
Avancerad strategisk marknadsföringsledning
London, Storbritannien
VARAKTIGHET
2 Weeks
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Översikt
De ledande organisationerna i världen erkänner och erkänner att marknadsföringsstrategier kan ge en konkurrensfördel. När det finns ett marknadsföringscentrerat förhållningssätt till marknadsföringsplanering kan vi omdefiniera de värderingar som leder till framgångsrika strategiska marknadsföringsplaner. Den här kursen fokuserar på att ge insikt i innovation och samtidigt leverera avkastning på investeringen för alla dina marknadsföringsaktiviteter.
Denna kurs kommer också att ge en expansiv förståelse för de teoretiska och praktiska frågorna med marknadsföringsledning. Fokus för modulerna speglar det föränderliga marknadsföringslandskapet och de verktyg som krävs för att utmärka sig inom området. När organisatorisk framgång underbyggs av att skaffa och behålla kunder är marknadsföring den viktigaste kommersiella disciplinen. Marknadsledning kommer att ge dig näring till moderna kärnkoncept som kan appliceras på marknaden.
Kursen inkluderar platsbesök till organisationer som är relevanta för kursen så att delegaterna kan utveckla en förståelse för hur deras samtida fungerar i den verkliga världen.
Kursen kommer att avslutas med en sammanfattning av de viktigaste läropunkterna, följt av en handlingsplaneringsövning i syfte att tillämpa de förvärvade kunskaperna och färdigheterna omedelbart efter att du återvänder till arbetet. Stöd efter kursen finns också tillgängligt i samband med genomförandet av din handlingsplan, upp till sex (6) månader efter avslutad kurs.
Dagordning
Marknadsföringsstrategi
- Definiera marknadsföringsmål
- Skapa en marknadsföringsstrategi
- Delarna av en marknadsföringsplan
- Marknadsföringsmodeller och fallstudier
Marknadsundersökning, analys och insikt
- Förstå primär och sekundär forskning
- Tekniska överväganden i forskning
- Kvantitativ och kvalitativ forskning
- Trendanalys och marknadsöversikt
Demografi, Konsumentpsykologi och Psykografi
- Beteendeekonomi och marknadsföring
- Attityder, värderingar och livsstilar
- Marknadsföringens psykologi
- Demografi och datainsikter
Besök
- Industribesök hos en relevant organisation.
- En inblick i företagens interna arbete.
- En möjlighet att lära sig genom interaktion med yrkesverksamma.
Marknadsplanering – segmentering, inriktning, positionering
- Segmenteringsanalys
- Inrikta sig på konsumenter
- Marknadspositionering och ompositioneringsstrategi
- Bygga kundprofil
Förstå produktlivscykler
- Produktens livscykelplanering
- Skalning av tillväxt
- Hantera övergångar och nedgångar
- Cross Product Service Strategies
Marknadskommunikation, varumärke och design
- Skapa vinnande marknadsföringskampanjer
- Varumärkesprinciper
- Design Management
- Integrerade marknadsföringslösningar
Besök
- Industribesök hos en relevant organisation.
- En inblick i företagens interna arbete.
- En möjlighet att lära sig genom interaktion med yrkesverksamma.
Kursrecension
- Sammanfattning och sammanfattning av viktiga lärandemål
- Handlingsplanering
Målgrupp
Denna kurs är lämplig för:
- Medieplanerare och marknadschefer
- Account Managers och Brand Managers
- Marknadschefer
- Affärsutvecklingschefer
- Senior chefer
- Account Directors, Corporate Communications Team, Data Scientists
- Marknadsdirektörer, designdirektörer
- Direktörer, ledare och entreprenörer
Lärandemål
Efter avslutad kurs kommer du att kunna:
- Använd analytiska verktyg för att förfina organisationens marknadsföringsstrategi och effektivitet.
- Styr den organisatoriska marknadsföringsstrategin som är fokuserad på avkastning på investeringen.
- Bestäm de bästa marknadsföringskanalerna och metoderna för att leverera oklanderliga strategiska marknadsföringskampanjer.
- Utnyttja avancerade marknadsföringshanteringsprinciper och tillämpa dem på marknadsföringsplanen.
- Anpassa både marknadsförings- och varumärkesstrategin för Strategic Business Units (SBU:s).
- Felsök underpresterande aspekter och revolutionera marknadsföringshanteringen i organisationen.
- Utveckla ett praktiskt perspektiv på samtida arbetsmetoder inom ditt område.
- Implementera en handlingsplan på din arbetsplats med hjälp av de kunskaper och färdigheter som förvärvats genom kursen.
Antagningskrav för programmet
Demonstrera ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemangsförmåga.
Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.