Advanced Diploma in Business Administration–Marketing/Advanced Diploma in Business Administration–Marketing (med arbetslivserfarenhet)
George Brown College
Nyckelinformation
Campus läge
Toronto, Kanada
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
CAD 17 418 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* inhemsk undervisning | $15 190 för internationell undervisning. Alla avgifter kan ändras utan föregående meddelande
Introduktion
Det avancerade diplomprogrammet Business Administration – Marketing öppnar dörrar till möjligheter inom det spännande och snabbrörliga marknadsföringsområdet. Marknadsföring på George Brown är mer än läroböcker och föreläsningar. Vårt lärande är praktiskt och projektbaserat, och detta program ger möjligheter till fallstudier såväl som verkliga projekt som kan involvera industripartners.
Det som skiljer det treåriga avancerade examensbeviset från det tvååriga examensbeviset är de ytterligare möjligheterna till mer avancerad praktisk inlärning samt digitala marknadsföringskurser, internationella marknadsföringskurser, marknadsundersökningskurser och kurser i marknadsföringsstrategi. Du kan också utöka dina vyer med ytterligare valfria affärsområden.
Denna inlärningsupplevelse kommer att göra det möjligt för dig att:
- Utveckla en integrerad marknadskommunikationsstrategi för marknadsföring av produkter, koncept, varor eller tjänster baserat på en identifierad målmarknad.
- Genomför primära och sekundära marknadsundersökningar för att tillhandahålla den information som behövs för att fatta marknadsföringsbeslut.
- Utveckla strategier för att etablera effektiva arbetsrelationer med kunder, kunder, konsumenter, medarbetare, arbetsledare och andra.
- Utvärdera lönsamheten för att marknadsföra produkter, koncept, varor eller tjänster på en eller flera internationella marknader.
- Formulera och förbered en marknadsplan inklusive marknadsföringsmål, marknadsföringsmix, marknadsföringsstrategier, budgetöverväganden och utvärderingskriterier.
- Integrera digital marknadsföring och sociala medier i en marknadsplan med förståelse för olika plattformar och teknologier.
Inbäddat i allt ovan kommer att vara utvecklingen av mjuka färdigheter inklusive kommunikation, presentation och teambuilding samt de analytiska färdigheter som krävs av marknadsförare idag.
George Brown College arbetar aktivt med industripartners för att:
- anpassa läroplanen till branschens behov
- ge eleverna praktiskt lärande genom klassprojekt
- erbjuda studenter fältutbildningsmöjligheter
- erbjuda studenter möjlighet att knyta branschkontakter och bygga sitt nätverk
Deltagande i fritidsaktiviteter gör att eleverna kan bygga vidare på sina kunskaper och färdigheter samtidigt som de skapar nätverk. Detta är ett av många sätt som vår School of Marketing hjälper studenter att få en bra avkastning på allt de investerar i sin affärsutbildning. Aktiviteter kan inkludera:
- Ontario Colleges marknadsföringstävling
- Vanier BDC Case Challenge
- Enactus George Brown
- snabb mentorsevenemang
- Stor kanadensisk försäljningstävling
- Annonsvecka
Det finns också ett Advanced Diploma in Business Administration-Marketing (med arbetslivserfarenhet) alternativ tillgängligt.
Dina fältutbildningsalternativ
Arbetslivserfarenhet (Co-op och praktik)
Alternativet Advanced Diploma in Business Administration-Marketing (med arbetslivserfarenhet) kräver ett framgångsrikt slutförande av två terminers arbetslivserfarenhet för att ta examen. Denna arbetserfarenhet är antingen co-op (betald) eller praktik (oavlönad). Båda kommer att ge dig den praktiska erfarenhet som arbetsgivare värdesätter.
George Brown arbetar med arbetsgivare och branschpartners för att identifiera potentiella möjligheter till arbetslivserfarenhet. Studenter ansöker sedan om dessa möjligheter och går igenom en konkurrenskraftig intervjuprocess. Studenter uppmuntras också starkt att eftersträva självstyrda branschyrkeserfarenhetsmöjligheter som de tror kommer att ge de lärandeupplevelser de värdesätter och möta läranderesultaten av programmet. Denna värdefulla arbetserfarenhet kan i sin tur läggas till ditt CV.
Förutom arbetslivserfarenhet George Brown College efter att erbjuda fältutbildningsmöjligheter med verkliga utmaningar och kunder.
Antagningar
Stipendier och finansiering
Stipendier för internationella studenter på George Brown College är i allmänhet utmärkelser inom programmet baserade på studenters akademiska prestationer (och andra kriterier) vid George Brown College efter det akademiska programmets början.
Läroplan
Obligatoriska kurser
För att ta examen, du måste slutföra 38 kurser: 29 Obligatoriska kurser, 5 Affärsval, 3 Allmänna utbildningsval, och 1 Obligatoriskt allmänt valfritt.
För alternativet Business Administration-Marketing (med arbetslivserfarenhet) måste du genomföra 38 kurser: 29 obligatoriska kurser, 5 Business Valfria, 1 Obligatorisk allmän valfri, och 3 Allmänna utbildningsvalfria. För B158-programmet måste du ta en extra kurs, arbetslivserfarenhetskursen (BUS 1000) i termin 3 och slutföra 2 arbetslivserfarenhet (co-op eller praktik) villkor.
Beroende på resultaten av dina placeringstester kan du behöva ta COMM1000 Introduktion till College Communication innan du går vidare till COMM 1007. På samma sätt kan du behöva ta MATH1027 (Business Math with Remediation) innan du går vidare till MATH 1008. COMM1000 och MATH 1027 räknas inte med i de 38 kurser som krävs för examen, och du kommer att debiteras för dessa extra kurser. Tala med kontorspersonalen om du behöver hjälp.
Allmänna utbildningskurser (terminerna 2,3, och 4): Du måste slutföra 4 Allmänna utbildningskurser. En obligatorisk (”Successful Social Relations” — GHUM 1087) och 3 utvalda från minst 2 av följande kategorier: Samhällsvetenskap (GSSC), konst och humaniora (GHUM), eller naturvetenskap och teknik (GSCI).
Du måste göra upp eventuella misslyckade eller tappade kurser innan du är berättigad till examen. Du kan göra upp dessa kurser under dagen, och vissa erbjuds på kvällen genom fortbildning. Vänligen kontakta personalen på företagskontoret för att se till att fortbildningskurserna motsvarar vad som undervisas i heltidsprogrammet. Observera att vissa kurser kanske inte erbjuds varje termin. Vår personal kan hjälpa dig med alla speciella tidtabellkrav du kan ha.
Termin 1 | Termin 2 |
|
|
Termin 3 | Termin 4 |
|
|
Termin 5 | Termin 6 |
|
|
*Denna kurs är obligatorisk endast för studenter som tar arbetserfarenhetsalternativet
Valfria
Nedan finns Business Valfria kurser för Business Administration-Marketing.
- ACCT 2031 Ledningsredovisning
- CMMK 1114& Affärsforskningsrapport Skriva
- CMMK 1120 PR och företagskommunikation
- CMMK 1127 Affärsmedia i Kanada
- CMMK 1156 Talar Företag
- MARK 3007 Tjänster Marknadsföring
- MARK 3016 Inte för marknadsföring av vinstsektorn
- MARK 3029 Fallbaserad strategi för marknadsföringsstrategier
- MARK 3031 Hållbar marknadsföring
- MARK 2053 Förhandling Färdigheter
- MARK 2028 Marknadsföring Finansiella tjänster
- MARK 2061 Tillämpad marknadsundersökning
- MARK 3018 Marknadsföring på webben
- MARK 3032 Avancerade säljfärdigheter
- BUS 1044 Affärsrätt
- BUS 1067 Fältutbildning
- MGMT 1034 Retail Marknadsföring
- MGMT 2032 Avancerade projektledningsverktyg
- MGMT 3013 Shopper Forskning
- MGMT 2037 Retail Management
Programresultat
Kandidaten visar förmågan att:
- Utveckla en marknadsföringsplan som uppfyller behoven eller målen för ett företag eller en organisation.
- Utveckla en integrerad marknadskommunikationsplan för marknadsföring av en produkt, koncept, vara eller tjänst baserat på ett identifierat marknadsbehov eller mål.
- Bestäm strategier för utveckling av nya och/eller modifierade marknadsföringskoncept, produkter, varor och/eller tjänster som svarar på föränderliga marknadsbehov.
- Bestäm strategier för effektiv och effektiv placering/distribution av en produkt, vara och/eller tjänst som svarar på en föränderlig marknad.
- Bestäm effekten av att använda olika marknadsföringsstrategier för en produkt, koncept, vara och/eller tjänst, på ekonomi, avkastning på investeringar (ROI) och affärsmål för en organisation.
- Analysera livskraften hos ett koncept, produkt, vara och/eller service på lokala, nationella eller globala marknader.
- Genomföra marknadsundersökningar för att ge information som behövs för att fatta marknadsföringsbeslut.
- Kommunicera marknadsföringsinformation övertygande och korrekt i muntliga, skriftliga, grafiska och interaktiva medieformat.
- Planen, förbereda och leverera en effektiv försäljningspresentation eller tonhöjd för att tillgodose kundens behov.
- Utveckla strategier med kunder, kunder, konsumenter, medarbetare, handledare och andra för att upprätthålla och växa arbetsrelationer
- Utveckla inlärnings- och utvecklingsstrategier för att förbättra professionell tillväxt inom området.
- Tillämpa entreprenörsstrategier för att identifiera och svara på nya karriärmöjligheter som kan inkludera kontraktsanställning, och initiativ för egenföretagande.
- Tillämpa och bidra till en ram för organisatoriska policyer och praxis, när man bedriver verksamhet i organisationen.
- Tillämpa principerna för affärsetik och företagens sociala ansvar på affärsbeslut.
Karriärmöjligheter
Din karriär
Kandidater från det treåriga programmet Business Administration — Marketing är förberedda för karriärer inom ett brett spektrum av affärssektorer inklusive reklambyråer, marknadsföringskonsultföretag, telekommunikation och media, digital marknadsföring, återförsäljare, banker och andra finansinstitut, regering, icke-vinstdrivande, och småföretag. Kandidater från programmet har hittat anställning som:
- konto manager
- digital marknadsföringskoordinator
- varumärke koordinator
- digital varumärkesambassadör
- försäljning associerad
- kundtjänstrepresentant
- representant för finansiella tjänster