Keystone logo
London Business Training & Consulting Avancerad strategi och ledarskap inom den offentliga sektorn
London Business Training & Consulting

Avancerad strategi och ledarskap inom den offentliga sektorn

London, Storbritannien

3 Weeks

Engelsk

Heltid

Request application deadline

Request earliest startdate

GBP 8 225

På Campus

Introduktion

Den här kursen kommer att ge insikt och förståelse för att skapa och planera leveransen av enormt utmanande politik inom den offentliga sektorn. Den analyserar de många, och ofta motstridiga strategiska prioriteringarna inom den offentliga sektorn, och hur man kan nå en kompromiss, så att en sammanhållen och sammanhållen politik kan skapas och genomföras. Vi diskuterar de grundläggande kraven för en strukturerad, strategisk planeringsprocess. Det är dock väsentligt att komma ihåg att strategisk planering sker i ett bredare politiskt sammanhang, som ofta är i ett konstant tillstånd av förändring, och föremål för en uppsjö av intressen och influenser, så ett sådant strategiskapande kan inte genomföras isolerat. Förståelse, uppskattning och samråd med intressenter är avgörande för ett framgångsrikt resultat av en policy, så att vi på djupet överväger hur vi ska uppnå detta. En policy kan dock inte implementeras utan resurser som behöver bedömas, utvärderas och anpassas till krav för att uppnå de resultat som krävs, vilket vi studerar i denna kurs.

Denna kurs ger också djup insikt i de komplexa och sammanhängande faktorer som hjälper eller hindrar ett framgångsrikt genomförande av politiken för den offentliga sektorn. Den stora majoriteten av den offentliga sektorns politik ger inte de avsedda resultaten. De går ofta över budget; är utomordentligt sena; få oavsiktliga konsekvenser; inte uppnår den önskade servicenivån; är irrelevanta; är inte önskade eller bara susar ut. Kursen ger förståelse för hur och varför offentlig sektors strategi kan fungera. Den tillhandahåller verktyg, tekniker och mallar för hur man förstår behov och krav, och sedan hanterar influenser och intressen, för att säkerställa framgångsrika politiska resultat. Den fokuserar på hur man skapar, implementerar, utvärderar och justerar politik allt eftersom den fortskrider. Vi analyserar nyckelfaktorerna som krävs för framgångsrik implementering på global, nationell och lokal nivå. Risker och kriser är ständigt närvarande på den politiska arenan och vi diskuterar hur vi ska analysera, förutse, utvärdera och reagera på dessa och andra specifika kriser som kan uppstå när som helst och säkerställa att de inte avviker från att tillhandahålla de kvalitetstjänster som förväntas och krävs.

Den här kursen ger dig in på de grundläggande grundläggande aspekterna av ledarskap i din karriär Pathway . Ställ under kursen med en kombination av diskussionsdebatter, fallstudier, forskning och fördjupningssessioner, du kommer att utforska erfarenhetsmässigt hur du kan framträda mer fullständigt som en ledare och att utnyttja arbetsstyrkan för att transformera.

Kursen kommer att avslutas med en sammanfattning av de viktigaste läropunkterna, följt av en handlingsplaneringsövning i syfte att tillämpa de förvärvade kunskaperna och färdigheterna omedelbart efter att du återvänder till arbetet. Stöd efter kursen finns också tillgängligt i samband med genomförandet av din handlingsplan, upp till sex (6) månader efter avslutad kurs.

Dagordning

Strategisk vision och planering

  • Strategiska prioriteringar: fastställa meningsfulla mål
  • Den strategiska planeringsprocessen
  • Att införliva komplexa influenser och intressen för att skapa strategi
  • Intern analys

Politik och offentlig sektor

  • Att förutse och svara på föränderliga regeringar och politiker
  • Tjänstemän som arbetar direkt med förtroendevalda
  • Att anpassa och lösa konflikter mellan politiska mål, motstridiga krav och oförenliga prioriteringar.
  • Upprätthålla kontinuitet i servicestandarder

Intressentidentifiering, analys, anpassning och engagemang

  • Identifiera alla intressenter och övervaka förändringar inom och mellan dem
  • Bygga relationer med intressenter på lämpligt sätt
  • Hur man hanterar konkurrerande och motstridiga intressen och mål
  • Formulera en omfattande plan för att involvera, motivera, engagera och övervaka alla intressenter, särskilt när de förändras.

Resursbedömning och allokering

  • Bedömning av de nuvarande tillgängliga resurserna
  • Strukturerad utvärdering av de resursgrupper som krävs
  • Resursfördelning effektivt och effektivt
  • Få ut det mesta av varje resurs

Offentlig sektorspolitik – planering och strategisk översyn

  • Omfattande analys av misslyckanden i den offentliga sektorns politik
  • Tekniker för strategisk framgång
  • Hur framgångsrik politik uppnår önskade resultat
  • Influenser på global, nationell och lokal nivå

Genomförande av offentlig sektors strategi

  • Nyckelfaktorer för framgångsrik implementering
  • Anpassa sig till förändringar i ledarskap
  • Projektledning och kapacitetsutveckling
  • Övervakning, mätning, testning och justering av resultat mot mål.

Kris i den offentliga sektorn och strategisk riskhantering

  • Riskhanteringscykeln
  • Identifiera och utvärdera riskkällor
  • Möjliga beslut som kan tas för att hantera risker
  • Krisreaktion, kontroll och respons

Att övervinna strategiska utmaningar i den offentliga sektorn

  • Externa utmaningar
  • Interna utmaningar
  • Stor omstrukturering kontra inkrementella justeringar
  • Förändring är normen, inte undantaget

Ledarskap – strävan efter excellens

  • Utmärkt ledarskap
  • Mission att bli bäst
  • Hantera förändring genom att höja standarden
  • Leaderboard Jämförande analys

Viktiga ledaregenskaper

  • Ledarskapsegenskaper och egenskaper
  • Vad gör stora ledare
  • Ledarnas psykologiska tankesätt
  • Leder med ration, logik och känslor

Beslutsfattande färdigheter

  • Beslutsprocessen
  • Hur man skickligt övertygar
  • Teamledda strategier för beslutsfattande
  • Strukturerat kritiskt tänkande

Hantera intressenternas förväntningar

  • Principer för att engagera intressenter
  • Justera från gräsrötterna till styrelserummet
  • Mobilisera intressentstöd
  • Hantera förväntningar

Kursrecension

  • Sammanfattning och sammanfattning av viktiga lärandemål
  • Handlingsplanering

Lärandemål

Efter avslutad kurs kommer du att ha:

  • Analyserade nyckelfaktorerna som leder till framgång för offentlig sektor och inte vinstdrivande planering och vet hur man tillämpar dem.
  • En övergripande förståelse för politikens roll och inflytande vid planering och anpassning av strategisk politik.
  • Identifierade alla intressenter och uppskattade vikten av ett systematiskt förhållningssätt till konsultation, engagemang och kommunikation.
  • Fastställt vilka resurser som finns för närvarande, vilka som krävs och hur man kan öka den totala resurskapaciteten och kapaciteten.
  • Utvecklat en process för att skapa och utveckla en framgångsrik offentlig sektor eller icke-vinstdrivande policyplan inom det alltmer inflytelserika globala sammanhanget.
  • Ett heltäckande grepp om nyckelkraven för att genomföra politiken inom den offentliga sektorn effektivt, vilket effektivt leder till önskad resultatnivå och servicenivå, anpassad efterhand som den fortskrider vid behov.
  • Identifierade alla riskkällor och utvärderade dem för att bestämma hur de skulle hanteras. Du kommer att veta hur du ska reagera när en risk blir en kris.
  • Verktygen, teknikerna och självförtroendet för att övervinna det enorma utbudet och djupet av utmaningar som står inför den offentliga sektorn och icke-vinstdrivande organisationer.
  • Förstått ledarskapsprinciper och tillämpa dem.
  • Utforskade ledarskapsstilarna och den psykologiska grunden som ligger till grund för stort ledarskap.
  • Tillämpade beslutsfattande på hög nivå för att leverera robusta ledarskapsstrategier.
  • Utvecklat en handlingsplan som ska implementeras på din arbetsplats med hjälp av de kunskaper och färdigheter som förvärvats genom kursen.

Målgrupp

Den här kursen är lämplig för ett brett spektrum av yrkesverksamma men kommer att vara av verkligt värde för erfarna eller nya eller blivande:

  • Ständiga sekreterare, kabinettssekreterare och alla statstjänstemän.
  • C-Suite-tjänstemän och ordförande för ideella organisationer och välgörenhetsorganisationer.
  • Högre offentliga tjänstemän som arbetar direkt med att leda politiker.
  • Valda och utsedda beslutsfattare, chefer och planerare i regeringar, offentliga myndigheter och ideella organisationer.
  • Kommunfullmäktigeledamöter, borgmästare, stadschefer, administratörer och planerare.
  • Högre tjänstemän som arbetar med offentliga tjänster för att uppnå bredare samhällsresultat, t.ex. folkhälsa och välbefinnande, ekonomisk utveckling och samhällsrelationer.
  • Polischefer, brandmästare och deras personal.
  • Skolstyrelseledamöter, administratörer och personal.
  • Styrelseledamöter och bolagssekreterare.
  • Icke verkställande styrelseledamöter
  • Direktörer, vice styrelseledamöter och högre chefer.
  • Avdelningschefer
  • Transformationsledare
  • Change Managers
  • CSR och hållbarhetschefer och personal.
  • Riskhanterare och proffs.
  • Chefer för samhällsrelationer och chefer.
  • Hälsa, säkerhet och miljö chefer och tjänstemän.
  • Juridiska och efterlevnadsansvariga och proffs.
  • Chefer och personal som vill utveckla ansvarsfulla strategiska rutiner.
  • Chefer och personal som är intresserade av att påverka eller implementera organisationsstrategier.
  • De som vill dra nytta av och ta vara på alla strategiska möjligheter för sina organisationer.
  • De som vill främja den strategiska framgången för sin organisation.

Om skolan

Frågor