Market Intelligence och marknadsundersökningar i Asien
Institute For Asia Strategy And Knowledge (I-ASK)
Nyckelinformation
Campus läge
Kuala Lumpur, Malaysia
språk
Begär info
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 dagar
Takt
Heltid
Studieavgifter
SGD 2 / per course
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jan 2025
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Market Intelligence och marknadsundersökningar i Asien
Kursinnehåll
I denna två-dagars seminarium kommer du att arbeta med en av världens 's främsta strategiska tänkare att bygga marknadsinformation och marknadens forskningskompetens för att förbättra ditt företags ' s prestanda. Denna kurs lär en strukturerad metod för insamling, analys och leverera viktig information för förvaltningen beslutsfattande. Den beskriver komponenterna i en marknadsrapport system och visar hur du genomför marknadsundersökningar som kommer att driva ditt företag 's strategi och ge ett omedelbart och värdefull information för taktiska beslut.
 
 
Varför ska du delta?
Ljud marknadsföringsstrategi beror på högre marknadsinformation. I de flesta företag, är väsentligt marknadsinformation felaktigt samlas in och analyseras.Denna två dagars seminarium tränar dig i den nyaste marknadsundersökningar och trender intelligens att höja din förmåga att överföra information om marknaden i pragmatiska strategier för att uppnå företagets 's kort-och långsiktig vision och ligga steget före dina konkurrenter i Asien.
Vill du
 
- Identifiera informationsbehov och förbättra dela marknadsinformation inom företaget?
- Förstå komponenterna i en marknadsrapport system?
- Designa ett forsknings kort och planera en marknadsundersökning?
- Välj lämpliga metoder för att genomföra marknadsundersökningar?
- Använd internet för att källan och bygga marknadsdata?
- Använd marknadsinformation som en del av planeringsprocessen?
- Bygga konkurrent profiler och förutse deras nästa drag?