Graduate Certificate in Marketing - Corporate Account Management (valfritt Co-op)
Centennial College
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Online Canada
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
CAD 4 118 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* undervisning 2 terminer kanadensiska studenter; 15 693 CAD - undervisning 2 terminer Internationella studenter
Introduktion
Programinformation
- Programkod: 2846
- Skola: Handelshögskolan
- Meriter: Ontario College Graduate Certificate
- Programtyp: Graduate Certificate-programmet
- Programlängd: 1 år/ 2 terminer
- Plats: Progress Campus
Centennial College's Marketing – Corporate Account Management-program kommer att förbereda dig för en spännande och ekonomiskt givande karriär som kontoansvarig/säljare inom business-to-business (B2B), business to Consumer (B2C), myndigheter och institutionella marknadsplatser.
I detta certifikatprogram för företagsexamen får du lära dig att eftersom dagens kunder är välinformerade och förväntar sig mer skräddarsydda lösningar, måste kontoansvariga ha en solid grund inom alla områden av försäljning, marknadsföring och service. Detta inkluderar prospektering, nätverkande, relationsbyggande, stängning och aktiviteter efter försäljning.
Som sådan kommer du i interaktiva och praktiska kurser att lära dig hur du sätter kunden först med ett entreprenöriellt tänkesätt som anpassar sig till olika kundbehov samtidigt som du utvecklar och övar färdigheter inom:
- Genomföra konkurrens- och marknadsplatsanalyser som leder till att förstå kundernas behov och beteenden.
- Muntlig och skriftlig kommunikation.
- Försäljning och presentation (berättande och praktiska metoder).
- Använda verktyg för analys och kundrelationshantering (CRM).
- Affärsmässig och finansiell kompetens för att skapa övertygande kunderbjudanden.
- Engagera köpare och influencers genom digitalt innehåll och omnikanalmarknadsföring.
- Identifiera olika arbetsmiljöer och anpassa kommunikationsstilar för att säkerställa tydlig och effektiv kommunikation med köpare.
- Förstå förhandlingar ur köparens perspektiv.
- Målstyrt ledarskap (förstå dina motivationer och nästa karriärsteg).
Om du är målinriktad, organiserad, nyfiken och uthållig med kommunikationsförmåga över genomsnittet kan du överväga en karriär i den bransch mångsidiga världen av professionell försäljning, kontohantering och många andra kundinriktade roller.
Co-op-alternativet i det här programmet ger dig möjligheten att få praktisk erfarenhet medan du slutför en arbetsperiod som anställd inom området. Denna erfarenhet låter dig inte bara omsätta klassrumsinlärning i praktiken, utan kommer också att ge värdefulla kontakter för din framtida karriär.
För att delta i detta samarbetsalternativ måste du slutföra en ansökningsprocess under den första terminen . Om du är akademiskt kvalificerad kan du bli antagen till co-op-programmet.
Samarbetskrav
- En minsta kumulativ GPA på 3,0 i slutet av termin ett
- Framgångsrikt slutförande av 100% av termin ett kurser
- Uppnå ett lägsta betyg B (GPA 3.0) i BUSN-702
- Studenter måste vara lagligt behöriga att arbeta i Kanada
- Studenter som uppfyller ovanstående förutsättningar kommer att lämna in sin ansökan om kooperativet till avdelningen Career Services & Co-operative Education under termin 1
Obs: Att uppfylla minimikraven för co-op-programmet garanterar inte tillträde till co-op-programmet.
Antagningar
Läroplan
Semester 1
- BUSN-702 Coop / Anställningsberedskap
- MKTG-716 Marknadsföring
- MKTG-723 Solution Selling I
- MKTG-750 Account Management Essentials
- MKTG-755 Affärsetik och förhandlingsfärdigheter
- MKTG-756 strategisk CRM
Semester 2
- MKTG-731 Kundupplevelse Design
- MKTG-734 Corporate Account Management Capstone
- MKTG-747 digitala marknadsföringsstrategier
- MKTG-751 Solution Selling II
- MKTG-752 B2B-marknadsföring
- MKTG-754 Kontohantering och ledarskap
Programresultat
Programhöjdpunkter
- Tack vare Corporate Account Management-programmets praktiska utbildning i Salesforce CRM-plattformsautomatikprogramvaran kan du göra en smidig övergång till arbetsplatsen.
- Handelshögskolans professorer har lång erfarenhet av försäljning och kontohantering i business-to-business-miljöer.
- Interaktiva inlärningsmiljöer gör att du kan få kontakt med fakultetsmedlemmar och dina kollegor.
- Lär dig att trivas under tryck och utveckla utmärkta interpersonella, lyssnande och muntliga kommunikationsförmågor.
Utbildningsprogram för yrkesmässigt lärande
Programmets yrkesinriktade lärandemål beskriver vad kandidaterna i programmet har visat att de kan göra med den kunskap och färdigheter de har uppnått under sina studier. Resultaten är nära knutna till arbetsplatsens behov. Genom bedömning (t.ex. uppgifter och tester) verifierar eleverna deras förmåga att på ett tillförlitligt sätt utföra dessa resultat före examen.
- Utför forskning om potentiella kunder och deras miljö för att identifiera deras behov.
- Planera och leverera gemensamma försäljningspresentationer och skriftliga förslag som identifierar med publikens behov.
- Skapa och kommunicera värdet av en produkt eller tjänst för en riktad kund.
- Utveckla och tillämpa en systematisk förtroendebaserad relationsförsäljningsprocess skräddarsydd för att möta varje kunds unika situation.
- Utveckla kundvärdemodeller baserade på olika kundbehov, köpare, influencers och beslutsfattare genom att tillämpa grundläggande ekonomi- och redovisningskoncept.
- Bygg en omfattande strategi för företagskontohantering som levererar både kund- och organisationsvärde.
- Utveckla förtroende och ömsesidig respekt genom att praktisera etiskt försäljning och beslutsfattande.
- Använd sociala medier och webbaserade produkter och processer för kundrelationshantering (CRM) för att öka kundvärdet.
- Utveckla strategier för pågående personlig och professionell utveckling för att förbättra arbetsprestandan i en roll för företagskonton.
Karriärmöjligheter
Karriärutsikt
- Account Manager
- Account Executive
- Försäljningskoordinator
- Försäljningsrepresentant (Inside / Outside / Commercial / Government)
- Försäljningskonsult
- Affärsutvecklingsrepresentant
- Financial Services Representative
- Territory försäljningsrepresentant
Arbetsområden
- Hårdvara och mjukvaruförsäljning
- telekommunikation
- Finansiella tjänster
- Läkemedelsföretag
- Förpackade varor
- Mellanstora till stora företag till företag (B2B) organisationer med egen säljkår
- Medicinskt och tandtekniskt företag
- Mellanstora till stora företag till företag (B2B) och företag till konsumenter (B2C) organisationer med egen säljkår
Studentberättelser
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.