Mode Brand Management Sommarkurs
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Nyckelinformation
Campus läge
Florence, Italien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 Veckor
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 2 600
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
22 Nov 2024
Introduktion
Kursen undersöker relationen mellan konst, kultur, marknadsföring och branding, mål och kommunikation för att få en djupare förståelse för begreppet strategi och vikten av en produkt.
Sommarkursen i Fashion Brand Management undersöker förhållandet mellan konst, kultur, marknadsföring och branding, mål och kommunikation för att få en djupare förståelse för konceptet strategi och vikten av en produkt som inte bara är av hög kvalitet utan också autentisk och upplevd väl. Syftet med kursen är att ge studenterna en förståelse för sambandet mellan begreppet varumärke, dess identitet och kommunikationsverktyg genom en kombination av modekultur och en ekonomisk analys av modesystemet.
Studenterna kommer att förstå modeprocesserna, kultur, stil, och digital kunskap för att läsa och tolka systemet, utvärdera dess styrkor, förstå de komplexa och känsliga mekanismer som styr den internationella marknaden, deras olikheter och det ständiga behovet av att balansera varumärkesidentitet med innovation och hållbarhet.
Galleri
Idealiska studenter
Vem är det till?
Kursen vänder sig till studenter som har kompetens eller grundläggande yrkeskompetens inom studieområdet och är intresserade av att utveckla sin yrkesskicklighet. Deltagarna måste vara bekanta med de viktigaste modemärkena och bör vara motiverade att arbeta självständigt eller i team.
Läroplan
Metodik och struktur
En studieplan uppdelad i fem moduler varvar kulturella, historiska och teoretiska ämnen med forskningsaktiviteter och praktiska övningar.
Som en del av kursen används klassrumsföreläsningar och praktiska övningar för att fördjupa de teoretiska delarna av kursen genom att omsätta dem i praktiken i fält, samt föreläsningar och besök.
I den här kursen kommer studenterna att lära sig om riktiga modefallsstudier för att förstå varumärkesstrategier som tar hänsyn till företagens nuvarande behov och varumärkets identitet. Genom att ge studenterna möjlighet att studera och arbeta direkt i fält med sina professorer som en del av deras akademiska erfarenhet, ger IED-metoden dem den unika möjligheten att utveckla sin professionella koppling till referenssystemet genom att använda verktyg och begrepp relaterade till kultur , produktdefinition och marknadsdynamik.