Graduate Certificate in Customer Relationship Marketing and Sales Management
Fanshawe College
Nyckelinformation
Campus läge
London, Kanada
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
CAD 3 996
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Programmet Customer Relationship Marketing and Sales Management svarar på det växande behovet inom ett företag för en kompetensuppsättning som placerar kunden i centrum för affärsbeslut. Denna färdighet är avgörande eftersom marknadsförings- och försäljningsframgång beror på att attrahera nya kunder samtidigt som man behåller och stärker relationerna med nuvarande kunder.
Detta ettåriga certifikatprogram för forskarutbildning ger studenterna en grund inom marknadsföring och försäljning, med fokus på granskning och tillämpning av bästa praxis, strategier, taktik, verktyg och verktyg för Customer Relationship Management (CRM) och Customer Experience (CX). tekniker. Studenterna kommer att ha möjlighet att tillämpa branschstandard affärs- och marknadsföringsanalys och använda CRM-plattformar för att förbättra marknadsförings- och försäljningsprocessen. Studenten kommer också att lära sig strategier och taktik för kontoutveckling inom försäljning och försäljning.
Lärandemål
- Skapa en professionell marknadsplan med standardiserade marknadsföringsprocesser och verktyg;
- Utveckla en omfattande CRM-marknadsföringsplan (Customer Relationship Management) som använder en kunds nuvarande databasstrategi som är personlig och skalbar;
- Tillämpa strategiska kommunikationsplaneringsprocesser och verktyg för att generera leads och förbättra kundretention, tillfredsställelse och lönsamhet;
- Utvärdera data som extraherats från en mängd olika marknadsföringstekniska plattformar för att stödja problemlösning och beslutsprocesser inom marknadsföring;
- Tillämpa bästa praxis, strategier, taktik och tekniker för CRM (Customer Relationship Management) och kundupplevelse (CX) för att stärka kundrelationer för både B2B- och B2C-marknader.
- Designa kartupplevelse för kundupplevelse för att identifiera områden för att förbättra kundupplevelser och automatisera personlig digital marknadsföring;
- Tillämpa branschstandard marknadsföringsanalys och CRM-plattformar på försäljnings- och marknadsföringsprocesser;
- Samla och analysera primär och sekundär marknadsundersökning för att stödja sunda marknadsbeslut som förbättrar kundupplevelser;
- Kommunicera komplext marknadsföringsmaterial muntligt, skriftligt och digitalt för en mängd olika målgrupper och ändamål;
- Modellera professionella standarder för att tillhandahålla tillförlitlig och handlingsbar analys med respekt för global reglering och praxis relaterad till dataskydd och säkerhet;
- Utveckla strategier för att skapa, bedöma och genomföra affärsutvecklingsmöjligheter;
- Utveckla strategier för att upprätta och upprätthålla arbetsrelationer med kunder för att stärka deras lojalitet mot organisationens produkter och tjänster;
- Konstruera planer för strategisk kontohantering inklusive hur man närmar sig nyckelkonton, territorialhantering och kategorihantering.
Kurser
År 1
Ta alla följande obligatoriska kurser:
Grupp 1
- MGMT-6163 CRM Affärsstrategi 3
- MKTG-5006 Marketing Management 3
- MGMT-6164 Kundupplevelse 3
- MGMT-6165 CRM Verktyg och teknik 3
- MKTG-6037 Analytics & Metrics 3
- MGMT-6166 CRM-aktiverad försäljning 3
- MGMT-6168 CRM Strategic Project 6
- MGMT-6169 Emerging Trends in CRM 3
- MGMT-6170 CRM Enabled Sales Management 3
- MGMT-6167 Datavisualisering och rapportering 4
Grupp 2
Studenter kommer att registreras i en av följande kurser:
- MGMT-6171 eller INNV-6001
- MGMT-6171 Automation & Workflow Management 3
- INNV-6001 Innovationsapplikationer 4
Programboende
Studenter måste slutföra ett minimum av 10 högskolepoäng i detta program på Fanshawe College att uppfylla Program Residency kravet och examen från detta program
Förkunskapskrav
Ett två- eller treårigt högskoleexamen eller en examen (Obs: minimum 'C +' genomsnitt eller kumulativt 2,5 GPA)
eller
Godkänd kombination av relaterad arbetslivserfarenhet och gymnasieutbildning bedömd av högskolan *
eller
Fem års arbetslivserfarenhet inom marknadsförings- / affärsområdet enligt högskolans bedömning som motsvarande *
Notera:
* Sökande kan kräva att lämna in ett CV och ett brevbrev som innehåller uppgifter om arbetslivserfarenhet.
Engelska språkkrav
Sökande vars första språk inte är engelska kommer att behöva visa kunskaper på engelska med någon av följande metoder:
- En grad 12 College Stream eller University Stream engelska kredit från en Ontario High School, eller motsvarande, beroende på programmets behörighetskrav
- Test av engelska som främmande språk (TOEFL) -test med en lägsta poäng på 88 för internetbaserat test (iBT), med testresultat under de senaste två åren
- International English Language Testing System (IELTS) Akademiskt test med en totalpoäng på 6,5 utan poäng mindre än 6,0 i något av de fyra banden, med testresultat under de senaste två åren.
- Kanadensisk Academic English Language (CAEL) test med ett totalt betyg på 70 med ingen poäng mindre än 60 i något av de fyra banden, med testresultat inom de senaste två åren
- Pearson Test of English Academic (PTE) med en lägsta poäng på 59, med testresultat inom de senaste två åren
- Ett Cambridge-engelsktest (FCE / CAE / CPE) med en övergripande poäng på Cambridge English Scale of 176 utan språkkunskaper mindre än 169, med testresultat inom de senaste två åren
- En engelsk språkutvärdering (ELE) på Fanshawe College med ett minimumsscore på 75% i alla delar av testet, med testresultat inom de senaste två åren
- Fanshawe College ESL4 / GAP5 studenter: Minsta betyg på 80% i ESL4 / GAP5 nivå 9 eller 75% i ESL4 / GAP5 nivå 10
Rekommenderad akademisk beredning
Det rekommenderas starkt att studenterna är skickliga inom följande områden innan de går in i programmet:
- Matematik
- Affärskommunikation
- Datorapplikationer, särskilt Microsoft Word, Excel och PowerPoint
Sökandes urvalskriterier
Om antalet stödberättigande sökande överstiger de lediga utrymmena i programmet kommer sökandens urvalskriterier att vara:
- Preference för permanenta invånare i Ontario
- Mottagande av ansökan senast den 1 februari (Efter det här datumet kommer Fanshawe College att överväga sökande på först till kvarn tills programmet är fullt)
- Prestation i behörighetskrav
Karriärmöjligheter
Customer Relationship Marketing and Sales Management Graduate Certificate Program förbereder akademiker för en dynamisk karriär inom försäljning, marknadsföring och analys från företag till företag.
Jobb som programmet skulle tjäna
Denna specialitet kan ha potential att ge studenterna möjlighet att arbeta mot deras Salesforce Business Specialists Designation (TrailHead), CSP-certifiering och andra kundrelationshanteringsspecifika referenser. Här är de typer av jobb som programmet skulle fokusera på att förbereda akademiker för:
- Marknadsförare / marknadschef / marknadschef
- CRM-analytiker / CRM-konsult / CRM-konsultspecialist
- Försäljningschef / försäljningschef
- Försäljningsdriftchef
- Kontoansvarig
- Teknisk försäljningschef
- Affärsanalytiker / Affärsanalytiker
- Affärsutvecklingsrepresentant / Inside Sales / Presales Engineer
- Salesforce-administratör / Salesforce-utvecklare
- Kundtjänstrepresentant / kundservicekoordinator / kundupplevelsechef / kundrelationschef
Galleri
Antagningar
Läroplan
Kurser
År 1
Ta alla följande obligatoriska kurser:
Grupp 1
- MGMT-6163 ---- CRM Affärsstrategi
- MGMT-6192 ---- CRM Digital marknadsföring
- MGMT-6164 ---- Kundupplevelse
- MGMT-6165 ---- CRM Verktyg och teknik
- MKTG-6037 ---- Analys och mätvärden
- MGMT-6166 ---- CRM-aktiverad försäljning
- MGMT-6168 ---- CRM strategiskt projekt
- MGMT-6169 ---- Nya trender inom CRM
- MGMT-6170 ---- CRM Aktiverad Försäljningshantering
- MGMT-6167 ---- Datavisualisering och rapportering
Grupp 2
Studenterna kommer att vara inskrivna i en av följande kurser:
MGMT-6171 eller INNV-6001
- MGMT-6171 ---- Automation och arbetsflödeshantering
- INNV-6001 ---- Innovationsapplikationer
Program Residency
Studenter måste slutföra minst 10 poäng i detta program på Fanshawe College för att uppfylla kravet på programuppehållstillstånd och examen från detta program
Programresultat
- Skapa en professionell marknadsföringsplan med vanliga marknadsföringsplaneringsprocesser och verktyg;
- Utveckla en omfattande marknadsföringsplan för Customer Relationship Management (CRM) som använder en kunds nuvarande databasstrategi som är personlig och skalbar;
- Tillämpa strategiska kommunikationsplaneringsprocesser och verktyg för att generera leads och förbättra kundlojalitet, tillfredsställelse och lönsamhet;
- Utvärdera data som extraherats från en mängd olika plattformar för marknadsföringsteknik för att stödja problemlösnings- och beslutsprocesser inom marknadsföring;
- Tillämpa bästa praxis, strategier, taktik och tekniker för kundrelationshantering (CRM) och Customer Experience (CX) för att stärka kundrelationer för både business-to-business (B2B) och business-to-consumer (B2C) marknader;
- Utforma kartläggning av kundupplevelser för att identifiera områden för att förbättra kundupplevelser och automatisera personlig digital marknadsföring;
- Tillämpa branschstandard marknadsföringsanalys och CRM-plattformar på försäljnings- och marknadsföringsprocesser;
- Samla in och analysera primär och sekundär marknadsundersökning för att stödja sunda marknadsföringsbeslut som förbättrar kundupplevelser;
- Kommunicera komplext marknadsföringsmaterial muntligt, skriftligt och digitalt för en mängd olika målgrupper och syften;
- Modellera professionella standarder för att tillhandahålla tillförlitlig och handlingsbar analys med respekt för global reglering och praxis i samband med datasekretess och datasäkerhet.
- Utveckla strategier för att skapa, bedöma och genomföra affärsutvecklingsmöjligheter;
- Utveckla strategier för att etablera och upprätthålla arbetsrelationer med kunder för att stärka deras lojalitet mot organisationens produkter och tjänster;
- Konstruera planer för strategisk kontohantering inklusive hur man närmar sig nyckelkonton, territoriehantering, och kategorihantering.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.