Försäljning och marknadsföring, universitetets första och andra året (nivå 4 och 5)
London, Storbritannien
VARAKTIGHET
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
GBP 8 500 *
STUDIEFORMAT
Distansutbildning, På Campus
* Nivå 4 och nivå 5-kurser tillsammans: 8500 £ online-studie, 12000 £ för campusstudie; Enkel nivå: £ 5400 för online-studie, £ 9000 på campusstudie
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Grundnivå 4 (Försäljning och marknadsföring) och Nivå 5 (Utökad examen i management) är en 240 hp kurs som är utformad för att snabbspåra studenter till det sista året av en tillhörande grundexamen i försäljning och marknadsföring, som antingen kan slutföras i Storbritannien universitet på campus eller via distansutbildning.
Nivå 4-modulerna och uppdrag av denna kurs motsvarar det första året av en högskoleexamen och Nivå 5-modulerna och uppdrag motsvarar det andra året av en högskoleexamen.
Kursen består av 10 nivå 4-moduler (120 poäng) och 10 nivå 5-moduler (120 poäng). Varje nivå innehåller också 10 skriftliga uppgifter. Om en student bestämmer sig för att bara studera på nivå 4 får de 120 poäng och kan ansöka om undantag från det första året av en universitetsexamen.
Varje modul består av cirka 40 guidade läromgångar med ytterligare 30-50 timmar valfritt läromedel. Dessa material omfattar rekommenderade övningar, rekommenderade mätningar och internetresurser.
Hur ska jag utvärderas?
Bedömning vid Kingsgate International Colleg e är en mycket enkel process:
- När du har slutfört en onlinemodul kommer du att ha en onlinebedömning att slutföra. Denna bedömning innehåller 30 flervalsfrågor. Du kommer att ha en timme att slutföra dessa frågor som besvaras i uppsättningar om fem så att du har gott om tid att granska och redigera dina svar. Efter en timme avbryts testet automatiskt.
- När du har slutfört testet visas dina resultat omedelbart. Om du har klarat kommer du att få ett intyg om slutfört. Om du inte klarat kommer du att få ett meddelande om en "refer" där du får veta hur man gör om en modulbedömning till en kostnad av £ 30. Du kan slutföra dessa moduler i din egen takt, eftersom det inte finns någon tidsfrist för att slutföra kursen.
- När onlinemodulerna har slutförts framgångsrikt kommer du att kunna ta de slutliga skriftliga uppgifterna, tillhandahållna av Kingsgate International College , som testar din kunskap och förståelse för modulerna. När du har slutfört dessa åtta uppdrag kommer du att få ditt examensbevis (från den utmärkande organisationen).
- Du kommer då att vara berättigad att ansöka om progression till en påfyllningskurs genom ett erkänt brittiskt universitet på campus eller genom distansutbildning .
Kursavgifter
Avgiften för att gå in på nivå 4- och nivå 5-kurserna tillsammans är £ 8500 för online-studie eller £ 12000 för campusstudier . Alternativt kan studenter anmäla sig till en enskild nivå (nivå 4 eller 5) för 5400 £ online-studie eller 9000 £ campusstudie vardera .
Studenter kan göra betalning med någon av följande metoder:
- Kredit-eller betalkort
- Banköverföring
- Räntafria månadsavdrag
- Paypal
- Western Union
Vad ingår i kostnaden för min kurs?
- Alla kursmaterial, inklusive onlinemoduler och skriftliga uppdrag.
- Personlig handledare med 1-2-1 Skype-sessioner
- Dedikerat studentstöd
- Tillgång till ett online socialt lärandeforum
- Uppdragsmärkning och feedback
- GRATIS NUS Extra kort värt 12,00 kr
- GRATIS bärbar dator
- Gratis CV Skriva hjälp efter avslutad kurs.
University top-up
Om du bestämmer dig för att fylla på en fullständig grundexamen genom ett ackrediterat brittiskt universitet listas kostnaderna nedan. Observera att kostnaderna nedan är endast för distansundervisning / online. Du har möjlighet att avsluta på campus, kostnaderna varierar beroende på vilket universitet du valde att slutföra det sista året på.
Northampton University
- BA (Hons) i Business and Management Top-up - £ 3800
- BSc (Hons) i International Accounting Top-up - £ 3800
University of Derby
- Grundutbildning Upp till BA - £ 4400
University of Worcester
- BA (Hons) Företagsekonomi Slutårets topp - 4000 kr
University of Sunderland - Campus
- BA (Hons) Business and Management (Year 3) - £ 9250
Coventry University
- BA (Hons) Top-up - Progression från ATHE Level 5 Utökat Diplom i Management, avgift £ 9,560
University of Bolton
- BA (Hons) Top-up, avgift £ 10 250, varaktighet 2 terminer
New Buckinghamshire University
- BA (Hons) Top-up, avgift £ 3,000
Southern Cross University
- Bachelor of Business.
- Bachelor of Business Administration.
- Bachelor of Business i konvent och evenemangshantering.
Är jag berättigad till detta program?
För att kunna gå in på nivå 4-kursen måste du vara minst 18 år och ha full gymnasieutbildning. Innan du går in på nivå 5-kursen måste du ha uppnått en nivå 4 eller motsvarande.
Nivå 4-modul
Affärsmiljön
Vad kommer att tänka på när du tänker på ordet "miljö"? Du tänker antagligen på omgivningen och omgivningens förhållanden och påverkan. På samma sätt hänvisar affärsmiljön till en organisations omgivning - dess yttre omgivning, liksom dess interna miljö.
Kunder och kundservice
Denna modul börjar med att titta på kunder och hur de fattar beslut om sina inköp. Vilka faktorer tycker de om när man köper en chokladbar, grönsaker, en bok, ett kylskåp eller ett hus? Hur bestämmer företagen vilket företag som ska använda när man köper ett nytt datorsystem? Innan du kan börja marknadsföra för människor måste du ha några tydliga idéer om hur de tänker och förstå de attribut och fördelar som de letar efter.
Marknadsföringsmix
Inom marknadsföring står ett företag inför två typer av variabler. För det första finns variablerna associerade med den yttre miljön; miljön kring organisationen som består av makromiljön (den breda miljön som består av politiska, ekonomiska, sociokulturella, tekniska dimensioner) och mikromiljön (konkurrensstrukturen i den bransch där företaget verkar). Ett företag har ingen direkt kontroll över dessa externa variabler. Den andra uppsättningen variabler innehåller operativa variabler; faktorer som ett företag har full kontroll över.
Marknadsföring och försäljningsplanering
Marknadsföring och försäljning är grundläggande för affärer, oavsett sektor. I den privata sektorn accepteras att marknadsföring och försäljningsplanering är avgörande för att uppnå lönsamhet och framgång på marknaden. Inom den offentliga sektorn och inom den välgörenhetssektorn är fokus inte på vinstsyfte utan på kundnöjdhet (eller mer allmänt intressent). Marknadsföring spelar i allt högre grad en nyckelroll i den ideella sektorn för att öka medvetenheten om frågor och främja orsakerna, med tanke på inte bara kunder (mottagare) utan också givare.
IT i affärer
Det finns tydliga bevis för att informationsteknik ger en konkurrensfördel, oavsett vilken affärssfär en organisation driver den.
För att få en fördel måste chefer veta hur IT kan användas i interna och externa processer för att ge bättre värde till slutkunden.
Hantera och använda marknadsföring
Denna modul ger dig en omfattande introduktion till marknadsföring. Det är avsett att vara relevant för ledning och drift av organisationer inom många olika områden av ekonomin, inklusive de som inte arbetar för vinst.
Kunder och deras behov
Målet med modern marknadsföring är att identifiera och sedan tillfredsställa varje kunds behov och önskemål. Detta görs ofta genom att bygga relationer med kunder och använda dessa relationer för att skapa tvåvägskommunikation mellan de två parterna. Kunden kommunicerar sina preferenser och verksamheten kommunicerar information om produkter som uppfyller kundens behov och önskemål.
E-marknadsföringskommunikation
Framgången på World Wide Web och spridningen av Internet och tillhörande teknik har revolutionerat hur organisationerna bedriver sin verksamhet. Den mest uppenbara förändringen har varit tekniskt stöd till ett antal traditionella verksamheter, såsom försäljning, kommunikation, kundservice och marknadsföring.
Högpresterande försäljning
En organisations framgång beror på ett antal faktorer, inklusive dess verksamhet, marknadsföringsstrategi, personalhantering och försäljning. Ett av de vanligaste kriterierna för att bedöma organisationens framgång är försäljningstillväxt. Det här indikerar att organisationen lyckas behålla sina befintliga kunder men också attrahera intresse följt av försäljning från nya marknader.
Marknadsföringsstrategi
Hur utvecklar organisationer sedan strategier i en komplex marknadsmiljö? Hur bedömer de möjligheter och hot? Vilka marknader och segment riktar de sig till och varför? Vilka marknadspositioner spelar för organisationens styrkor? Vilken produktportfölj ska behållas för långsiktigt värde? Det här är några av de frågor vi ska ta itu med.
Nivå 5-modul
Entrepreneurial Manager
Vad är en entreprenör? Undersök entreprenörskapets kompetens och egenskaper.
Organisationsstrukturer
Varför är organisationer strukturerade på samma sätt som de är? Vad bestämmer den optimala strukturen och hur skiljer den sig mellan organisationer? I den här modulen kommer eleverna att titta på de många modeller och teorier som utgör organisationsstrukturen.
Praktisk redovisningsanalys
Eleverna kommer att slutföra övningar i konton i hela denna modul för att förstå vad de berättar för oss och vilka åtgärder som analysen kan fälla ut.
Affärsplanering och målinställning
Vad försöker verksamheten åstadkomma? Vad kommer det att göra? Hur kommer det att göra det? Denna modul fokuserar på skapandet av tydliga mål och tydliga planer för att uppnå ett tydligt mål.
Politik och näringsliv
Inverkan av politik på företag och hur det kan hjälpa eller hindra företaget. Denna modul kommer att utbilda eleverna om ekonomisk påverkan, export och statligt stöd.
Affärslag
Utforska de lagstadgade ansvaren för cheferna, eftersom eleverna tittar på juridiken hos företag och företagsledare.
Hantera i dagens värld
Företag i den moderna världen. Denna modul fokuserar på styrning och jämställdhet som ett sätt att göra rätt i näringslivet.
Prestationshantering
Förstå hur ditt folk och ditt företag kan ständigt förbättra sig, ska eleverna granska belöningsstrukturer, CPD, utbildning och utveckling för att säkerställa hög prestanda i affärer.
Marknadsföring och försäljningsplanering
Eleverna ska analysera hur marknader, kunder, konkurrenter och produkter kan komma ihop i en sammanhängande plan.
Kvantitativa färdigheter
Efter framgångsrikt genomförande av denna modul ska eleverna ha kännedom om numeriska övningar och förstå deras användning inom ramen för verksamheten. ATHE Level 4/5 Extended Diploma in Management har 10 moduler och 8 skriftliga uppdrag på varje nivå. Efter genomgången av kursen ges studenterna tillgång till uppdragen. Uppdragen är ca 3000-5000 ord vardera. Studenterna får stöd på modulerna och uppdrag via "Tutor" -delen av inlärningsplattformen.
Karriärsbana
Framgångsrikt genomförande av grundnivå 4 (Försäljning och marknadsföring) och nivå 5 (utökat examensbevis) och sista året för ett ackrediterat grundutbildningsprogram ger studenterna rätt behörighet att fortsätta och ansöka om ett jobb inom marknadsföring, försäljning, människa resurser, ledning eller företagsrådgivning.
Hur lång tid tar det?
Eleverna kan lära sig i en takt som passar dem. Det finns inga tidsgränser eller tidsfrister med KIC. Eleverna kan när som helst studera modulerna i valfri ordning.