Diplom i 3D Modellering för Animation
LaSalle College Vancouver
Nyckelinformation
Campus läge
Vancouver, Kanada
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Animerad lärande
Gå från att beundra animationen i dina favoritvideospel och filmer för att skapa den. Våra kandidater har byggt karriärer i några av underhållningsindustrins största namn. Animations- och filmindustrin blomstrar i Vancouver och bortom, med arbetsgivare som söker dem som levererar det perfekta balansen mellan teknisk och konstnärlig förmåga. Genom diplomprogrammet tar studenterna sin passion för animation och teknisk förståelse för att bli en 3D-karaktärsartist. Bygga på en grund för konstnärlig utbildning, studenterna examinerar från programmet med en professionell portfölj som visar sina prestationer till branschen.
Varje kvartals kvartal av programmet består av tätt integrerade, sammanhängande kurser som är utformade för att ge studenterna möjlighet att uppnå specifika, branschdrivna kompetenser och resultat. Varje kurs bygger på lektionerna av dem före den och varje kvart är en förutsättning för följande.
mål
Varje kvartals kvartal av programmet består av tätt integrerade, sammanhängande kurser som är utformade för att ge studenterna möjlighet att uppnå specifika, branschdrivna kompetenser och resultat. Varje kurs bygger på lektionerna av dem före den och varje kvart är en förutsättning för följande.
Översikt
Programmet består av 105 poäng över 7 fjärdedelar.
Kurslista
- Ritning och perspektiv
- Design och färgteori
- Introduktion till Digital Arts
- Grundläggande 3D-koncept
- Digital Imaging
- Livsritning
- Skulptur
- Konceptdesign och illustration
- 3D modellering I
- Material och texturer I
- Livsritning II
- Teckenmodellering
- Miljömodellering
- 3D Animation I
- Belysning och Rendering I
- Livsritning III
- Tackling
- Borstbaserad modellering
- Portfölj I
- Material och texturer II
- Teckenmodellering II
- Matt målning
- Modeling Studio I
- Belysning och Rendering II
- Skriptprogrammering
- Modeling Studio II
- Modellering för produktion
- Portfölj II
- Final Diploma Capstone
- Valfri
- Valfri
- Valfri
- Valfri
- Valfri
Sysselsättning
3D-modellering för animering
Arbetsmiljöer på grundnivå på grundnivå kan innehålla 3D Modeler, Character Modeler, Environment Modeler, Texture Artist, Lighting Artist, Teknisk Konstnär, Junior Production Designer, Render Wrangler och en mängd relaterade produktionsnivåer.
Karriär Opprotunities
Animatorer, 3D-animatörer och visuella effekter skapar konstnärer sina fantasier att jobba överallt från film och tv till medicin och lag. Om du har talang, passion och tålamod att följa den karriärvägen kan Media Arts and Animation-programmen förbereda dig för en givande karriär inom animering, VFX-koordination, 3D-konstnär, konstdirektör eller produktionsdesigner.
Referenser
Diplom
Programmet har godkänts av registratorn av ministeriet för avancerad utbildning, kompetens inom privata utbildningsinstitutionens filial (PTIB).
Detaljerna
- Förbereder eleverna att arbeta i spel, film, tv och bortom
- Programmet består av 105 poäng över sju kvartaler
- Praktisk träning från branschexperter
- Bygg en portfölj för att visa upp jobbet
- Innovativ instruktion i en state-of-the-art miljö
- Utbildningsstuderande får ett diplom
I en kreativ och stödjande miljö arbetar studenter med branschspecifik hårdvara och mjukvara för att få en ökad förståelse för branschen. Varje kvartals kvartal av programmet består av tätt integrerade, sammanhängande kurser som utformats för att ge studenterna möjlighet att uppnå specifika branschdrivna kompetenser och resultat.
Kandidater Lär
- Begrepp från grundnivå designkurser: designprinciper och terminologi, forskning, kritisk analys, prototypning, konstdesign och animering.
- Teknisk kunskap om designverktyg och programvara enligt gällande branschstandarder.
- Praktisk förståelse och tillämpning av principerna för animering och plattformsspecifik design.
- Professionalism genom processen att konceptualisera, planera, genomföra och leverera kvalitetsanimationsprojekt.
- Möjlighet att arbeta med teambaserade animationsutvecklingsprojekt.
Vem ska ansöka?
Studerande direkt från gymnasiet eller mogna studenter som är redo för karriärbyte eller att bygga vidare på de färdigheter de har.
- Annonser med stark fokus på programmering, matematik, fysik och design
- Intresserad av videospel, teknik
- Intressant att lära sig nya färdigheter relaterade till programmering och design
- Datorkunnig och bekant med olika program
- De som värdesätter fusionerande kreativa strävanden med praktiska tillämpningar för en spännande karriär
Idealiska studenter
Vem ska ansöka?
Studerande direkt från gymnasiet eller mogna studenter som är redo för karriärbyte eller att bygga vidare på de färdigheter de har.
- Annonser med ett starkt fokus inom programmering, matte, fysik och design
- Intresserad av videospel, teknik
- Intressant att lära sig nya färdigheter relaterade till programmering och design
- Datorkunnig och bekant med olika program
- De som värdesätter att slå samman kreativa strävanden med praktiska tillämpningar för en spännande karriär
Läroplan
Översikt
Programmet består av 105 poäng över 7 fjärdedelar.
Kurslista
- Ritning och perspektiv
- Design och färgteori
- Introduktion till Digital Arts
- Grundläggande 3D-koncept
- Digital Imaging
- Livsritning
- Skulptur
- Konceptdesign och illustration
- 3D modellering I
- Material och texturer I
- Livsritning II
- Teckenmodellering
- Miljömodellering
- 3D Animation I
- Belysning och Rendering I
- Livsritning III
- Tackling
- Borstbaserad modellering
- Portfölj I
- Material och texturer II
- Teckenmodellering II
- Matt målning
- Modeling Studio I
- Belysning och Rendering II
- Skriptprogrammering
- Modeling Studio II
- Modellering för produktion
- Portfölj II
- Final Diploma Capstone
- Valfri
- Valfri
- Valfri
- Valfri
- Valfri
Referenser
Diplom
Detta program har godkänts av registratören för Private Training Institutions Branch (PTIB) vid ministeriet för avancerad utbildning, kompetens och utbildning.
Detaljerna
- Förbereder eleverna att arbeta inom spel, film, TV och mer
- Programmet består av 105 hp över sju kvartal
- Praktisk träning från branschexperter
- Bygg en portfölj för att visa upp jobbet
- Innovativ instruktion i en state-of-the-art miljö
- Utbildningsstuderande får ett diplom
I en kreativ och stödjande miljö arbetar studenter med branschspecifik hårdvara och mjukvara för att få en ökad förståelse för branschen. Varje kvartals kvartal av programmet består av tätt integrerade, sammanhängande kurser som utformats för att ge studenterna möjlighet att uppnå specifika branschdrivna kompetenser och resultat.
Kandidater Lär
- Koncept från designkurser på grundnivå: designprinciper och terminologi, forskning, kritisk analys, prototyper, konstdesign och animation.
- Teknisk kunskap om designverktyg och programvara enligt gällande branschstandarder.
- Praktisk förståelse och tillämpning av principerna för animering och plattformsspecifik design.
- Professionalism genom processen att konceptualisera, planera, genomföra och leverera kvalitetsanimationsprojekt.
- Möjlighet att arbeta med teambaserade animationsutvecklingsprojekt.
Programresultat
mål
Varje tremånaders kvartal av programmet består av tätt integrerade, sammanhängande kurser som är utformade för att ge studenterna möjlighet att uppnå specifika, industridrivna kompetenser och resultat. Varje kurs bygger på lärdomarna från de före den och varje kvartal är en förutsättning för följande.
Karriärmöjligheter
Sysselsättning
Diplomprogrammet 3D-modellering för animering och spel är inriktat på att ge studenterna möjlighet att lära sig de grundläggande konstnärliga färdigheter som krävs för att söka nyanställning i Media Arts-branscherna.
Anställningsmöjligheter för studenter på examensnivå kan innefatta 3D-modellerare, karaktärsmodeller, miljömodeller, texturkonstnär, belysningskonstnär, teknisk konstnär, juniorproduktionsdesigner, Render Wrangler och en mängd relaterade produktionspositioner på ingångsnivå.
Karriärmöjligheter
Animatörer, 3D -animatörer och konstnärer med visuella effekter sätter sin fantasi i arbete överallt, från film och TV till medicin och juridik. Om du har talang, passion och uthållighet att följa den karriärvägen kan Media Arts and Animation -program förbereda dig för en givande karriär inom animering, VFX -koordinering, 3D -konstnär, art director eller produktionsdesigner.