Spelprogrammerare
Futuregames
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Boden, Sverige
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
5 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 23 000 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Studieavgiften är för hela programmet och är uppdelad i två omgångar
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Oavsett om det är spelfunktioner, fysik, AI eller verktyg som du är mest intresserad av att göra för spel, kommer detta program att få dig till branschen med trovärdighet genom praktisk utvecklingserfarenhet inom programmering.
- Börja jobba direkt efter utbildningen
- Beläget i Stockholm (SoFo), Skellefteå och Boden
- 2,5 år (5 villkor)
- 30 veckors praktik
Lärande genom att göra, lärande genom reflektion
Utveckla kärnkompetens inom spelutveckling genom att låta lärare från ledande spelföretag lära dig branschens knep. Få tillgång till vår kreativa miljö, inklusive datorer och relevant utvecklingsprogram. Du kommer att växa och bygga dina färdigheter tillsammans med 240 mycket begåvade klasskamrater och äldre spelutvecklare. Delta i intensiva spelprojekt tillsammans med parallella Futuregames program (Game Designer och 3D Artist) som simulerar professionella spelprojekt för att återspegla vad du kommer att göra i spelindustrin och förbereda dig för en ständigt utvecklande och kreativ karriär.
Vi vill skapa pragmatiska utvecklare med ett balanserat och brett perspektiv på hela utvecklingsprocessen och starka teamwork -färdigheter med en praktisk och proaktiv strategi.
Stäng branschanslutningen
Denna utbildning genomförs i direkt samarbete med spelindustrin och Futuregames , inklusive King, Avalanche Studios, Ubisoft, EA DICE, Fatshark Games, Paradox Interactive, Starbreeze Studios, Glorious Games Group, Uprise, NEAT Corporation, Epic Games och Really Interactive . Många fler stöder detta högre yrkesprogram och cirka 20-30 spelstudior är involverade i Futuregames varje år.
Antagningar
Läroplan
- Spelprogrammering med C#
- 3D-matematik för spelutveckling
- Spelprojekt 1
- Datastrukturer och algoritmer i spelutveckling
- Designmönster för spelutvecklingsintelligens i spelproduktion
- Utvecklingsverktyg i spelprojekt
- Spelprojekt 2
- Spelprogrammering med C++
- Spelprojekt 3
- Spelets fysik
- Spelprojekt 4
- Artificiell intelligens i spelproduktion
- 3D och shader programmering
- Datorteknik för spelutveckling
- Nätverksprogrammering för spel
- Marknadsanalys, CV och Portfölj
- Industriförberedande spelprogrammering
- Examensarbete
- Praktik i spelutveckling (LIA)
Totalt: 110 veckor
Programresultat
Efter avslutad utbildning kommer studenterna att ha goda kunskaper i hur man:
- Program spel i C++
- Programmera spel i C#
- Kunna identifiera de unika metoderna för att programmera effektivt i moderna spelproduktioner
- Implementera vanliga algoritmer som används i spelprogrammering
- Använd Unreal Engine 4/5-motorn för spelprogrammering
- Använd Unity-motorn för spelprogrammering
- Skapa och implementera skript för spelproduktion
- Skapa server/klientlösningar för spel
- Skapa ett multiplayer-spel med flera klienter
- Utvärdera datorkod för effektivitet och läsbarhet
- Programmera spel på ett strukturerat och kvalitativt sätt
- Skapa och tillämpa underhållande AI-system
- Anpassa spelutveckling baserat på erfarenhet av vanliga problemområden
- Producera anpassade GUI och applikationer för spelutvecklare
- Återge avancerad 3D-grafik
- Arbeta självständigt och i team med planering, utveckling och produktion av spel
Stipendier och finansiering
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Efter den framgångsrika genomgångna utbildningen kommer studenterna att vara kvalificerade att söka jobb som:
- Spelprogrammerare
- Verktyg programmerare
- AI-programmerare
<span translate="no">Futuregames</span> Öppna hus 2023
MötFuturegames personal och elever, lära dig mer om skolan och få alla dina frågor besvarade!