Digital marknadsföring och design major
VARAKTIGHET
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Jan 2025
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Program i korthet
Handelshögskolan odlar elevernas kompetens, tro och karaktär för att bli företagsledare som inspirerar till förändring.
Programinformation
- Programenheter: 63
- Plats: Azusa (Main Campus)
Få praktisk erfarenhet
- Tillämpa strategiskt anpassad marknadskommunikation.
- Utöka ett varumärkes kundförvärv, konvertering och värdetillväxtpotential.
- Öka försäljningen och varumärkeskännedomen.
- Skapa en strategisk plan och hantera digitala marknadsföringsverktyg och kanaler.
Antagningar
Stipendier och finansiering
2024-25 Akademiska stipendier
Stipendier | Belopp | Klass Stående | Förnybarhet |
Förvaltares stipendium | Full undervisning | Inkommande Freshman | Upp till fyra år |
Presidentens stipendium | $24 000 per år | Inkommande nybörjare eller överföring | Upp till fyra år |
Prostens stipendium | $21 000 per år | Inkommande nybörjare eller överföring | Upp till fyra år |
Dekanernas stipendium | $20 000 per år | Inkommande nybörjare eller överföring | Upp till fyra år |
Direktörs stipendium | $18 000 per år | Inkommande nybörjare eller överföring | Upp till fyra år |
Mary Hill Award | $14 000 per år | Inkommande Freshman | Upp till fyra år |
Läroplan
Krav
Affärs- och företagsledningskurser
- Business och entreprenörskap
- Business Communications
- Introduktion till informationssystem och affärsapplikationer
- Dataanalys, kalkylblad och datavisualisering
- Förhandlingsstrategier och färdigheter
- Skrivning 3: Affärsetik
- Principer för förvaltning
- Organisatorisk ledarskap
- Hantera olika team och grupper
- Affärsprocessledning
- Personalavdelning
- Organisatoriskt och administrativt beteende
Kurser i digital marknadsföring och design
- Introduktion till datorgrafik eller användning av digitala medier i en visuell värld
- Element och principer för typografi
- marknadsföringsprinciper
- Konsumentbeteende: ett tillämpat tillvägagångssätt
- Försäljning och försäljning
- Digital och social media marknadsföring
- Business Management Praktik
- Marknadsföringspraktik
- Marknadsundersökning
- Global Marketing Management
- Internationell marknadsföring
- integrerad marknadskommunikation
Totalt antal enheter 63
Programresultat
Program Learning Learning
- Undersök hela spektrumet av koncept och metoder för digital marknadsföring, inklusive reklam, marknadsföring och designkoncept.
- Tillämpa viktiga marknadsföringsprocesser, inklusive digitala marknadsföringskoncept och grafisk design.
- Skapa digitala marknadsföringsplaner som tilltalar en mångfaldig och global befolkning.
- Benchmarkera digitala marknadsföringskampanjer mot bästa praxis.
- Utveckla designstrategier för digitala marknadsföringskampanjer.
- Utvärdera digital marknadsföringspraxis för att säkerställa efterlevnad av relevanta lagar och förordningar.
- Inkorporera etisk praxis i alla aspekter av digital marknadsföringshantering.
Erfarenhetslärande möjligheter
I team genomför eleverna en social mediakampanj och en marknadsföringsplan för en riktig organisation. Studenter kan bygga sina meritförteckningar genom praktikplatser och har möjlighet att delta i många studentklubbar och hedersföreningar som ger förtroende och möjligheter att bygga upp kompetens inom ledarskap, teambuilding, sociala medier, evenemangsplanering, marknadsföring och marknadslednings- eller ledningspositioner.
Studenter har möjlighet att förvärva praktiska färdigheter och erfarenhet inom ledarskap, ledning, beslutsfattande och lagarbete genom praktikplatser, studentklubbar, hedersföreningar och möjligheter att studera borta. Studenter som deltar i möjligheter att studera borta engagerar sig i ämnen som globalisering, handel, kultur och global ledning och ledarskap när de reser runt i världen. Vanligtvis inkluderar studieresor att besöka globala och internationella organisationer och lära av universitet och företagsledare runt om i världen.
Karriärmöjligheter
Proffs som kan utnyttja kraften i digital marknadsföring är mycket efterfrågade. Karriärvägar som är öppna för marknadsföringsledare inkluderar marknadsföringssamordnare/-specialist, marknadsföringsprojektledare, specialist/chef för sociala medier, kontokoordinator/verkställande chef, produkt-/varumärkeschef, digital marknadsföringsspecialist/chef, marknadsföringschef för sociala medier, kreativ assistent, webbinnehållsskribent /chef, säljare/chef, marknadschef, annons- och marknadsföringsansvarig, medieplanerare/köpare, detaljhandelsmarknadsförare, specialist på marknadsanalys och samordnare för marknadskommunikation. Inkomstpotentialen och den personliga tillfredsställelsen är hög. Marknadsförare som utmärker sig kan bli högsta chefer.
- Marknadschefer – Planera, dirigera eller samordna marknadsföringspolicyer och -program, som att fastställa efterfrågan på produkter och tjänster som erbjuds av ett företag och dess konkurrenter, och identifiera potentiella kunder. Utveckla prissättningsstrategier med målet att maximera företagets vinster eller andel av marknaden samtidigt som företagets kunder är nöjda. Övervaka produktutveckling eller övervaka trender som indikerar behovet av nya produkter och tjänster.
- Webb- och digitala gränssnittsdesigners - Designa digitala användargränssnitt eller webbplatser. Utveckla och testa layouter, gränssnitt, funktionalitet och navigeringsmenyer för att säkerställa kompatibilitet och användbarhet mellan webbläsare eller enheter. Kan använda webbramverk samt kod och processer på klientsidan. Kan utvärdera webbdesign enligt webb- och tillgänglighetsstandarder, och kan analysera webbanvändningsstatistik och optimera webbplatser för säljbarhet och sökmotorrankning. Kan designa och testa gränssnitt som underlättar människa-datorinteraktion och maximerar användbarheten av digitala enheter, webbplatser och mjukvara med fokus på estetik och design. Kan skapa grafik som används på webbplatser och hantera webbplatsinnehåll och länkar.
- Videospelsdesigners - Designa kärnfunktionerna i videospel. Specificera innovativa spel- och rollspelsmekaniker, berättelser och karaktärsbiografier. Skapa och underhålla designdokumentation. Guide och samarbeta med produktionspersonal för att producera spel enligt design.
- Affärslärare, eftergymnasial utbildning - Undervisa i kurser i företagsekonomi och ledning, såsom redovisning, ekonomi, mänskliga resurser, arbets- och arbetsrelationer, marknadsföring och verksamhetsforskning. Inkluderar både lärare som i första hand sysslar med undervisning och de som gör en kombination av undervisning och forskning.
- Marknadsundersökningsanalytiker och marknadsföringsspecialister - Undersök förhållanden på lokala, regionala, nationella eller onlinemarknader. Samla information för att fastställa potentiell försäljning av en produkt eller tjänst, eller planera en marknadsförings- eller reklamkampanj. Kan samla information om konkurrenter, priser, försäljning och metoder för marknadsföring och distribution. Kan använda sökmarknadsföringstaktik, analysera webbstatistik och utveckla rekommendationer för att öka sökmotorernas rankning och synlighet för målmarknader.
- Sökmarknadsföringsstrateger – Använd sökmarknadsföringstaktik för att öka synlighet och engagemang med innehåll, produkter eller tjänster i Internet-aktiverade enheter eller gränssnitt. Undersök beteenden hos sökfrågor på allmänna sökmotorer eller specialsökmotorer eller annat internetbaserat innehåll. Analysera forskning, data eller teknik för att förstå användarens avsikt och mäta resultat för pågående optimering.