Forskarutbildning i dataanalys och marknadsföring
ESPM – Brasil
Nyckelinformation
Campus läge
São Paulo, Brasilien
språk
Portugisiska
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
2 terminer
Takt
Deltid
Studieavgifter
BRL 1 462 / per month *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* upp till 35 delbetalningar på 1 462,58 BRL + 1 delbetalningar på 1 610,59 BRL
Introduktion
Presentera och beskriv de avancerade tillämpningarna av Data Analytics och Big Data inom olika områden, såsom marknadsföring, ekonomi, investeringar, produktplanering och kontroll, personalhantering, etc. Avsikten är att låta studenten få en bred bild av de nuvarande möjligheterna att använda tekniska resurser i analys och förutsägelse av resultat, samt att presentera framtida trender inom området. Gör det möjligt för dig att utveckla och delta i nya projekt som involverar denna kunskap.
Modalitet
HYFLEX. Var fri att delta i livekurser personligen på ESPM-enheter eller virtuellt via Zoom. Delta personligen för att leva uppslukande upplevelser och nätverk. Eller gå med virtuellt var du än är för att passa ditt schema och din plats bäst. Föreläsningsinspelningar tillgängliga för att granska diskussioner (genererar inte frånvarorsättning).
* Det finns ett obligatoriskt möte ansikte mot ansikte på lördagar per disciplin i HyFlex forskarutbildning, i genomsnitt en lördag per månad.
I samarbete med IBM
Genom partnerskapet med IBM utforskar kursen integrationen mellan den analytiska förmågan att arbeta med data från databasposter, sociala nätverk, geolokalisering, etc., och marknads- och affärsvisionen. Denna integration är allt vanligare i företag. Genom att skapa en forskarutbildning i Big Data och Marketing Intelligence vill ESPM och IBM utbilda chefer genom att ge dem en stark och solid grund i att hantera mjukvaru- och teknologilösningar, men utveckla fokus, passion och lojalitetsmarknadsförings uppdrag att möta behov och önskemål genom marknadsföring . Visionen blir att vara en referens inom detta hybrida utbildningsområde, systematiskt bidra till att generera kunskap och möta och förutse företagens och samhällets krav. Kursens uppdrag är att utbilda yrkesverksamma att använda tekniker inom de integrerade områdena marknadsföring och BigData, för att söka synergi mellan kunskapen om dessa områden genom att bygga en miljö med tonvikt på individen och hans införande i det nuvarande tekniska rummet.
Idealiska studenter
för vem det är avsett
Marknadsföring, affärsverksamhet, kvantitativ analys och/eller teknikproffs, i början av sin karriär, men med viss yrkeserfarenhet som är intresserade av att känna till eller utöka sina kunskaper inom området Market Intelligence och Big Data. Medlemmar i marknadsförings-, Business Intelligence-, Business Intelligence- eller Technology-team.
Indicerat för yrkesverksamma i början av sin karriär och i fasen av professionell tillväxt.
Läroplan
vad kommer du att lära dig
Alla kursdiscipliner kommer att ha en klass tillägnad deltagande av en speciell gäst, ledare för ett relevant företag och relevant för temat för varje ämne.
Utjämning
- Grundläggande marknadsföring (distansutbildning)
- Fundamentals of Finance (distansutbildning)
Förvaltning
- Projektledning
- Analys och beslutsstöd
- Ledarskap och digital kultur
marknadsföring
- Marknadsintelligens
- Designtänkande och nya affärsmodeller
- CRM och konsumentinsigths
Teknologi
- IT och datainfrastruktur
- Informationsarkitektur
- Databas- och BI-hantering
- Koncept och praxis för artificiell intelligens
- Big Data och affärsapplikationer
Integration
- Multidisciplinärt integrerande projekt (vägledning, styrelser och projektutarbetning)
Klasserna hålls på ESPMs forskarutbildningscampus och kan undervisas på andra platser, schemalagda av professorn. EAD-disciplinerna, som anges i kursprogrammet, kommer att äga rum samtidigt med disciplinerna ansikte mot ansikte och under den inledande perioden av kursen.
Programresultat
Konceptet Data Analytics växer fram som en ny stor kraft i organisationer
Att arbeta med data från försäljningsregister, sociala nätverk, geolokalisering, beteendeprognosmodeller, konsumentinsikter blir mindre ovanligt för företag. Traditionella prognosmodeller tenderar att bli långsamma om vi tar hänsyn till extremt stora datamängder. Och det är då konceptet Data Analytics dyker upp som en ny stor kraft i organisationer. Frågan som eftersträvas besvarad är hur man konsekvent och snabbt analyserar information i realtid och i okontrollerade mängder, vilket strategiskt påverkar företagens beslutsfattande? Volym, Variety, Velocity och Veracity definierar de grundläggande dimensionerna av Big Data. För att arbeta i dessa dimensioner finns ett behov av att organisera informationen så att vi effektivt kan analysera den på ett rimligt och genomförbart sätt. Att känna till i huvudsak de analytiska tekniker som involverar manipulering av stora uppsättningar data är nya chefers uppgift.