Diplomerad modeaffärsindustri
George Brown College
Nyckelinformation
Campus läge
Toronto, Kanada
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
CAD 16 950 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* inhemsk undervisning | $16 490 för internationell undervisning. Alla avgifter kan ändras utan föregående meddelande
Introduktion
Fashion Business Industrys tvååriga diplomprogram vid George Brown College s School of Fashion and Jewellery i Toronto ger eleverna en introduktion till alla aspekter av modebranschen, från produktkunskap till marknadsföring och småföretagsledning.
De små och medelstora företagen är en blomstrande sektor inom modebranschen och representerar en stor möjlighet att ta sig in i modevärlden. Mindre företag kräver anställda som besitter en mängd olika ledarkompetenser för att leda ett företag från uppstartsstadiet till mer utvecklade affärsmodeller. Som student i detta program kommer du att vara förberedd för de roller och utveckla färdigheter som är nödvändiga för driften av ett framgångsrikt litet modeföretag. Den entreprenöriella aspekten av detta program guidar dig genom processen att utveckla en omfattande affärsplan, vilket är viktigt för att starta ett nytt företag eller hantera ett befintligt företag.
Du kommer att få en förståelse för textilier, plaggkonstruktion, kvalitetskriterier och klädvaruhandel. Du kommer också att lära dig att tillämpa marknadsföring, redovisning, ekonomi och andra affärskoncept som är nödvändiga för det beslutsfattande de kommer att möta i din framtida karriär.
Programkrav
Fashion Business Industry-programmet kräver att eleverna har tillgång till en personlig bärbar eller stationär dator och pålitlig internetåtkomst för synkrona klasser.
Dina fältutbildningsalternativ
Studenter med ett medelbetyg på 2,7 eller högre kan ansöka om att få ta det valbara området Fältutbildning andra året.
Antagningar
Stipendier och finansiering
Stipendier för internationella studenter på George Brown College är i allmänhet utmärkelser inom programmet baserade på studenters akademiska prestationer (och andra kriterier) vid George Brown College efter det akademiska programmets början.
Läroplan
Obligatoriska kurser
Termin 1 | Termin 2 |
|
|
Termin 3 | Termin 4 |
|
|
** Baserat på resultaten av ditt placeringstest kan du behöva ta COMM 1000 Introduktion till College Communication innan du går vidare till COMM 1007. COMM 1000 räknas inte som en kurs som krävs för examen, och du kommer att debiteras för denna extra kurs.
Valfria
*Valfria val av program varierar från termin till termin. Detta är exempel på några av de programvalbara kurser som kan erbjudas:
- FASH 1252 Mode Affärskommunikation
- FASH 2082 Modejournalistik - En introduktion
- FASH1084 Mode Reklam och marknadsföring
- FASH2048 Textil Laboratory
- FASH2050 Drapering
- FASH2054 Portfölj Utveckling
- FASH2076 Modeprojekt och evenemangsplanering
- FASH2077 Textil Yta Design
- FASH2078 Produktutveckling av stickade kläder
- FASH1089 Sociala medier för modemarknadsföring
- GHUM1049 Design och färg
- FASH1090 Oberoende studie - Fältutbildning
- FASH1229 Kostymproduktion för film och teater
Programresultat
Kandidaten har på ett tillförlitligt sätt visat förmåga att:
- Använd grundläggande klädritnings- och konstruktionsfärdigheter och industriella symaskiner för att komplettera klädprodukter.
- Använd standardprogramvara för modeindustrin för företag och för designutveckling.
- Hantera daglig drift, Resurser, visuell merchandising, och kundrelationer för att säkerställa lönsamhet i ett detaljhandelsföretag.
- Utveckla en affärs- och finansplan för ett litet klädföretag som återspeglar medvetenheten om marknadsförhållandena, resurser som krävs, och kassaflöde.
- Tillämpa lämpligt köp, merchandising, och redovisningsmetoder för att stödja småföretag i modebranschen.
- Tillämpa supply chain management och logistik för att driva ett framgångsrikt modeföretag.
- Utveckla, kommunicera och implementera en marknadsplan genom att kombinera marknadsundersökningar, strategier, och taktik.
- Analysera ekonomiska, mode, och branschtrender för att fatta affärsbeslut i små- och medelstora klädföretag.
- Utvärdera produkter genom att tillämpa kvalitetskontrollprocesser för att uppfylla lämpliga standarder.
- Identifiera textilmaterial, bedöma deras lämplighet och kompatibilitet, och välj därefter för slutanvändning.
Karriärmöjligheter
Din karriär
Kandidater från detta program kommer att ha förvärvat de nödvändiga färdigheterna för att vara anställda i olika modebranschpositioner som förberedelse för att starta sitt eget lilla modeföretag.
Kandidater är anställda i positioner som leder till karriärer som:
- Entreprenör
- Butikschef
- Produktionsplanerare
- Verksamhetschef
- Försäljnings analytiker
- Visuell merchandise-koordinator
- Marknadsföring assistent
- Koordinator före produktion
- Transport samordnare
- Lager assistent
- Partihandel försäljningsagent
- Kundtjänst Associate
Några av våra tidigare akademiker har etablerat sina egna framgångsrika företag. Affärsmöjligheter inkluderar liten tillverkningsanläggning, modeentreprenadföretag, detaljhandel, grossist, försäljningsagent, specialbutik, och tredjepartslogistikleverantörer.
Industri
Majoriteten av modeföretagen är små och medelstora företag. Klädindustrin är en viktig sysselsättningssektor i Kanada.
Framtida studiealternativ
Kandidater som framgångsrikt slutför detta program med ett fastställt lägsta betyg kan vara berättigade till antagning till George Brown College forskarutbildningar, inklusive International Fashion Management (F412) och Sustainable Fashion Production (F415).
Studenter som framgångsrikt slutför detta program med ett betygsgenomsnitt på 3,5 eller högre kan vara berättigade till antagning till modeprogram vid andra eftergymnasiala institutioner.