
Graduate Certificate in Lifestyle Media
Toronto, Kanada
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Jan 2025
STUDIEAVGIFTER
CAD 3 691 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* undervisning 2 terminer kanadensiska studenter; 15 693 CAD - undervisning 2 terminer Internationella studenter
Introduktion
- Programkod : 6436
- Skola : Skolan för kommunikation, media, konst och design
- Behörighet : Ontario College Graduate Certificate
- Programtyp : Graduate Certificate-program
- Programlängd : 1 år/ 2 terminer
- Plats : Story Arts Center
Lifestyle Media-programmet är ett unikt examenscertifikat som är utformat för att utbilda specialiserade mediaproffs som är i centrum för livsstilsmedia. I detta medieprograms kurser kommer du effektivt att samarbeta med verkliga industripartners, kunder och publik för att producera kvalitetsinnehåll för webb, sociala medier och traditionella medieplattformar. Du kommer också att få färdigheter att arbeta entreprenöriellt med hjälp av samtida digitala medieplattformar och tekniker för att marknadsföra dig själv som ett oberoende varumärke.
Livsstilskommunikatörer är ämnesexperter som kan ta sin passion och djupa kunskaper för att nå bakom kulisserna och dela dessa världar med publik som vill lära sig och bli underhållen. Framgångsrika livsstilskommunikatörer påverkar trender och smaker och kan bli pålitliga tillförlitliga informationskällor.
Antagningar
Läroplan
Semester 1
- ENGL-700 Professionell engelsk kommunikation
- LIME-701 The Business of Media and Marketplace
- LIME-703 Design och layout
- LIME-710 sociala medier
- LIME-720 visuell kommunikation
- LIME-731 Skriva en livsstilsidentitet
- LIME-770 The Global Lifestyle Media Landscape
- LIME-780 Professionell praktik
- LIME-799 Storyworks
Semester 2
- LIME-702 Entreprenörisk planering och marknadsföring
- LIME-711 Mätning och webbanalys
- LIME-712 Multimedia Studio Produktion
- LIME-713 Avancerade digitala mediaverktyg
- LIME-714 Livsstil PR
- LIME-790 Fältplacering
Programresultat
Program Höjdpunkter
- Den tvärvetenskapliga Lifestyle Media-läroplanen kommer att omfatta skrivande, visuell kommunikation, sociala medier och entreprenörskap.
- Du får förmågan att utveckla branschspecifik expertis inom områden som mode, skönhet, mat och hälsa.
- Det kommer att vara stort fokus på sociala medier och webbproduktion, inklusive analys och mätning.
- Du kommer att delta i en branschplacering inom ett område av ditt intresse.
Programmet yrkesinlärningsresultat
Programmets yrkesinlärningsresultat beskriver vad utexaminerade från programmet har visat att de kan göra med de kunskaper och färdigheter de har uppnått under sina studier. Resultaten är nära kopplade till arbetsplatsens behov. Genom bedömning (t.ex. inlämningsuppgifter och prov) verifierar eleverna sin förmåga att på ett tillförlitligt sätt utföra dessa resultat innan de tar examen.
- Skapa en portfölj med arbete som positionerar en explicit identitet eller varumärke som är relevant för en specifik marknad eller media.
- Producera innehåll som instruerar, demonstrerar och rekommenderar livsstilsprodukter, evenemang eller upplevelser på ett övertygande narrativt sätt.
- Undersök, sök och välj produkter och personer för att uppfylla produktionsmålen.
- Komponera, skapa och välj still- eller videobilder som passar projektets mål.
- Använd lämplig medielayout, redigering, publicering och analysverktyg för att skapa, distribuera och mäta livsstilsmedieinnehåll.
- Skapa och kuratera berättelser om livsstilsmedier för att passa olika publikens förväntningar och upplevelser.
- Producera nytt och återanvända befintligt medieinnehåll över flera medieplattformar som skapar värde ur ett marknadsföringsperspektiv för annonsörer, personliga varumärken och målgruppsmål.
- Kuratera och förklara narrativa val eller bedömningar från livsstilsmedietrender och stilar inom design- och populärkulturens historiska sammanhang.
- Skriv och redigera en exakt och effektiv kopia efter behov för media, publik eller projekt.
- Utveckla innehåll och affärsstrategiteman för mediefunktioner eller specialfrågor på flera plattformar.
Karriärmöjligheter
Karriärutsikt
- Talesman
- Kolumnist
- Frilansande producent
- Frilansskribent
- Innehållsmarknadsföringsspecialist
Arbetsområden
De levande industrierna som producerar konsumtionsvaror och tjänster för denna sektor – såväl som media som kommunicerar deras budskap – blir alltmer specialiserade och målinriktade.
Du kommer att vara beredd att hitta nybörjarpositioner inom den etablerade livsstilsmediabranschen som personal och frilansande innehållsskapare som täcker ämnen som mat, skönhet, mode, inredning, arkitektur, underhållning, hälsa, fitness, trädgård, familj, relationer, personlig ekonomi , konsumentteknik och resor.
Du kan arbeta mot en karriär som expert för en eller flera nischer inom detta enorma mediefält - fungera som talesperson, krönikör, frilansproducent och skribent för att tjäna befintliga eller skapa nya tryckta, tv-, webb- eller multimediaproduktioner.