Diplom i avancerad speldesign
Langara Centre for Entertainment Arts
Nyckelinformation
Campus läge
Vancouver, Kanada
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
CAD 65 000
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Översikt
Låt inte ordet "spel" lura dig. Spelindustrin är världens största, snabbast växande medieindustri. Det är större än Hollywood, och det dvärger musikbranschen och tjänar mer än 138 miljarder dollar 2018, en ökning med 13% jämfört med föregående år (Newzoos Global Games Market Report 2018).
Som student i programmet Advanced Game Design kommer du att uppleva hela spelutvecklingscykeln - från att skapa konceptkonst och användargränssnitt
Programalternativ
Våra program för underhållningskonst är designade för att förse dig med en omfattande verktygslåda med säljbara färdigheter som leder till framgång i den livliga och växande underhållningskonstbranschen.
Läroplanen
Examensbevis är tvååriga, heltidsprogram som är utformade för att ge kandidaterna de färdigheter och förmågor som de behöver för att omedelbart komma in på jobbmarknaderna för animering, VFX och speldesign och för att lyckas med sin karriär. Programmet består av 24 obligatoriska kurser under sex 15-veckors villkor. De flesta kurser har tre timmars föreläsning och två timmar labb varje vecka. Ytterligare studiotid finns också för att fullfölja uppdrag och projekt.
Internationella studenter
Internationella akademiker som framgångsrikt avslutar sitt program kan ansöka om ett kanadensiskt arbetstillstånd efter examen (PGWP).
antagning
Entrékrav baseras på följande kriterier:
- Sökande måste ha avslutat BC grad 12 (eller motsvarande) eller måste vara minst 19 år gammal vid programstart
- En mellanliggande till avancerad nivå i traditionell konst och / eller speldesign, eller en stark kompetens inom datorgrafik eller datorprogrammering
- En portfölj med 15-20 av deras bästa verk (t.ex. skisser, återgivningar, designvariationer, etc.) i antingen digitalt eller hårddiskformat. Portföljen ska visa upp studentens kunskaper, kreativitet, konstnärliga räckvidd och / eller tekniska förmåga i samarbete samtidigt som man reflekterar sina egna konstnärliga intressen och identitet. Idealiska portföljer kommer att återspegla ett brett spektrum av influenser, stilar och ämnen.
Demonstrerade engelska språkkunskaper, med något av följande:
- IELTS 6,5
- TOEFL (internetbaserad) med en total poäng på 80 eller högre och minst 20 i lyssnande, 20 i läsning, 19 i tal och 21 i skrift
- LPI (Language Proficiency Index) Nivå 4 med uppsats 24
- ELA (English Language Assessment for VCC) 145
- LET (Langara English Test) Nivå 2
- Framgångsrikt genomförande av LEAP nivå 8 med minst 70%
- Framgångsrik avslutning av BC grad 12 engelska eller kommunikation eller motsvarande med minst 70%
- Framgångsrik avslutning av en post-sekundär kurs i engelska eller kommunikation för vilken Langara College beviljar överföringskredit med minst 70% eller B-
- IB engelska A1 eller A2 (HL eller SL) med en poäng på 4
- Avancerad placering:
- Engelska språket och kompositionen med poäng 3
- Engelsk litteratur och komposition med poäng 3
* Observera att studenter som inte har avslutat klass 12 eller motsvarande fortfarande kan ansöka om detta program, men måste vara 19 år eller äldre.
Karriärmöjligheter inom 3D-animering
Kandidater kommer att vara förberedda för många positioner inom film- och animationsbranschen inklusive:
- 3D Character Artist
- 3D-miljömodeller
- Karaktär konceptkonstnär
- Miljökonceptkonstnär
- Game / Level Designer
- Gameplay Programmerare
- Systemprogrammerare
- Verktygsprogrammerare
- UX / UI Designer
- Textur Artist
Kandidater som tjänar sitt diplom för avancerad speldesign kommer att ha möjlighet att överföra till Academy of Art University i San Francisco för att fortsätta sina studier. Akademin erbjuder helt ackrediterade grund- och forskarutbildningar inom mer än 40 studieregler.
”Jag tog examen med en ganska omfattande portfölj, vilket gjorde det lättare att söka jobb. Jag plockade upp många texturtekniker i min klass för 3D-miljömodellering och fick en bra grund från klassen porträttmålning, och jag lärde mig grunderna i design för visuell utveckling av mobilspel. Jag skulle definitivt rekommendera Game Design-programmet. Det har gjort en skillnad i min karriär. ”- Duy Nguyen, MFA '15Associate 3D Character Artist, Riot Games