
Kurs in
EASA kommersiell pilot från 0 till ATPL Flying Academy

Introduktion
Idag, mer än någonsin, flygindustrin behöver välutbildade och skickliga yrkesmän för den växande industrin för att säkert flyga över 5 miljarder. årligen passagerare till sina destinationer.
Att vara en kommersiell pilot kommer också med en hel del ansvar, komplexa beslutsfattande och förmågan att förstå och hantera onormala situationer.
Detta program är utformat för studenter med liten eller ingen flygerfarenhet och som vill göra karriär inom flyget enligt EASA regler.
Flying Academy är mycket specialiserat på att erbjuda utbildning från ab-initio att "fryst" ATPL (A). Praktikanterna av programmet kommer att börja med PPL (A), och så snart han fått den nödvändiga flygerfarenhet, kommer att fortsätta med IR (A), CPL (A)-moduler eller MEP (flermotoriga flygplan) flygprogram.
Efter ett framgångsrikt slutförande av noll till ATPL (A)-kurs, kommer du att utfärdas ett EASA CPL (A) licens med ATPL (A) teori klar och kommer att tillåtas att agera som Pilot-In-Command (PIC) av ett flygplan i ett flygbolag. Den ATPL (A) tillstånd är den högsta nivån av pilotcertifiering flygplan.
Kursens förkunskapskrav
- Minimiålder 18 år (16 år för att registrera PPL utbildningsprogram)
- Första klass läkarintyg (andra klass läkarintyg tills efterbehandling MEP)
- Ingen tidigare flygerfarenhet behövs
- Tillräckliga kunskaper i matematik och fysik
- Engelska språkkunskaper - FTO muntliga och skriftliga prov
Privilegier
Befogenheterna för innehavare av ett ATPL (A) har befogenhet att vara pilot befälhavare (kapten) eller co-pilot (First Officer) på flygplan som används i kommersiell luftfart utöva samma befogenheter som en innehavare av ett PPL (A ), ett CPL (A) och IR (A).
Inlärningsmål
botten Training - Under noll till ATPL Naturligtvis kommer praktikanten slutföra teoretiska kurser för PPL (A), IR (A), MEP (A) och ATPL 650 (A)
Inflygning - Flygutbildningen startar med PPL (A), följt av mörker fortsätter med IR (A) och MEP (A), och slutför med CPL (A).
botten Training
Den sökande måste gå igenom mark utbildning omfattar:
- Förfaranden Air lag och ATC
- Skrov och system, el, kraftverk, nödutrustning
- Instrumentering
- Massa och balans
- prestanda
- Färdplanering och övervakning
- Human Performance & Begränsningar
- Meteorologi
- General Navigation
- Radio Navigation
- Operativa procedurer
- Principer för Flight
- KOMMUNIKATION
flygutbildning
I slutet av utbildningen ska praktikanten ha minst 200 totala flygtimmar (inklusive PPL (A) tid):
- 100 timmar som pilot-i-kommandot
- 20 timmar (minst) av VFR längdskidåkning flygtid som pilot-in-kommando, innefattande en distansflygning på minst 540 km (300 NM) under med full toppslandningar vid två flygplatser andra än de flygplatser avgångs
- 50 timmars instrumentutbildning
- 5 timmars mörkerflygning däribland en distansflygning samt 5 starter och 5 landningar
- 11 timmar på Multi flygmotor
- 5 timmar på ett komplext flygplan
Examination - Teoretisk
För PPL (A) - Den sökande måste visa de teoretiska kunskaperna vid Luftfartsverket kontoret i form av skriftliga prov. Tester består av nio patienter (meteorologi, flygtrafik, Kommunikation, Allmän luftfartygskunskap, flygprinciper, Air Law, flygprestanda och planering, Människors förmåga och begränsningar, operativa förfaranden).
För ATPL (A) - En sökande måste visa en kunskapsnivå som är lämplig för de befogenheter som en innehavare av ATPL (A) i enlighet med EASA krav i Del-FCL.
Examination - Praktiskt
De praktiska kompetensprov i flygplanet med examinator kan tas efter avslutad de skriftliga proven [PPL (A) och ATPL (A)]. Den sökande skall visa förmåga att:
- Framföra flygplanet inom dess begränsningar
- Utföra alla manövrer som smidig och så exakt som begärts av EASA
- Uppvisa gott omdöme och flygs
- Tillämpa kunskaper
- Behåll kontrollen över flygplanet på.
Utbildning avgifter täcker följande artiklar och tjänster:
- Alla utbildningsmanualer
- Tillgång till Learning Management System och EASA fråga bank
- Instruktör tid för skola och praktisk övningsfält
- Plan, inklusive bränsle
- Alla träningsavgifter är bundna till de faktiska växelkurserna för den lokala valutan av Flying Academy bas där utbildningen eller en del av utbildningen ges.


