Hotell- och gästfrihetsdiplom, universitet första och andra året (nivå 4 och 5)
Kingsgate International College
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 8 500 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Nivå 4 och nivå 5-kurser tillsammans: 8500 £ online-studie, 12000 £ för campusstudie; Enkel nivå: £ 5400
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Förbered dig för en spännande karriär inom gästbranschen genom online-kursen Hotel Management.
Studenter på vårt online Hospitality Management-program kommer att genomföra en nivå 4/5 240-poängs kurs, utformad för att förbereda studenterna med de färdigheter som behövs för att vara en kompetent anställd inom hotellbranschen. Under Hotel Management-programmet kommer eleverna att ha tillgång till handledarstöd och webbseminarier, ett socialt inlärningsforum och ytterligare material som hjälper till att slutföra sitt examen.
Varje modul består av 40 guidade läromgångar med ytterligare 30-50 timmars valfria valfria material som består av rekommenderade övningar, rekommenderade mätningar, Internetresurser och självtestning.
Vid genomgång av onlinebedömningar och skriftliga uppdrag kommer studenterna att få ett ATHE-examen och kunna fylla på en kandidatexamen.
Kursavgifter
Avgiften för att gå in på nivå 4 och nivå 5-kurserna tillsammans är 8500 £ online-studie och 12000 £ för campusstudier . Alternativt kan studenter anmäla sig till en nivå (nivå 4 eller 5) för £ 5400 vardera .
Studenter kan göra betalning med någon av följande metoder:
- Kredit-eller betalkort
- Banköverföring
- Räntafria månatliga avbetalningar
- Paypal
- Western Union
Vad ingår i kostnaden för min kurs?
- Alla kursmaterial, inklusive onlinemoduler och skriftliga uppdrag.
- Personlig handledare med 1-2-1 Skype-sessioner
- Dedikerat studentstöd
- Tillgång till ett online socialt lärandeforum
- Uppdragsmärkning och feedback
- GRATIS NUS Extra kort värt 12,00 kr
- GRATIS bärbar dator
- Gratis CV Skriva hjälp efter avslutad kurs.
Är jag berättigad till detta program?
För att anmäla dig till en nivå 4-kurs måste du vara minst 18 och ha full gymnasieutbildning. Innan du går in på nivå 5 måste du slutföra nivå 4.
University top-up
Efter avslutad kurs har studenterna möjlighet att genomföra det tredje året av ett examensprogram (BA Top-up) från en rad brittiska universitet. Top-up-programmet kan studeras online eller på campus.
Studenter kan ansöka till alla universitet som erbjuder BA Top-up, listade nedan några universitet som erbjuder BA Top-up-programmet inom hotell och gästfrihet:
Bournemouth University
- BA (Hons) International Hospitality & Tourism Management
University of Central Lancashire
- Management in Hospitality BA - Top-up
University of Sunderland
- International Tourism and Hospitality Management (topp-up) BSc (Hons)
University of Northampton
- International Tourism Management (Top-Up) BA
Nivå 4-modul
Mat och dryck
Studenterna kommer att förstå de processer som ingår i mat och dryckesverksamhet, inklusive praktiska aspekter av mat och dryckesproduktion och service.
Livsmedelssäkerhet och hygien
Eleverna kommer att förstå behovet av att följa bestämmelserna och effektivt hantera rutiner för att säkerställa livsmedelssäkerheten.
Gästfrihet och hotellhushållning
Eleverna kommer att förstå rollen som hushållsavdelning inom en gästfrihet. Denna enhet kommer att identifiera betydelsen av hushållsavdelningen och dess inverkan på gästfrihetsoperationen.
Kundservice
Studenterna kommer att kunna förstå vikten av en kundfokuserad gästfrihetsinrättning i en konkurrensutsatt miljö genom att undersöka kundernas krav och förväntningar. Studenter får också färdigheter för att leverera utmärkt kundservice och utvärdera fördelarna med att överträffa kundernas förväntningar.
Front Office Operations
Studenterna kommer att förstå rollen för kontorsavdelningen inom en gästfrihetsinställning. Denna enhet kommer att identifiera betydelsen av kontorsavdelningen och dess inverkan på den övergripande gästfrihetsoperationen.
Introduktion till ekonomi
Studenterna kommer att förstå principerna för kostnad inom gästfrihet och innehållet i de viktigaste finansiella rapporterna, tillsammans med de grundläggande redovisningsteknikerna som används för att producera och analysera dem.
Global turism och gästfrihet
Studenterna kommer att förstå storleken och omfattningen av den globala turism och gästfrihet industrin. Enheten undersöker de influenser som påverkar den och tillväxten av sina varumärken på internationella marknader.
marknadsföring
Studenterna kommer att kunna förstå de viktigaste principerna för marknadsföringskonceptet och relatera marknadsmixens roll till gästbranschen. Studenterna kommer att förstå marknadsföringscykeln och kunna utforma en kampanj för kampanjer.
Medarbetarnas engagemang
Studenterna kommer att förstå konceptet anställdas engagemang och nyckelkomponenterna. Eleverna kommer att kunna bedöma hur anställningsengagemang kan påverka den övergripande affärsutvecklingen genom att införa specifika strategier och praxis.
Utbildning och CPD
Studenterna kommer att kunna använda olika metoder för att identifiera behovet av utbildning i en gästfrihetsmiljö. Studenterna kommer att förstå hur individer lär sig på olika sätt och vikten av att välja den mest effektiva träningsmetoden. Studenterna kommer då att kunna planera, designa, leverera och utvärdera effektiviteten av ett träningspass eller program. Studenterna kommer också att introduceras till begreppet kontinuerlig professionell utveckling och behovet och relevansen för det i en gästfrihetsmiljö.
Nivå 5-modul
Mat och dryck Supply Chain Management
Eleverna kommer att förstå systemets och procedurernas system och hur organisationer använder dessa för att skaffa, producera och förbereda mat och drycker inom gästbranschen, både hemma och globalt. Denna enhet visar hur försörjningskedjan är väsentlig för effektiv drift och för att uppnå en konkurrensförmåga.
Kvalitetshantering
Studenterna kommer att kunna förstå konceptet kvalitets- och kvalitetshantering och tillämpa det i en gästfrihetsinställning. Studenterna kommer att kunna analysera, utvärdera och genomföra ett kvalitetshanteringssystem i en gästorganisation.
Evenemang och konferensledning
Studenterna kommer att förstå de operativa problem som ligger till grund för framgångsrika händelser och konferenshantering. Denna enhet undersöker ett brett spektrum av händelser och diskuterar processer och överväganden som berörs.
Customer Relations Management
Studenterna kommer att förstå vikten av Customer Relationship Management (CRM) för gästfrihetsorganisationer och känna igen nödvändiga processer för att säkerställa dess effektivitet.
Hantera folk
Studenterna kan få förståelse för de viktigaste principerna för ledningsbeteende och en rad olika ledningsstilar, roller, ansvar, egenskaper och färdigheter. Studenter kommer att kunna förstå effektiviteten i olika organisationsstrukturer genom att studera design och kultur inom en gästfrihetsmiljö.
Aktuella frågor inom personalhantering
Studenterna kommer att kunna förstå de viktigaste principerna för Human Resource Management (HRM) och de aktuella frågorna Human Resource (HR) chefer måste tänka på när de utför sin roll och sitt ansvar. Studenterna kommer också att förstå hur gällande lagstiftning påverkar HR-funktionen inom hotell- och hotellhantering.
Inkomsthantering
Studenterna kommer att kunna förstå vad nyckelelementen i inkomsthantering är och hur detta påverkar prissättningen för hotellrum. Studenter kommer också att kunna implementera praxis för avkastningshantering på ett hotell och fastställa en policy för överbokning.
Företagens sociala ansvar
Studenterna kommer att kunna förstå de viktigaste principerna för företagens sociala ansvar (CSR) och hållbar utveckling. Studenterna kommer att lära sig vilken inverkan hotell har på sociala, kulturella och miljömässiga faktorer och hur hotellbranschen kan göra skillnad genom att genomföra metoder och förfaranden för att vara mer hållbara.
Samtida frågor
Eleverna kommer att förstå naturen och effekterna av nuvarande och potentiella samtida problem som påverkar gästfrihetsbranschen. Denna enhet kommer att visa behovet av att organisationer ska vara flexibla och anpassa sig till snabbt förändrade miljöer och kundkrav.
Affärsplanering
Eleverna kommer att förstå hur man skapar en affärsplan för ett hotell eller gästfrihetsorganisation. Eleverna kommer att lära sig var verksamheten är placerad på den nuvarande marknaden, mäta prestanda och föreslå möjligheter till tillväxt.
Karriärsbana
Under studietiden för sitt examen i Hospitality Management, kommer studenterna att få färdigheter i mat- och dryckesförsörjningskedjan, redovisning och kostnadskontroll, marknadsföring inom hotell och fritid och mer. Efter genomförd kurs kan studenterna utöva positioner på hotell, restauranger, orter och andra tillhörande fastigheter inom hotell- och hotellbranschen.
Hur lång tid tar det?
Eleverna kan lära sig i en takt som passar dem. Det finns inga tidsgränser eller tidsfrister med KIC. Eleverna kan när som helst studera modulerna i valfri ordning.