Diplom i gästfrihet - Hotel and Resort Services Management (Co-op)
Fanshawe College
Nyckelinformation
Campus läge
London, Kanada
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
CAD 8 497 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* 2 652,21 USD / termin: total avgift för kanadensiska studenter. 8 617,94 USD / termin: total avgift för internationella studenter per termin. De faktiska kostnaderna för 2020/21 fastställs fortfarande
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Du är planerare, den som kommer ihåg varje detalj, som strävar efter att göra varje upplevelse en positiv för dig och de som finns omkring dig. Dessa personliga egenskaper, i kombination med din Fanshawe-upplevelse, kommer att göra dig framgångsrik i gästbranschen.
Med en bred, men relevant läroplan, kommer vårt hotellhanteringsprogram att lära dig om gäst- och reservationshanteringssystem och ger praktisk erfarenhet av matservice på Fanshawe restaurang på campus och avancerade köksanläggningar. Du får inte bara ett examensbevis i hotellhantering, utan också en förståelse för vad som gör ett framgångsrikt företag med kurser i bokföring, personalhantering, ekonomisk förvaltning och evenemangsplanering.
Slutligen kommer vår co-op-placering att säkerställa att du när du avläggs examen har rätt kombination av klassrumsinlärning från vår hotellhanteringskurs, såväl som företagskunskap och praktisk utbildning som arbetsgivare inom livsmedelssektorn söker efter . Du kan förvänta dig att hitta meningsfull sysselsättning i ett antal olika positioner inom ett hotell, från matservice till rumdelning. Fanshawes hotellhanteringsprogram ger också möjlighet att utforska en karriär som ledningstrainee innan han går vidare till ledningen.
Hotellbranschen är inte bara begränsad till Kanada - du kan gå praktiskt taget var som helst efter att du har slutfört ditt hotellledningsteknik. Du kan välja att fortsätta din utbildning med forskarutbildning eller genomföra en examen i International Hotel Management på Royal Roads University.
Var du går och vad du gör är förstås upp till dig.
Annan information
Ålderskrav: För att följa AGCO-licensbestämmelserna måste studenterna vara minst 18 år när programnivån påbörjas.
Kooperativ utbildning
För att vara berättigade till samarbete måste studenterna upprätthålla en 2,0 GPA och vara akademiskt fullständiga vid början av deras samarbetsperiod.
Detta är ett tvåårigt kooperativt utbildningsprogram. Studenter som uppfyller både de akademiska och co-op-kraven i programmet kommer att vara berättigade till examen med ett Co-op godkänt diplom.
Lärandemål
- Stöd en bransch- och arbetsplatstjänstkultur genom att anta en positiv attityd och professionell dekor, tillgodose olika och speciella behov och bidra som teammedlem.
- Leverera kundservice och lösningar som förutser, uppfyller och / eller överträffar individuella förväntningar, samt organisatoriska förväntningar, standarder och mål.
- Använd marknadsföringskoncept, marknadsundersökningar, sociala nätverk, strategier för försäljning och intäkter, relationshanteringskompetens och produktkunskap för att marknadsföra och sälja gästfrihetstjänster, produkter och gästupplevelser.
- Tillämpa affärs- och inkomstmodeller samt grundläggande redovisnings-, budgeterings-, ekonomi- och administrationsfärdigheter för att stödja effektiv förvaltning och drift av olika organisationer som levererar gästfrihetstjänster och produkter.
- Följ relevanta organisations- och arbetsplatssystem, processer, policyer, standarder, lagliga skyldigheter och förordningar och tillämpa riskhanteringsprinciper för att stödja och upprätthålla effektiva, säkra, säkra, tillgängliga och hälsosamma gästfrihetsarbeten.
- Använd lämplig teknik för att förbättra kvaliteten och leveransen av gästfrihetstjänster, produkter och gästupplevelser och för att mäta effektiviteten i gästfrihetsarbetet.
- Håll dig uppdaterad om gästfrihetstrender och problem och inter beroende relationer i den bredare turistnäringen * sektorerna för att förbättra arbetsprestanda och vägleda karriärutveckling.
- Använd färdigheter och verktyg för ledarskap, lagarbete, konflikt och relationshantering, samt kunskap om organisatoriskt beteende, arbetsrelationer, anställningsstandarder och mänskliga rättigheter för att bidra till en positiv arbetsmiljö.
- Svara på problem och dilemma som uppstår vid leverans av gästfrihetstjänster, produkter och gästupplevelser genom att använda och främja etiskt beteende och bästa praxis för företagens sociala ansvar och miljömässig hållbarhet.
Kurser
Nivå 1
Ta alla följande obligatoriska kurser:
- HOSP-1020 Hotell & Resort Operations
- MATH-1210 Matematik för gästfrihet
- HOTL-1014 Gästrelationer
- BEVR-1026 Öl, vin och sprit
- DEVL-1049 Karriärberedning
- SFTY-1067 Livsmedelssäkerhet, Smart Serve & First Aid
- COOP-1020 Kooperativ utbildning Sysselsättning Prep
- FDMG-1115 Service Intro
- COMP-1517 Teknologi för gästfrihet
- WRIT-1042 Anledning och skrivande 1-turism / gästfrihet
Nivå 2
Ta alla följande obligatoriska kurser:
- ACCT-1104 Redovisningsunderlag
- HOTL-1015 Front Office
- FDMG-1039 Middag för professionell framgång
- FDMG-3048 Service Excellence
- MKTG-1059 Marknadsföring för turism och gästfrihet
- COMM-3080 Comm för turism och gästfrihet
Nivå 3
Allmän utbildning - Ta en valfri kurs för allmän utbildning i 3 poäng
Ta alla följande obligatoriska kurser:
- FDMG-5023 Service Leadership
- FINA-3048 Financial Mgmt & Analysis
- HOSP-1021 Hantering av hållbara faciliteter
- MGMT-3081 Supervisory Skills
- HOTL-5002 Intäkthantering
- ENTP-3001 Entreprenörsanda
Nivå 4
Ta alla följande obligatoriska kurser:
- HOTL-3012 Catering & events
- ECON-3008 Global Economics
- MGMT-3082 Global hotellledarskap
- PLAN-5001 The Main Event
- LAWS-3058 Law & Risk Management
- HOSP-5001 Hospitality Human Resource Management
- HOTL-3013 Global & Premium Service
Allmän utbildning - valfria
- Ta 3 allmänna utbildningskrediter - normalt sett i nivå 3
Programboende
Studenter måste fullfölja minst 22 högskolepoäng i detta program på Fanshawe College att uppfylla kravet på programresidens och examen från detta program. Helena Lopes / Pexels
Förkunskapskrav
- OSSD med kurser från College (C), University (U), University / College (M) eller Open (O) stream med :
- Alla betyg 12 engelska (C) eller (U)
- Valfri matematik i grad 11 * (C), (U) eller (M)
eller
- Academic and Career Entrance Certificate (ACE)
eller
- Ontario High School Equivalency Certificate (GED) och :
- Varje lönegrad matematik * (C), (U) eller (M)
eller
- Mogen sökande med status på de obligatoriska kurserna som anges ovan
Notera:
* Sökande som saknar nödvändig matematik kan fortfarande få behörighet för antagning genom att genomföra lämplig tidigare uppgradering.
Engelska språkkrav
Sökande vars första språk inte är engelska kommer att behöva visa kunskaper på engelska med någon av följande metoder:
- En grad 12 College Stream eller University Stream engelska kredit från en Ontario High School, eller motsvarande, beroende på programmets behörighetskrav
- Test av engelska som främmande språk (TOEFL) -test med en lägsta poäng på 79 för internetbaserat test (iBT), med testresultat under de senaste två åren
- International English Language Testing System (IELTS) Akademiskt test med en total poäng på 6,0 utan poäng mindre än 5,5 i något av de fyra banden, med testresultat under de senaste två åren
- Kanadensisk Academic English Language (CAEL) test med ett totalt betyg på 60 utan poäng mindre än 50 i något av de fyra banden, med testresultat inom de senaste två åren
- Pearson Test of English Academic (PTE) med en lägsta poäng på 53, med testresultat inom de senaste två åren
- Ett Cambridge engelsktest (FCE / CAE / CPE) med en övergripande poäng på Cambridge English Scale of 169 utan språkkunskaper mindre än 162, med testresultat inom de senaste två åren
- En engelsk språkutvärdering (ELE) på Fanshawe College med ett minimumssbetyg på 70% i alla delar av testet, med testresultat inom de senaste två åren
- Fanshawe College ESL4 / GAP5 studenter: Minsta betyg på 80% i ESL4 / GAP5 nivå 8, 75% i ESL4 / GAP5 nivå 9 eller 70% i ESL4 / GAP5 nivå 10
Rekommenderad akademisk beredning
- Grad 11 och Grad 12 gästfrihet och turism (C)
- Alla Grade 11 eller Grade 12 Entrepreneurship (C) eller (O)
- Grad 11 Informations- och kommunikationsteknik: Den digitala miljön (O) ELLER Grad 12 Informations- och kommunikationsteknik: Multimedielösningar (C)
- Grad 11 Finansiella redovisningsunderlag (M)
- Grad 12 redovisningsprinciper (M)
- Grad 12 affärs- och teknologisk kommunikation (O)
- Grad 12 Matematik (C), (U) eller (M)
- Internationella språk
- Academic and Career Entrance Certificate (ACE): Företagsekonomisk eller teknisk matematik och kurs i datavetenskap
Rekommenderad personlig förberedelse
- Utforska gästfrihetsbranschen genom kundtjänstupplevelser i gästhem.
- Upplev seder och kulturer av affärsetikett genom upplevelser med personliga, akademiska eller affärskontakter.
- Om möjligt sök jobb eller frivillig erfarenhet i gästbranschen.
Sökandes urvalskriterier
Om antalet stödberättigande sökande överstiger de lediga utrymmena i programmet kommer sökandens urvalskriterier att vara:
- Preferens för permanenta invånare i Ontario.
- Mottagande av ansökan senast den 1 februari (Efter detta datum kommer Fanshawe College att överväga sökande på en först till kvarn först till att programmet är fullt).
- Prestation i antagningskraven.
Karriärmöjligheter
Kandidater kommer att hitta karriärmöjligheter i gästfrihetsorganisationer både nationellt och internationellt. Karriäralternativ inkluderar hotell, resorts, nöjesfaciliteter, kryssningsfartyg, kasinon, pensionshem och mat och dryck. Studenter kommer att utvecklas på sina karriärvägar till tillsyns- och ledningspositioner inom alla branschområden.
Galleri
Antagningar
Läroplan
Co-op-möjligheter
Programmet Hospitality - Hotel and Resort Services Management erbjuder en kooperativ utbildningskomponent, vilket ger studenterna möjlighet att få ovärderlig första hand arbetserfarenhet inom sitt valda område. Här är några samarbetsjobb som har startat karriären för vissa gästfrihet - Hotel and Resort Services Management-studenter innan de ens tog examen!
Matsal Servicechef
Övervaka, schema, tåg, och utvärdera servrar medan du hanterar bord och sittplatser samt matsalens renlighet och underhåll.
Framsidan av huset Management Praktikant
Få erfarenhet av ett globalt hotellmärke på en lyxig 5-stjärnig resort på en pittoresk tropisk ö.
Guest Services Agent
Upprätthålla försäljnings- och kundtjänstfunktioner som upprätthåller kundservicestandarder för en kryssningsrederi.
Kurser
Nivå 1
Ta alla följande obligatoriska kurser:
- HOSP-1020 ---- Hotell- och anläggningsverksamhet
- MATH-1210 ---- Matematik för gästfrihet
- HOTL-1014 ---- Gästrelationer
- COOP-1020 ---- Kooperativ utbildning Sysselsättning Prep
- COMP-1517 ---- Teknik för gästfrihet
- WRIT-1042 ---- Förnuft och skrivande 1-Turism/Gästfrihet
- FDMG-1144 ---- Livsmedels- och dryckesverksamhet
- ANTH-1012 ---- Kulturantropologi
Nivå 2
Ta alla följande obligatoriska kurser:
- ACCT-1104 ---- Grunder för redovisning
- COMM-3080 ---- Komm för turism och gästfrihet
- HOSP-3009 ---- Hotell- och anläggningsverksamhet 2
- HOTL-3015 ---- Gästrelationer 2
- FDMG-3055 ---- Livsmedels- och dryckesverksamhet 2
- TOUR-1015 ---- Turism Fritid och fritid
- HOTL-1018 ---- Boende Förvaltning
Nivå 3
Allmän utbildning - Ta en 3-poäng Allmän utbildning valfri kurs.
Ta alla följande obligatoriska kurser:
- HOSP-1021 ---- Hållbar förvaltning av anläggningar
- HOTL-5002 ---- Intäkter
- MGMT-3103 ---- Organisatorisk förvaltning
- HOTL-3016 ---- Inköp och kostnadskontroll
- HOTL-3017 ---- Förvaltning av bostad
- MKTG-1113 ---- Marknadsföring och sociala medier
Nivå 4
Ta alla följande obligatoriska kurser:
- ECON-3008 ---- Global ekonomi
- LAGAR-3058 ---- Juridik och riskhantering
- HOTL-3012 ---- Catering och evenemang
- FINA-3048 ---- Finansiell Mgmt och Analys
- DEVL-1062 ---- Karriärutveckling
- HOTL-3018 ---- Strategisk hotellförvaltning
- MGMT-3104 ---- Personalresurser för hotell
Allmän utbildning - Valfria
Ta 3 högskolepoäng i allmän utbildning - Normalt taget på nivå 3
Program Residency
Studenter måste slutföra minst 22 poäng i detta program på Fanshawe College för att uppfylla kravet på programuppehållstillstånd och examen från detta program
Programresultat
- Stöd en bransch- och arbetsplatskultur genom att anta en positiv attityd och professionell dekor, tillgodose olika och speciella behov, och bidra som teammedlem.
- Leverera kundservice och lösningar som förutser, uppfyller och/eller överträffar individuella förväntningar, samt organisatoriska förväntningar, standarder och mål.
- Använd marknadsföringskoncept, marknadsundersökningar, sociala nätverk, försäljnings- och intäktshanteringsstrategier, relationshanteringsfärdigheter, och produktkunskap för att marknadsföra och sälja gästfrihetstjänster, Produkter, och gästupplevelser.
- Tillämpa affärs- och intäktsmodeller samt grundläggande redovisning, budgetering, ekonomiska och administrativa färdigheter för att stödja effektiv hantering och drift av en mängd olika organisationer som levererar gästfrihetstjänster och produkter.
- Uppfylla relevanta organisations- och arbetsplatssystem, processer, policyer, standarder, juridiska skyldigheter, och förordningar, och tillämpa riskhanteringsprinciper, för att stödja och upprätthålla effektiv, säker, säkra, tillgänglig, och hälsosam gästfrihetsverksamhet.
- Använd lämplig teknik för att förbättra kvaliteten och leveransen av gästfrihetstjänster, produkter, och gästupplevelser och för att mäta effektiviteten i hotellverksamheten.
- Håll dig uppdaterad med trender och frågor om gästfrihet, och ömsesidigt beroende relationer i den bredare turistindustrin* sektorerna för att förbättra arbetsprestanda och vägleda karriärutvecklingen.
- Använd ledarskap, lagarbete, konflikt, och färdigheter och verktyg för relationshantering, samt kunskap om organisatoriskt beteende, arbetsrelationer, anställningsstandarder, och mänskliga rättigheter för att bidra till en positiv arbetsmiljö.
- Svara på frågor och dilemman som uppstår vid leverans av gästfrihetstjänster, Produkter, och gästupplevelser genom att använda och främja etiskt beteende och bästa praxis för företagens sociala ansvar och miljömässig hållbarhet.
Karriärmöjligheter
Den passionerade, hårt arbetande, innovativ, och målinriktade akademiker från Fanshawes Hospitality - Hotel and Resort Services Management (Co-op) program kommer att hitta spännande karriärvägar till övervaknings- och ledningspositioner som stöder hotell, orter, nöjesfaciliteter, kryssningsfartyg, kasinon, och pensionsbostäder runt om i världen.
Här är några exempel på karriärmöjligheter för akademiker från Fanshawes Hospitality - Hotel and Resort Services Management (Co-op) program:
Operations konsult
Samarbeta med ledande hotellägare och förvaltningsbolag för att uppleva olika funktionella områden inom hotellbranschen.
Beach Resort verksamhetschef
Utveckla strategier för att hjälpa ett ledarskapsteam att maximera intäkter och lönsamhet samtidigt som utmärkta gästtjänster tillhandahålls på en utväg.
Assistent Resort Manager
Hjälp med den dagliga driften, underhåll, och personal på en utväg.
Studentberättelser
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.