Efter examen i försäljningsledning
IPAM
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Lisbon, Portugal
språk
Portugisiska
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
10 månader
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
May 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Efter examen i försäljningsledning är, som en prioritering, ett globalt verktyg till tjänst för en differentierande prestanda.
Detta program belyser en hel uppsättning strategiska och operativa dimensioner som, när de genomförs korrekt, utgör ett tillräckligt stöd för ett svar på mycket konkurrenskraftiga och allt mer krävande marknader.
De tekniska och praktiska särdragen hos vissa kritiska områden för framgång i funktionen kan endast uppfattas genom erfarenheten från de aktiva och interaktiva pedagogiska metoderna och metoderna som ingår i detta program.
Fakulteten samlar en uppsättning teoretisk-praktisk färdigheter på hög nivå, baserad på en stor erfarenhet av affärsliv och solid akademisk utbildning, som tillsammans möjliggör optimering av inlärningsprocessen.
Varför forskarexamen i försäljningsledning?
Global syn på försäljningsresultathantering
Det ger en global syn på säljprestationshantering för att optimera beslutsfattandet.
Kommersiell förvaltning teman
Det fördjupar huvudtemaen för kommersiell ledning och organiseras i tre huvudaxlar: Försäljnings- och marknadsföringsstrategi, säljdesign och säljprestanda.
Ansedda proffs inom området
Den har en fakultet som består av kända yrkesverksamma inom området, som kombinerar akademisk expertis med djup kunskap om affärsverksamhet.
Affärsverklighet
Det möjliggör utveckling av teoretisk-praktiska färdigheter baserade på affärsverklighet och utveckling av ett exklusivt nätverk av kontakter.
Strategiska dimensioner
Programinnehållet är baserat på områdets strategiska och operativa dimensioner.
Praktisk användbarhet
Det förbättrar den praktiska användbarheten av de förvärvade koncepten på organisationers verkliga situationer.
certifiering
IPAM :s Executive Training-program är certifierade av den portugisiska Association of Marketing Professionals [APPM].
Antagningar
Läroplan
Studieplanens struktur - Postgraduate Sales Management - Lissabon
Introduktion
- Sales Management Summit
1:a modulen
- Marknadsförings- och försäljningsstrategi
- Köpbeteenden och konsumenttrender (B2C)
- Köp- och säljbeteenden (B2B)
2:a modulen
- Försäljningschef
- Kontohantering
- Ekonomi tillämpas på försäljningsledning
- Omnikanalförsäljning
- Försäljning i ett internationellt sammanhang
3:e modulen
- Försäljningsprocesser
- Förhandling och mjuka färdigheter
- Ledarskap och säljcoaching
- Försäljningsstatistik och analys
4:e modulen
- Tillämpat projekt
Tillägg
- Kundfokus: från strategi till handling
Se studieplanen - Postgraduate in Sales Management i Porto
1:a modulen
- Sales Management Summit
2:a modulen
- Ny säljkultur
- Marknadstendenser
- Marknads- och försäljningsstrategi
- Försäljningsstatistik och analys
- Seminarium 1 - "Försäljning: tidigare och framtid"
3:e modulen
- Försäljningschef och Account Management
- Ekonomi tillämpas på försäljningsledning
- Försäljning i ett internationellt sammanhang
- Försäljningsprocess
- Förhandlingsmjuka färdigheter
- Ledarskap och säljcoaching
- Big Data, BI och Logistik'
- Seminarium 2. ”Säljledarskap vad har förändrats”
4:e modulen
- Digitalt tankesätt
- Digital försäljning
- Social försäljning och sociala annonser
- Multiplattform försäljning och marknadsföring
- Försäljningsautomation och e-postmarknadsföring
- Seminarium 3. "Den postdigitala eran inom försäljning"
Tillägg
- Kundfokus: från strategi till handling
Galleri
Idealiska studenter
Mottagare - Postgraduate Sales Management - Lissabon
Detta program riktar sig till yrkesverksamma som vill utveckla sina kunskaper och färdigheter på ett integrerat sätt inom försäljning och marknadsföring. Den vänder sig också till alla människor som av personliga och/eller professionella skäl vill göra om sin karriär och skaffa sig kommersiell kompetens.
Mottagare - Forskarutbildning i försäljningsledning i Porto
Som Daniel Pink säger: "we are all in sales" : det vill säga den primära rollen som sälj spelar för närvarande innebär att detta program inte bara riktar sig till säljare utan även till alla de som arbetar i olika organisationer, som direkt eller direkt alla har en roll inom försäljning, kundrelationer, kort sagt, med lönsamhet i organisationer:
- Chefer som vill förvärva, uppdatera eller fördjupa kunskap i Sales Management
- Proffs med ledningsansvar
- Marknadsföring och handel Marketing Professionals
- Professionella kontakter med kunden
- Ansvarig för försäljningsprocessen på digitala plattformar
- Försäljningsdirektörer, Försäljningsdirektörer, Försäljningschefer, Försäljningsansvariga och Försäljningsrepresentanter
- Kontochefer eller kategorichefer
- Människor som vill göra ett karriärbyte
Karriärmöjligheter
Yrkesmöjligheter - Postgraduate Sales Management - Lissabon
- Chefer som vill förvärva, uppdatera eller fördjupa kunskap i Sales Management
- Proffs med ledningsansvar
- Marknadsföring och handel Marketing Professionals
- Professionella kontakter med kunden
- Ansvarig för försäljningsprocessen på digitala plattformar
- Försäljningsdirektörer, Försäljningsdirektörer, Försäljningschefer, Försäljningsansvariga och Försäljningsrepresentanter
- Kontochefer eller kategorichefer
- Människor som tänker göra om sin karriär.
Yrkesmöjligheter - Forskarutbildning i försäljningsledning i Porto
- Chefer som vill förvärva, uppdatera eller fördjupa kunskap i Sales Management
- Proffs med ledningsansvar
- Marknadsföring och handel Marketing Professionals
- Ansvarig för försäljningsprocessen på digitala plattformar
- Försäljningsdirektörer, Försäljningsdirektörer, Försäljningschefer, Försäljningsansvariga och Försäljningsrepresentanter
- Kontochefer eller kategorichefer
- Människor som vill göra ett karriärbyte
Studentberättelser
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
NeuroMarketing in Business Specialization Kurs
- Porto, Portugal