Agency, samt uppfylla kreditkrav för Co-curricular aktiviteter.
Notera: Studenter som genomför detta program kommer att vara berättigade att gå vidare till året 2 av:
• BA (Hons) i industriell design • BA (hons) i visuella effekter • BA (hons) i animering • BA (hons) i digital reklam