IED Diploma in Fashion Business
IED – Istituto Europeo di Design Madrid
Nyckelinformation
Campus läge
Madrid, Spanien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 15 100 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
01 Oct 2024
* anmälningsavgift €2.500 + kursavgift €12.100
Introduktion
Denna kurs hålls på engelska
IED Diploma in Fashion Business syftar till att ge studenterna de nödvändiga verktygen för att effektivt leda ett företag inom textil- och modesektorn.
Studenterna kommer att slutföra sina studier med en dubbelprofil där de å ena sidan har fördjupade kunskaper om modeindustrins design- och produktionsprocesser och å andra sidan skaffar de kunskaper och färdigheter för att hantera och administrera modeföretag.
Med sitt blandade format kommer denna examen att tillåta alla studenter att lära sig, delta och vara en del av IED-gemenskapen personligen, i fysiska och virtuella klassrum och på distans.
Galleri
Idealiska studenter
Den här kursen är designad för personer som är intresserade av modevärlden som vill fokusera sin karriär på modebranschens ledarsida.
Om du vill använda din kreativa talang inom områden som företagsimage, modemarknadsföring eller för ditt eget projekt, är detta kursen för dig.
Antagningar
Stipendier och finansiering
IED Network erbjuder 182 stipendier för sina grundutbildningar som hålls i Italien och Spanien.
IED Italia och Accademia di Belle Arti Aldo Galli erbjuder 152 stipendier för kurser som hålls i Milano, Cagliari, Florens, Rom, Turin och i Accademia di Belle Arti Aldo Galli i Como. Sista ansökningsdag 5 maj 2022.
IED Spain erbjuder 30 stipendier för kurser som hålls i Madrid, Barcelona och Bilbao.
Sista ansökningsdag 5 april 2022
Lycka till.
Programresultat
Träningsområden
- Få fördjupad kunskap om strukturen hos ett modeföretag och veta hur dess mål ställs in och hur de strategiska besluten för vart och ett av dess olika områden tillämpas.
- Tillhandahålla de verktyg som krävs för att elever ska kunna skapa sina egna mönster, anpassa sig till de förändringar som uppstår i det nuvarande modesystemet.
- Förstå hur kontrollen av ett företag hanteras och hur all juridisk, administrativ och finansiell verksamhet utförs.
- Få djup kunskap om marknadsföringsstrategier och modekommunikationsstrategier och förstå hur strategier för sammanslagning av olika sektorer, kanaler och konsumenter skapas.