NeuroMarketing in Business Specialization Kurs
ISAG - European Business School
Nyckelinformation
Campus läge
Porto, Portugal
språk
Portugisiska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
56 timmar
Takt
Deltid
Studieavgifter
EUR 750 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Mar 2024
* Gällande tabell för läsåret 2023/2024
Introduktion
BESKRIVNING
Den här kursen kombinerar en teoretisk ram med en dominerande praktisk komponent för det centrala temat Neurovetenskap Applied to Consumption, vilket gör det möjligt för varje student att identifiera potentialen för beteendeanalys, psykofysiologiska och elektrofysiologiska data, applicerade på kontexten av konsumtion eller interaktion med individer av konsumtion .
Kursen kommer med en dynamisk och innovativ motor för att integreras i befintliga praxis i företag, och i kombination med mer traditionella marknadsstudier kommer kursinnehållet att komplettera och motivera strukturella förändringar hos företag och partners.
Det syftar till att visa deltagarna vikten av att tillämpa neurovetenskap i samband med affärsstrategi, produktskapande, prissättningsstrategi, distribution och kommunikation.
Med den här kursen kommer praktikanter att ändra sitt sinnestillstånd när det gäller de strategiska interventioner som ska tillämpas i företag, de kommer att förstå vikten av att identifiera och reagera på stimuli, och sedan anpassa och skapa produkter, kampanjer, priser, webbplatser eller förpackningar som kan involvera dina kunder.
MÅL
- Identifiera de grundläggande begreppen neuroanatomi och neurofysiologi i den mänskliga hjärnan, för att nå en grundläggande/medelhög nivå;
- Förstå fysiologiska och neuronala svar genom forskning tillämpad på konsumentens neurovetenskap med tekniska medel (Eyetracking, EEG, galvanisk hudrespons, bland annat);
- Hjälpa till att förstå konsumenternas köpbeteende och deras beslutsprocesser i ljuset av tillämpad neurovetenskap;
- Förstå de vetenskapliga principerna relaterade till tillämpningen av neurovetenskap tillämpad på marknaden och konsumtion i följande dimensioner: produkt, design, kommunikation, förpackning och webb.
UNDERVISNINGSSPRÅK: Portugisiska
Läroplan
KURSINNEHÅLL
1:A ÅR
- Neuro Human
– Neurovetenskap tillämpas på konsumtion
- Studier, verktyg och mått till förfogande för affärsstrategi
- Neurostrategi
- Neurodesign
- Neuroarkitektur för konsumentområden
- Neurovetenskap tillämpas på kommunikation
- Neurovetenskap tillämpas på Advertisement
- Neurovetenskap tillämpas på Packaging
- Neuro Web Marketing
- Emotionell intelligens i näringslivet
- Pitch Deck Brain