Graduate Certificate In Marketing (Digital Engagement Strategy)
Centennial College
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Online Canada
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
CAD 16 539 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* för 2 terminer för internationella studenter / avgifter inkluderar oförutsedda avgifter och sjukförsäkring för det första studieåret
Introduktion
- Programkod: 2849
- Skola: Handelshögskolan
- Intyg: Ontario College Graduate Certificate
- Programtyp: Efterdiplomprogram
- Programlängd: 1 år/ 2 terminer
- Plats: Progress Campus
Marknadsföring - Digital Engagement Strategy är ett certifikatprogram för företagsexamen som ger dig de digitala marknadsföringskunskaper som krävs i dagens affärsvärld. Du lär dig att analysera trender inom teknik, få insikter från data, utforma strategier för innehållshantering och utföra planer i betalda, ägda och intjänade medier. Du får också inblick i hur man utvecklar och utvärderar digitala marknadsföringsstrategier för att maximera kundengagemang och skapa meningsfulla interaktioner till stöd för företagets tillväxt.
Erfarenhetsinlärningsmöjligheter med en marknadsförare, en återförsäljare eller en byrå som betjänar kunder kommer att ingå i detta college -marknadsföringsprogram. Dessa erfarenheter gör att du kan förbättra dina ledarskaps-, entreprenörs-, organisations-, projektledning- och lagarbete, samtidigt som du effektivt tillämpar lärande i en verklig miljö.
Som en del av programmets kurser är du berättigad att få branschcertifieringar som Google Ads, Google Analytics samt förbereda dig för Facebook Blueprint -certifieringen. Dessutom kan de grundläggande färdigheter du utvecklar omvandlas till PDU -poäng mot en Online Marketing Certified Professional (OMCP) -beteckning.
Observera: Detta program kommer att använda den blandade leveransmetoden och uppmuntra tillgång till onlineverktyg genom Centennials Bring Your Own Device -program.
Antagningar
Läroplan
Program översikt
Termin 1 | Termin 2 |
|
|
Programresultat
Utbildningsprogram för yrkesmässigt lärande
Programmets yrkesinriktade lärandemål beskriver vad kandidaterna i programmet har visat att de kan göra med den kunskap och färdigheter de har uppnått under sina studier. Resultaten är nära knutna till arbetsplatsens behov. Genom bedömning (t.ex. uppgifter och tester) verifierar eleverna deras förmåga att på ett tillförlitligt sätt utföra dessa resultat före examen.
- Utveckla strategier och taktiska planer över betalda, ägda och intjänade kanaler för att maximera digital marknadsföringsengagemang.
- Integrera den senaste tekniken i design och genomförande av marknadsföringsprogram och omnikanal-engagemang.
- Utvärdera och rekommendera innovativa strategier för innehållsmarknadsföring som är i linje med företagets mål, marknadsföringsmål och varumärkesriktlinjer.
- Bestäm de mest lämpliga metoderna för att kurera och beställa skapandet av nytt innehåll till stöd för en strategi för digitalt engagemang.
- Skapa och designa ett ramverk för webbanalysmätning för att bedöma effektiviteten av de digitala marknadsföringsprogrammen och uppfyllandet av affärsmål.
- Slutför allt arbete i enlighet med relevant lag, branschstandarder och affärspraxis.
- Använd budgetplanering och projektledningsprinciper för att utföra och hantera program för innehållsmarknadsföring över kanaler.
- Utveckla strategier för personlig utveckling, karriär och entreprenöriell utveckling för att förbättra arbetsprestationer och behålla valuta med branschen.
Karriärmöjligheter
Karriärutsikt
- Marknadsansvarig
- Professionell onlinemarknadsföring
- Digital Marketing Specialist
- Digital Media Planner
- Manager Performance Marketing
- Webbanalysspecialist
Studentberättelser
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.