Högre diplom i visuell kommunikation
Hong Kong Design Institute
Nyckelinformation
Campus läge
Hong Kong, Hongkong
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
HKD 59 000 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per år. Studieavgifterna är föremål för årlig översyn
Introduktion
Programmets mål
Detta program syftar till att utveckla elevernas förmåga att kommunicera kreativt genom att använda kreativa visuella och digitala medier. Fokus för programmet är att utrusta eleverna med visuell kommunikationskunskaper om analytiskt tänkande, visuellt uttryck och problemlösning, tolkning av meddelanden, manipulation och kommunikation genom ett brett spektrum av grafiska designmedier inklusive varumärke och marknadsföring, övertalande strategi, information, interaktiv design och visuell manipulation. Vi strävar efter att vårda självmotiverade problemlösare som är observanta, nyfikna, passionerade och vågar utforska nya gränser inom visuell kommunikation.
Programmet ger också en bred utbildningserfarenhet med kreativitet, projektledning, interpersonell kommunikation och teambyggande färdigheter som matchar branschens krav på flexibla, artikulerade akademiker som kan tävla i en dynamisk, snabb och ständigt föränderlig regional kreativ miljö.
Detta program är utformat med tonvikt på generisk, språk- och kommunikationsträning, helpersonsutveckling och arbetslivserfarenhet för att bättre förbereda studenterna för fortsatta studier och anställning efter examen.
Professionellt erkännande
Studenter är berättigade att ansöka om studentmedlemskap i Hong Kong Designers Association (HKDA).
Antagningar
Galleri
Karriärmöjligheter
Kandidater kommer att rekryteras som grafisk formgivare, informationsdesigner, varumärkesrådgivare, webb / interaktiv designer, arrangör för evenemang / befordran konstnär, förpackningsdesigner, bokdesigner, illustratör, fotograf, fotoredaktör, inom områden så olika som grafikhus, designkonsult, varumärkes-, reklam-, tidnings- och publikationsmedia, bokdesign, multimedia och animering, förpackning, digitalmarknadsföring, evenemang och utställningar, illustration, miljö och rumslig grafik, museer, konst / händelsekampanj, reklamfotografi, journalistik och bildriktning. Kandidater arbetar ofta som individuella designpraktiker och designföretagare som sätter upp egna studior.