
Magisterdiplom in
Graduate Certificate in Advertising - Creative and Digital Strategy Centennial College

Galleri
Antagningar
Läroplan
Termin 1
- ADCS-700 Introduktion till reklam och marknadsföring
- ADCS-701 Digital design
- ADCS-702 Introduktion till kreativ strategi
- ADCS-703 Digitalt skrivande
- ADCS-704 Introduktion till kreativ programvara
- ENGL-700 Professionell engelsk kommunikation
Termin 2
- ADCS-720 Kreativ karriärledning
- ADCS-721 Kreativt entreprenörskap
- ADCS-722 Digital presentation
- ADCS-723 Det digitala ekosystemet
- ADCS-724 Prototypning och forskning
- ADCS-725 Samarbete
- ADCS-750 fältplacering
Programresultat
Programmets höjdpunkter
- Detta kreativa och digitala strategiprogram gör att du kan förvandla en examen eller ett examensbevis till en spännande karriär inom ett växande område inom reklambranschen.
- Du lär dig att skapa digitalt centrerade kreativa portföljbitar med nuvarande branschdesign och skrivstandarder.
- Fakultetsmedlemmar har lång branscherfarenhet och kan hjälpa dig att ansluta till branschen genom att utnyttja deras nätverk.
- Programmet erbjuds på Story Arts Center, handla om 15 minuter från de flesta reklam- och digitala marknadsföringsbyråer i Toronto. För att förbättra inlärningsupplevelsen, det kommer att finnas många möjligheter att samarbeta med dina kamrater i en rad andra marknadsförings- och kommunikationsfokuserade program.
Program Yrkesinriktade lärandemål
Program Yrkesutbildningsresultat beskriver vad akademiker från programmet har visat att de kan göra med de kunskaper och färdigheter de har uppnått under sina studier. Resultaten är nära knutna till arbetsplatsens behov. Genom bedömning (t.ex. uppgifter och prov) verifierar studenterna sin förmåga att på ett tillförlitligt sätt utföra dessa resultat innan de examen.
- Utveckla digitalt centrerade fallstudier med kreativ portfölj med nuvarande branschstandard skriv- och designfärdigheter.
- Motivera, analysera och kritisera kreativa kampanjer för multimedia-reklam som stöder affärs- och marknadsföringsmål och mål.
- Utveckla och skriva kreativa reklamstrategier med hjälp av aktuella och relevanta branschverktyg och bästa praxis.
- Tillämpa konstruktiv kritik för att förbättra och förnya kreativt tänkande.
- Utveckla handlingsplaner som bygger strategiska kreativa reklamkampanjer med hjälp av samarbetstekniker.
- Analysera och lösa affärs- och marknadsföringsutmaningar för kunder genom att tillämpa innovativa kreativa och digitala tekniker.
- Utveckla, kommunicera och presentera kreativa reklamkampanjstrategier som uppfyller eller överträffar affärs- och marknadsföringsmål eller mål.
- Adressera, utvärdera och svara positivt på en kreativ kritik.
- Tillämpa forsknings- och undersökningsförmåga i den kreativa utvecklingsprocessen.
Karriärmöjligheter
Karriär Outlook
- Digital art director
- Digital formgivare
- Digital författare
- Information arkitekt
- Digital strateg
- Innehåll strateg
Studentberättelser
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.