Diplom i Fashion Management
George Brown College
Nyckelinformation
Campus läge
Toronto, Kanada
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
CAD 17 149 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* inhemsk undervisning | $16 490 för internationell undervisning. Alla avgifter kan ändras utan föregående meddelande
Introduktion
Ledarskapskrav
Fashion Management-programmet är det enda akademiska programmets läroplan i Kanada som godkänts av American Apparel and Footwear Association (AAFA).
Fashion Management-programmet förbereder dig med de grundläggande kunskaper och färdigheter som krävs för att möta den kanadensiska modeindustrins kärnverksamhetsbehov. Du kommer att få en djup förståelse för textilier, tillverkningsinsatser och processer, och rörelse i leveranskedjan, samt hantering av värdet, kostnaden och kvaliteten på kläder. Du kommer också att kunna använda verktygen för marknadsföring och merchandising för att maximera produktens framgång på marknaden. Detta program är utformat för att möta behoven på dagens kanadensiska marknad, som har övergått till produktutveckling, nischmarknader och omnikanalshandel.
Fashion Management-programmet är det enda akademiska programmets läroplan i Kanada som identifierats av American Apparel and Footwear Association (AAFA) som en affiliate school. Fördelarna för dig inkluderar en uppdaterad läroplan, koppling till branschen och tillgång till industriforskningsmaterial exklusivt tillgängligt för medlemmar.
Begreppen att utveckla, köpa in och marknadsföra en produkt från den första idén till detaljhandeln introduceras. Du kommer att testa och problemlösa för kvalitetssäkring; utveckla köp-, merchandising- och marknadsföringsplaner; undersöka logistikprocesser och arbeta som ett team för att hantera en butik.
Strukturen på detta program ger dig flexibilitet i valet av karriärväg. Du kommer också att få relevant branschkunskap genom fältutbildningserfarenhet efter det första studieåret. Fälterfarenheten kan vara inom modeköp, produktion, distribution, detaljhandel, grossist eller ett relaterat marknadsföringsområde. Studenter har möjlighet att nätverka med potentiella arbetsgivare vid vårt branschevenemang FashionWorks.
Obs: Studenter som börjar i januari kommer att ha en alternativ kursordning och kommer inte att ta examen förrän deras fältutbildningskomponent har slutförts. Intagsstudenter i januari kommer att slutföra termin två från maj till augusti och fortsätta till termin tre i september samma läsår.
School of Fashion and Jewellery erbjuder en mångsidig, praktisk inlärningsmiljö, inklusive många fritidsaktiviteter för studenter.
Programkrav
Fashion Management-programmet kräver att eleverna har tillgång till en personlig bärbar eller stationär dator och pålitlig tillgång till Internet för synkrona klasser.
Antagningar
Stipendier och finansiering
Stipendier för internationella studenter på George Brown College är i allmänhet utmärkelser inom programmet baserade på studenters akademiska prestationer (och andra kriterier) vid George Brown College efter det akademiska programmets början.
Läroplan
Obligatoriska kurser
Termin 1 | Termin 2 |
|
|
Termin 3 | Termin 4 |
|
|
*För septemberstart, Field Education Experience är maj till augusti. För januari start, Field Education Experience är från juli till december.
** Baserat på resultaten av ditt placeringstest kan du behöva ta COMM 1000 Introduktion till College Communication innan du går vidare till COMM 1007. COMM 1000 räknas inte som en kurs som krävs för examen, och du kommer att debiteras för denna extra kurs.
Valfria
†Valfria val av program varierar från termin till termin. Detta är exempel på några av de programvalbara kurser som kan erbjudas:
- FASH1252 Mode Affärskommunikation
- FASH2082 Modejournalistik - En introduktion
- FASH1054 Portfölj Utveckling
- FASH1084 Modemarknadsföring och reklam
- FASH1089 Sociala medier för modemarknadsföring
- FASH2048 Textil Laboratory
- FASH2076 Modeprojekt och evenemangsplanering
- FASH2077 Textil Yta Design
- FASH2078 Produktutveckling av stickade kläder
- FASH1229 Kostymproduktion för film och teater
- GHUM1049 Design och färg
Programresultat
Kandidaten har på ett tillförlitligt sätt visat förmåga att:
- Identifiera textilmaterial, bedöma deras lämplighet och kompatibilitet, och välj för slutanvändning.
- Använda grundläggande redovisningskoncept och finansiell analys för att tolka rapporter och fatta affärsbeslut.
- Fatta optimala inköpsbeslut baserat på forskning och analys av inhemska och globala källor.
- Använd merchandising-koncept och detaljhandelsmatematik för att utveckla varor, sortiment, och köpplaner.
- Kommunicera visuellt genom att använda lämpliga verktyg och metoder för att skapa produktutvecklingspaket, försäljningsmaterial, och merchandising displayer.
- Tillämpa principerna för logistik och supply chain management för att driva en framgångsrik modeverksamhet.
- Använd effektiva interpersonella och teamfärdigheter för att förbättra ledarskapet, förvaltning, och försäljningsexpertis i en modeaffärsmiljö.
- Utvärdera produkter genom att tillämpa principerna för kvalitetskontroll för att uppfylla lämpliga standarder.
- Förklara organisationen och driften av den kanadensiska modeindustrin, dess roll inom den globala ekonomin, och identifiera de krafter som påverkar den.
- Skilj de processer och system som används i plaggtillverkning för att fatta produktionsbeslut.
- Tillämpa produktutvecklingsprocessen genom att förbereda visuella material, tekniska specifikationer och kostnadsanalys för en produkt (er) som syftar till en specifik målmarknad.
- Utveckla, kommunicera och tillämpa en marknadsplan genom att kombinera marknadsundersökningar, strategier, och taktik.
- Analysera etik, företagens sociala ansvar, och hållbarhetsprinciper för att utveckla bästa praxis inom modebranschen.
- Utveckla professionella mål genom branschexponering med tonvikt på livslångt lärande och personlig tillväxt.
Karriärmöjligheter
Din karriär
För mer än 45 år, detta program har genererat en varierad, anpassningsbar arbetskraft för klädindustrin. Kandidater har anställts av klädtillverkare, formgivare, grossister, importörer, och stora och oberoende återförsäljare.
Kandidater är anställda i positioner som leder till karriärer som:
- Produktutvecklare/koordinator
- Biträdande köpare
- Assistent planerare
- Produktion chef
- Chef för kvalitetskontroll
- Kostar analytiker
- Inköpsagent
- Merchandiser
- Butikschef
- Planering och fördelning av detaljhandeln
- Sourcing chef
- Logistik/distributionschef
Framtida studiealternativ
Kandidater kan vara berättigade till antagning till George Brown forskarutbildningar, inklusive International Fashion Management och Sustainable Fashion Production.
Studenter som framgångsrikt slutför detta program med ett fastställt minimibetyg kan vara berättigade till artikulering till andra program eller för kursundantag vid andra institutioner i Kanada, internationellt, och vid ett antal universitet i USA vars klädprogram erkänns och godkänns av American Apparel and Footwear Association (AAFA). Fashion Management-programmet är det enda modeprogrammet i Kanada som godkänts av AAFA.