
Avancerad examen in
Advanced Diploma in Game – Art George Brown College

Introduktion
Videospel har blivit en av de ledande formerna av konstnärliga uttryck under det tjugoförsta århundradet. Spelkonst kräver en kombination av talanger, hårt arbete och passion. The Game – Art treåriga avancerade diplom är ett rigoröst studieprogram som fokuserar på principerna och teknikerna för att skapa videospelskonst som krävs för att ta sig in i branschen.
Som student på detta program kommer du att utveckla både tvådimensionella och tredimensionella konstnärliga förmågor genom att lära dig konceptkonst, sprite- och pixelkonst, modellering, texturering, animation och nivådesign. Undervisad av fakulteten med branscherfarenhet och mentor av lokala spelindustriledare, kommer du att utveckla spel för kommersiella, pedagogiska och andra ändamål.
Du kommer att få den unika möjligheten att utveckla kommersiella kvalitetsspel i en simulerad videospelsstudiomiljö, ibland med branschpartners och spelprogrammerare. Andra året väljer du om du vill specialisera dig på spelmodellering eller spelanimation.
Före examen kommer du att sammanställa en portfölj/demo av ditt kreativa arbete som visar din förmåga inom spelutveckling och belyser ditt valda specialiseringsområde. Det förväntas att utexaminerade från spelutvecklingsprogrammet kommer att hitta anställning i spelindustrin på nybörjarpositioner.
Dina fältutbildningsalternativ
Studenter med godkända portföljer är berättigade till icke-obligatoriska externa fältplaceringar under termin 5 och/eller termin 6.
Antagningar
Stipendier och finansiering
Stipendier för internationella studenter på George Brown College är i allmänhet utmärkelser inom programmet baserade på studenters akademiska prestationer (och andra kriterier) vid George Brown College efter det akademiska programmets början.
Läroplan
Obligatoriska kurser
Termin 1 | Termin 2 |
|
|
Spel Modellering Specialisering
Termin 3 | Termin 4 |
|
|
Termin 5 | Termin 6 |
|
|
Spel Animering Specialisering
Termin 3 | Termin 4 |
|
|
Termin 5 | Termin 6 |
|
|
** Baserat på resultaten av ditt placeringstest kan du behöva ta COMM 1000 Introduktion till College Communication innan du går vidare till COMM 1007. COMM 1000 räknas inte som en kurs som krävs för examen, och du kommer att debiteras för denna extra kurs.
Programresultat
Kandidaten visar förmågan att:
- Analysera skillnaderna i spelgenrer för att utveckla spel som uppfyller behoven på specifika marknader.
- Analysera videospelens historia för att jämföra olika metoder för spelutveckling.
- Stöd utvecklingen av spel genom att identifiera och relatera koncept från en rad branschroller - programmering, design, och konst.
- Bidra som individ och medlem i ett spelutvecklingsteam till ett effektivt slutförande av ett spelutvecklingsprojekt.
- Utveckla strategier för pågående personlig och professionell utveckling för att förbättra arbetsprestanda i spelbranschen.
- Utför allt arbete i enlighet med relevanta stadgar, förordningar, lagstiftning, branschstandarder, och etiska koder.
- Utveckla förproduktion och konceptuell konst för spel och spel genom val och tillämpning av relevanta designverktyg och rittekniker.
- Skapa originalspeltillgångar för att uppfylla kraven som beskrivs i speldesigndokument och/eller kreativa underlag.
- Engagera dig i original världsbyggande och nivådesign inom en rad spelmotorer för att möta bransch- och marknadsplatskrav.
- Generera användargränssnittsdesign i linje med Game Design Documents för att optimera både estetik och funktion i spelet.
Karriärmöjligheter
Din karriär
Kandidater från detta program kommer att ha förvärvat de nödvändiga färdigheterna för att vara anställda i olika spel- och digitala mediestudior, med karriärer i:
- Karaktär konst
- 2D miljö konst
- 3D miljö konst
- 3D-modellering
- 3D-animering
- Karaktär modellering
- Nivå design
- Filmisk animering
- Speciella effekter
- Textur design
- Design av användargränssnitt
- Kvalitetssäkring
Framtida studiealternativ
Kandidater kan vara berättigade till antagning till George Brown forskarutbildningar. Studenter som framgångsrikt genomför detta program med ett betygsmedelvärde på 3,0 eller högre kan vara berättigade till direkt antagning till Game Design-programmet.