
Masterdiplom in
Efter examen i digital marknadsföringsstrategi ISAG - European Business School

Introduktion
BESKRIVNING
Strategin efter examen i digital marknadsföring syftar till att ge solid utbildning som tillåter lösning av marknadsföringsproblem, vilket bidrar till att förbättra företagens beslutsfattandeprocess. Med ett högt specialiserat team av professorer och konsulter, ett uppdaterat undervisnings- och lärandeprogram, adekvata undervisnings- och inlärningsmetoder och en extremt aktiv och praktisk operativ dynamik, fokuserar detta innovativa program på onlineaspekten av affärsnätverket.
MÅL
- Skapa och övervaka digitala marknadsföringskampanjer med hjälp av nya digitala medier och mäta deras effekt;
- Hantera närvaro, på ett professionellt sätt, på marknaden, dra nytta av all potential i sociala nätverk;
- Implementera digitala marknadsföringskampanjer och mäta deras effekt;
- Skapa innehåll för det digitala området för att få konsumenternas uppmärksamhet;
- Skapa innehåll för närvaro i den digitala domänen, respektera etiken och den rättsliga ram som tillämpas på denna domän.
UNDERVISNINGSSPRÅK: Portugisiska
Läroplan
KURSINNEHÅLL
1:A ÅR
Grundläggande om digital marknadsföring
- Digital marknadsföringsstrategi
- Projektledning
- Digital kreativitet
- Digitala juridiska rättigheter
Digital marknadsföringsresultat
- Sökmotoroptimering
- Webbanalys
Inställning av digital marknadsföring
- Content Management System
- E-handel
- E-post marknadsföring
- Displayannonsering
- Sociala media
- Influencers Marketing
- Videomarknadsföring
Slutprojektet
- Digital marknadsföringsprojekt