Certifikat i försäljning och ledning
ISB International School Of Business Dublin
Nyckelinformation
Campus läge
Dublin, Irland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 termin
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Detta program är utformat för grundekonomistudenter som har ett särskilt intresse inom områdena försäljning, förhandlings och hantering. Detta är en studie utomlands program för en period av tre månader. Eleverna lär sig de relevanta färdigheter och teorier i ett mångkulturellt sammanhang. De bygger också på sin tidigare kunskap om marknadsföring, kommunikation och ekonomi.
QQI (HETAC) valideras - nivå 6 specialändamål Award
- Marknadskommunikation
- Säljledning
- Management & Organisationer
- Sociala och ekonomiska aspekterna av Irland
- Affärs Kommunikation
- Försäljning & Förhandlings Project
Marknadskommunikation
Syftet med denna modul är att göra det möjligt för internationella studerande att tillämpa en bred förståelse för teori och praktik av marknadskommunikation till en utländsk arbetsmiljö.
Efter avslutad denna modul elever ska kunna:
- Förklara principerna för marknadsföring och den roll och tillämpningar av kommunikation i marknadsmixen
- Identifiera viktiga komponenter i marknadskommunikation planeringsprocessen
- Förklara roll och viktiga funktioner i olika marknadsföringskommunikationsmetoder
- Diskutera nationella och internationella fallstudier
- Tolka forskningsdata och söka kommunikationslösningar för att uppnå målen
- Skapa en marknadskommunikation plan med lämplig ram och tillfredsställa en uppsättning av kommunikations mål
- Beskriv roll promotion mix i samband med marknadskommunikation
- Visa färdigheter i begreppsanalys och presentation genom att delta i ett grupparbete
Säljledning
Syftet med denna modul är att göra det möjligt för internationella studerande att tillämpa en bred förståelse för teori och praktik av säljledning och personlig försäljning till en utländsk arbetsmiljö.
Efter avslutad denna modul elever ska kunna
- Beskriv ursprung säljledning och dess relation med marknadsföring
- Diskutera hur principerna för säljledning påverkar försäljningschefer på en daglig basis
- Utvärdera roller och ansvar de olika försäljningsfunktioner
- Utvärdera effekterna av marknadsmixen och produktlivscykeln på de tekniker som används i försäljning
- Genomföra en rad pre-sales mötesberedningstekniker
- Tillämpa i praktiken de teoretiska aspekterna av den personliga försäljningsprocessen
- Ha insikt i den irländska säljledning miljö
Management & Organisationer
Syftet med denna modul är att bekanta internationella elever med teori, principer, metoder, roller och funktioner för förvaltning och organisationer i den irländska företagsklimatet.
Efter avslutad denna modul elever ska kunna:
- Identifiera olika definitioner och teorier om ledning, erkänna sina nyanser och uppskattar deras historiska utveckling och grunderna för deras företags genomförande.
- Etikett, beskriva och tillämpa verktyg såsom PESTEL och SWOT-analys, Portier Five Forces och Värde / Supply kedjekoncept.
- Definiera och diskutera med hjälp av tydliga företags exempel, viktiga lednings discipliner såsom: organisatoriska strukturer och kultur, ledarskap, lag arbetande, etik och CSR, beslutsfattande och konfliktlösning.
- Förklara hur genomförandet av traditionella ledningsfunktioner, verktyg och discipliner påverkas av organisationsstruktur, kultur och interna och externa miljöer.
Sociala och ekonomiska aspekterna av Irland
Den här modulen är utformad för att informera och förbättra den sociokulturella uppskattning av Irland internationella elever, och att göra det möjligt för dem att använda vanliga ekonomiska verktyg för att utforska och utvärdera fundamentala aspekter av den irländska ekonomin.
Efter avslutad denna modul elever ska kunna:
- Diskutera de sociokulturella, politiska och ekonomiska dimensioner av samtida Irland, identifiera likheter och kontraster med elevens ursprungsland
- Identifiera de viktigaste civilisationer, influenser och händelser som har format samhälle, politik och ekonomi samtida Irland
- Förklara ursprunget till konflikten i Nordirland och de framsteg som gjorts sedan 1990-talet
- Förklara roll iriska i modern Irland, och bedöma orsakerna till dess minskande användningen
- Förklara standardverktyg som används av ekonomer för att analysera vissa aspekter av den nationella ekonomin, och utforska deras tillämplighet på aspekter av den irländska ekonomin
- Diskutera orsakerna till och konsekvenserna av Irlands upphov till ekonomisk betydelse som en keltisk tigerekonomi och dess efterföljande krasch
- Undersök och diskutera viktiga aktuella frågor och alternativ i förhållande till Irish social och ekonomisk politik
Näringsliv Kommunikationer Skills
Syftet med denna modul är att göra det möjligt för internationella studenter att kommunicera på engelska med tydlighet och auktoritet, applicering av en skriftlig, elektronisk, verbala och icke-verbala kommunikationsförmågan i en rad olika affärssammanhang och situationer.
Efter avslutad denna modul elever ska kunna:
- Utveckla en förståelse för principerna för effektiv kommunikation genom teoretiska och praktiska tillämpningar av det engelska språket till affärskommunikation
- Bedöma primära icke-akademiska verksamhet orienterade texter och självständigt generera en uppmätt och ledade svar
- Skapa, skriva och leverera en publik fokuserad företagspresentation, med hjälp av lämpliga ordförråd, diagram, tabeller och andra visuella / elektroniska hjälpmedel
- Kommunicera tydligt och koncist i skriftlig affärsengelska, observera de relevanta layout, konventioner och stilar av e-post, brev, rapporter och reklambroschyrer
- Kommunicera på lämpligt sätt och övertygande i muntlig engelska, bland annat i diskussion, debatt, intervjuer, möten och förhandlingar
- Skilja mellan olika register språk ett affärssammanhang (formell, informell, improviserad) för planerade och un-förutsagda verklighetstrogna scenarier som affärsförhandlingar och hånar produkt pitching
- Kommunicera effektivt inom en grupp
Försäljning & Förhandlings Project
Den här modulen är utformad för att bilda en hörnsten som underlättar eleverna att konsolidera de viktigaste delarna av Sales och Management programmet i en integrativ försäljning förhandling projekt.
Efter avslutad denna modul elever ska kunna:
- Arbeta i ett internationellt team i en utländsk affärsmiljö.
- Genomföra omfattande marknadsanalyser och basera beslut på ledningsnivå på resultaten.
- Identifiera och tillämpa tvärvetenskapliga betydelsen av lärande uppnås i de övriga sälj- och ledningsmoduler.
- Skapa en kulturellt och kommersiellt lämplig köpare och säljare.
- Forskning, design och producera branschstandard säljstöds dokument.
- Förbered och leverera en interaktiv försäljning förhandling som behandlar varje steg i den personliga försäljningsprocessen.