Marknadsföring och kommunikation för lyx
Milano, Italien
VARAKTIGHET
0 Weeks
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Utveckla marknadsföringsstrategier och kommunikation av en lyxvarumärke signi ca veicolarne ef ektivt värderingar och identitet, upprätthålla en konsekvent ställning på marknaden med löftet om unika och exklusiva, dess lyxvaror.
Den Summer Campus Marketing & Communication för lyx Den är utformad för att ge en fördjupad bild av lyx marknaden och införa de viktigaste delarna av marknadsföring och kommunikation.
Under kursen kommer att undersöka teorier om positionering och inriktning och, genom analys av speci ka "fallstudier", att analysera marknadsföringsstrategier och kommunikation som antogs av de mest kända lyxmärket.
PROGRAM
vecka 1
- Introduktion och analys av "lyx begreppet"
- De olika uppfattningar om lyx de definieras genom variabeln "tid och plats"
- Lyx som ett kommunikationsverktyg
- Fallstudier: de stora reklamkampanjer, kändisar och kändisskvaller
- Lyx mode systemet: allmän analys, styrkor och svagheter
- Brand segmente: internationell scenario och viktiga konkurrensfaktorer
vecka 2
- positionering analys av referensmarknaden
- positionering strategier på grundval av referensmålet
- Analys av fördelningen av lyxprodukter: nya format och marknadspotentialen för de fem huvudkanalerna (detaljhandel, partihandel, travel retail, företag och online-försäljningsställe)
- Communication Management: kommunikation i form av social förändring, utvecklingen av reklam och distribution av digitala medier
- Situationen för nuvarande och prognostiserade framtida scenarier marknader