Animation, VXF, Spel och VR: Fundamentals
Escola Britânica de Artes Criativas
Nyckelinformation
Campus läge
Pinheiros, Brasilien
språk
Portugisiska, Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
5 månader
Takt
Begär info
Studieavgifter
BRL 1 300 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* 6 AVDELNINGAR OM 1 300 BRL
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Om Wiki
En unik möjlighet att komma närmare datorgrafikens universum och skaffa sig allmän kunskap inom dess olika segment såsom: Animation, Concept Art, Special Effects (VFX), Spel och Virtual Reality (VR). Lärande sker under utvecklingen av en serie projekt, det vill säga att studenten ska "lära genom att göra", på ett 100% praktiskt och tvärvetenskapligt sätt. Programmet skapades för den student som är intresserad av ämnet, men har liten eller ingen erfarenhet och skulle vilja bli proffs inom området eller byta karriär.
Kursen är uppbyggd i tre moduler. I den första arbetar man med nyckelelement, såsom: bildtagning, skapande av råmaterial och allmänna föreställningar om den huvudsakliga programvaran som används i branschen. I detta skede kontextualiseras yrkena inom områdena. I den andra och tredje modulen väljer studenten ett specifikt område att utvecklas mer på djupet: Animation, Games eller Visual Effects. Med riktiga briefs, i samarbete med producenter på marknaden, deltar han i alla skeden av projekten fram till presentationen för slutkunden.
Förväntade resultat
- Viktiga grunder inom de olika områdena av datorgrafik: Animation, Concept Art, Special Effects (VFX), Spel och Virtual Reality (VR). Denna kunskap kommer att göra det möjligt för eleven att göra säkra val om nästa steg mot en specialisering inom det område som är mest lämpligt för honom.
- Kunna leda projekt inom området
- Formulera lösningar på problem
- Förståelse för grundläggande element och begrepp, generell teknisk kapacitet och inom intresseområdet
- Personlig portfölj (ShowReel)
klassschema
Tre gånger i veckan:
Onsdag och torsdag kl. 19.00-23.00
och på lördagar från 9.00 till 13.00
*komma att ändras.
Kursens upplägg
Detta är en kurs som inte är indelad i ämnen, den följer den brittiska undervisningsmetodiken, är 100% tvärvetenskaplig och fokuserad på lärande genom en serie projekt. Alla begrepp, teori och praktik presenteras för eleverna under hela utvecklingen av arbetet, på ett helt tvärgående sätt.
MODUL I: KUNSKAP I ANIMATION, SPEL OCH VISUELLA EFFEKTER
- bildfångst
- skapande av råmaterial
- allmän kunskap om den huvudsakliga programvaran som används i branschen
- kontextualisering av huvudyrkena för att hjälpa studenten att välja intresseområde.
MODUL II - PROJEKT PIPELINE
I detta skede kommer eleverna att gå igenom projektpipelines och arbeta med allmänna färdigheter och på valområdet: spel, animationer eller visuella effekter i specifika grupper av områden. I slutet samlas teamen för att slutföra projektet.
MODUL III - INDUSTRIKORT
I samarbete med producenter på marknaden presenterar samordnaren några briefs för eleverna. Dessa projekt kommer att utvecklas från början, så att studenten kan ha kontakt med alla stadier: förproduktion, produktion och efterproduktion, inom sitt tidigare valda intresseområde. Avslutningsvis gör eleverna en presentation för slutkunden och simulerar en riktig leverans.
registreringsvillkor
Kandidater som antas till urvalsprocessen kan anmäla sig genom att uppvisa följande dokument:
- Kopia av RG och CPF (eller pass / RNE för internationella studenter)
- Kopia av bevis på uppehållstillstånd (med postnummer)
- 1 3x4-foto (eller digital fil i JPG-format)
- Undertecknande av kontraktet för tillhandahållande av utbildningstjänster av EBAC