MagisterexamenPhDLawKandidatexamenMBAHealthcareCoursesOnline
Keystone logo
London Business Training & Consulting Avancerad strategisk marknadsföringsledning
London Business Training & Consulting

Avancerad strategisk marknadsföringsledning

London, Storbritannien

2 Weeks

Engelsk

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Begär tidigaste startdatum

Begär studieavgifter

På Campus

Introduktion

Översikt

De ledande organisationerna i världen erkänner och erkänner att marknadsföringsstrategier kan ge en konkurrensfördel. När det finns ett marknadsföringscentrerat förhållningssätt till marknadsföringsplanering kan vi omdefiniera de värderingar som leder till framgångsrika strategiska marknadsföringsplaner. Den här kursen fokuserar på att ge insikt i innovation och samtidigt leverera avkastning på investeringen för alla dina marknadsföringsaktiviteter.

Denna kurs kommer också att ge en expansiv förståelse för de teoretiska och praktiska frågorna med marknadsföringsledning. Fokus för modulerna speglar det föränderliga marknadsföringslandskapet och de verktyg som krävs för att utmärka sig inom området. När organisatorisk framgång underbyggs av att skaffa och behålla kunder är marknadsföring den viktigaste kommersiella disciplinen. Marknadsledning kommer att ge dig näring till moderna kärnkoncept som kan appliceras på marknaden.

Kursen inkluderar platsbesök till organisationer som är relevanta för kursen så att delegaterna kan utveckla en förståelse för hur deras samtida fungerar i den verkliga världen.

Kursen kommer att avslutas med en sammanfattning av de viktigaste läropunkterna, följt av en handlingsplaneringsövning i syfte att tillämpa de förvärvade kunskaperna och färdigheterna omedelbart efter att du återvänder till arbetet. Stöd efter kursen finns också tillgängligt i samband med genomförandet av din handlingsplan, upp till sex (6) månader efter avslutad kurs.

Dagordning

Marknadsföringsstrategi

  • Definiera marknadsföringsmål
  • Skapa en marknadsföringsstrategi
  • Delarna av en marknadsföringsplan
  • Marknadsföringsmodeller och fallstudier

Marknadsundersökning, analys och insikt

  • Förstå primär och sekundär forskning
  • Tekniska överväganden i forskning
  • Kvantitativ och kvalitativ forskning
  • Trendanalys och marknadsöversikt

Demografi, Konsumentpsykologi och Psykografi

  • Beteendeekonomi och marknadsföring
  • Attityder, värderingar och livsstilar
  • Marknadsföringens psykologi
  • Demografi och datainsikter

Besök

  • Industribesök hos en relevant organisation.
  • En inblick i företagens interna arbete.
  • En möjlighet att lära sig genom interaktion med yrkesverksamma.

Marknadsplanering – segmentering, inriktning, positionering

  • Segmenteringsanalys
  • Inrikta sig på konsumenter
  • Marknadspositionering och ompositioneringsstrategi
  • Bygga kundprofil

Förstå produktlivscykler

  • Produktens livscykelplanering
  • Skalning av tillväxt
  • Hantera övergångar och nedgångar
  • Cross Product Service Strategies

Marknadskommunikation, varumärke och design

  • Skapa vinnande marknadsföringskampanjer
  • Varumärkesprinciper
  • Design Management
  • Integrerade marknadsföringslösningar

Besök

  • Industribesök hos en relevant organisation.
  • En inblick i företagens interna arbete.
  • En möjlighet att lära sig genom interaktion med yrkesverksamma.

Kursrecension

  • Sammanfattning och sammanfattning av viktiga lärandemål
  • Handlingsplanering

Målgrupp

Denna kurs är lämplig för:

  • Medieplanerare och marknadschefer
  • Account Managers och Brand Managers
  • Marknadschefer
  • Affärsutvecklingschefer
  • Senior chefer
  • Account Directors, Corporate Communications Team, Data Scientists
  • Marknadsdirektörer, designdirektörer
  • Direktörer, ledare och entreprenörer

Lärandemål

Efter avslutad kurs kommer du att kunna:

  • Använd analytiska verktyg för att förfina organisationens marknadsföringsstrategi och effektivitet.
  • Styr den organisatoriska marknadsföringsstrategin som är fokuserad på avkastning på investeringen.
  • Bestäm de bästa marknadsföringskanalerna och metoderna för att leverera oklanderliga strategiska marknadsföringskampanjer.
  • Utnyttja avancerade marknadsföringshanteringsprinciper och tillämpa dem på marknadsföringsplanen.
  • Anpassa både marknadsförings- och varumärkesstrategin för Strategic Business Units (SBU:s).
  • Felsök underpresterande aspekter och revolutionera marknadsföringshanteringen i organisationen.
  • Utveckla ett praktiskt perspektiv på samtida arbetsmetoder inom ditt område.
  • Implementera en handlingsplan på din arbetsplats med hjälp av de kunskaper och färdigheter som förvärvats genom kursen.
Läs mer på institutionens webbplats

Antagningskrav för programmet

Demonstrera ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemangsförmåga.

Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.

Om skolan

Frågor