Grundexamen i speldesign och produktion
Online United Kingdom
VARAKTIGHET
2 up to 3 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
GBP 7 450 *
STUDIEFORMAT
På Campus
* deltid: £11 100 (£3 700 per år)
Introduktion
Inspirerad av International Game Developers Associations läroplansramverk, informerad av studentfeedback och som svar på branschkrav, täcker denna Foundation Degree design och produktion av elektroniska spel. På ungefär samma sätt som branschen kräver samarbete över specialistsektorer, kommer du att arbeta med studenter från andra discipliner, såsom affärer och marknadsföring, för att marknadsföra en produkt på marknaden. I slutet av denna kurs kommer du att ha designat och producerat en spelprodukt för lansering på marknaden.
Antagningar
Läroplan
Course content
Kursen innehåller följande ämnen:
- Konceptuell speldesign – de drivande komponenterna i elektroniskt spelande när det gäller spelarengagemang och motivation.
- Programmeringskoncept – de allmänna principerna och begreppen för programmering av C++.
- Interaktion mellan människa och dator – med fokus på grafiska gränssnitt, användbarhet och feedback.
- Programmering för spel – de allmänna principerna och koncepten för spelprogrammering gör det möjligt för eleverna att tillämpa 2D- och 3D-programmeringsmetoder som används i spel.
- Spelberättelse och kontextuellt spel – metoder för att implementera narrativ genom kontextualisering av spel och spelmiljö.
- 2D- och 3D-konst för datorspel – förmedla spelbilder genom digitalt ritade konceptkonst och 2D-spelkonst och använd 3D-modelleringstekniker för att skapa spelkomponenter med låga knep.
- Spelmotorer – med fokus på 3D-motorer, såsom UDK och Unity, utvärderar deras arkitektur och funktioner för att utveckla ett litet spel.
- Spelstudier – spel och dess roll i samhället att avkoda semiotik och vokabulär för elektroniska spel för att föreslå ett eget spelsystem.
- Spelplattformar – plattformstyper och deras utveckling, undersökning av både hårdvaru- och mjukvaruarkitekturer, installation, konfigurering och felsökning.
- Ljud och animation – ljudets psykologi för spel, ljudskapande tekniker, animationstekniker och principer.
- Spelproduktion – deltagande i produktionen av ett fungerande spel, välja teammedlemmar, övervaka och uppnå mål för att leverera projektets resultat.
- Marknadsföring och företagande – identifiera områden för kommersiell utveckling, virtuella nätverk, sociala medier och tekniker för marknadsföring och marknadsföring av ditt eget spel.
Karriärmöjligheter
- IT-affärsanalytiker, arkitekter och systemdesigners
- Programmerare och proffs inom mjukvaruutveckling
- Grafiska och multimediadesigners
Leverans av program
Assessment methods
Bedömningen kommer att ske genom både kurser och formella prov.