
Förberedande program in
Italienska språkkurser: akademisk förberedelse Italian Academy

Introduktion
Ett mellanår i Italien kan vara en fantastisk möjlighet att bli flytande i ett främmande språk. Våra långsiktiga kurser är idealiska för studenter som söker ett avbrott utöver det vanliga, ett sabbatsår eller helt enkelt en möjlighet att tillbringa användbar, produktiv tid utomlands, fördjupa sig i en annan kultur.
En långsiktig kurs är också det perfekta sättet att bygga upp de nödvändiga språkkunskaperna som krävs för att registrera sig på ett universitet i Italien.
Genom att utveckla de fyra färdigheterna – tala, skriva, läsa och lyssna – ger denna kurs eleverna alla nödvändiga verktyg för att korrekt använda språket och tala i olika scenarier i vardagen. Detta tillvägagångssätt, baserat på kommunikation, stöds av studiet av italienska grammatikstrukturer, som är grundläggande för korrekt användning av det italienska språket. Materialet och böckerna som används är noggrant utvalda, baserat på elevernas preferenser och i enlighet med riktlinjerna som fastställts av det gemensamma europeiska ramverket.
Italienska akademin är ett ackrediterat centrum för CILS (Certificazione di Italiano come lingua Straniera – Certifiering av italienska som främmande språk) och DITALS (Certificazione di Competenza in Didattica dell'Italiano a Stranieri – Certifiering av italienska språkundervisning till utlänningar), av Universitetet i Siena. Våra långtidsstudenter kan fokusera sina förberedelser mot att uppnå ett CILS-certifikat, allt från A1 till C2.
Galleri
Läroplan
Universitetsförberedelsekurser erbjuds enligt följande:
- 3-månaders kurs (12 veckor): 180 timmars instruktion
- 6-månaders kurs (26 veckor): 360 timmars instruktion
- 9-månaders kurs (39 veckor): 450 timmars instruktion
Startdatum för alla kurser är:
- juni
- September
- januari
- april
I slutet av kursen kommer studenterna att sitta den officiella CILS - Certificazione di Italiano come Lingua Straniera - examen, för att få motsvarande italienska språknivå certifikat.
Eleverna är avgörande för undervisningsprocessen; de inspireras ständigt att delta aktivt i lektionen och stöds under hela deras inlärningsframsteg. Efter lektionen, studenter slutför personlig studie som involverar både individuellt och grupparbete; bland dessa, studenter kan bli ombedda att göra skriftliga uppgifter och läs- eller lyssningsförståelseuppgifter. Lärare kan också uppmuntra eleverna att delta i samtal med modersmål i syfte att omsätta språket som lärs i klassen i praktiken och öka deras kommunikationsförmåga.