Avancerad verksamhetsstrategi och kvalitetsledning
London Business Training & Consulting
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 Veckor
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 8 225
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Den här kursen leder delegater genom nyckelelementen i Operations Strategy, från effektiv strategiskapande, anpassning till objektiv resursplanering och upprättande av viktiga strategiska resultat.
Den täcker också de viktigaste delarna av excellens inom Operations Strategy; förstå och anpassa verksamhetsstrategin till den bredare externa verksamhetsmiljön, effektiv kommunikation och engagemang med intressenter och effektiv hantering av tidshorisonter inom strategiskapande och utrullning.
Du kommer också att utveckla dina kärnkunskaper och färdigheter inom kvalitetsledning. Kursen hjälper dig att förstå verktygen och teknikerna för ett effektivt kvalitetsledningsprogram.
Kursen kommer att avslutas med en sammanfattning av de viktigaste läropunkterna, följt av en handlingsplaneringsövning i syfte att tillämpa de förvärvade kunskaperna och färdigheterna omedelbart efter att du återvänder till arbetet. Stöd efter kursen finns också tillgängligt i samband med genomförandet av din handlingsplan, upp till sex (6) månader efter avslutad kurs.
Dagordning
Roll och bidrag från verksamhetsstrategin till organisationen
- Anpassa verksamhetsstrategin med övergripande organisationsstrategi och mål
- Nyckelplaneringstekniker inom Operations Strategy
Utveckla verksamhetsstrategi
- Bedömning av verksamhetsstrategins resultat
- Effektiv hantering av förändringar inom Operations Strategy
- Förstå viktiga beroenden inom Operations Strategy
Driftsresurshantering
- Förstå nyckeldynamiken i interna resurser
- Effektiv riskhantering
- Bygga motståndskraft inom Operations Strategy
Tekniker för efterfrågeprognoser
- Skapa effektiva efterfrågeprognoser
- Hantera förändringar i volym och variation
- Utnyttja efterfrågeplanen inom organisationen
Hantera verksamhetsmiljön
- Förstå den organisatoriska verksamhetsmiljön
- Verktyg för att skapa verksamhetsstrategier
- Sätta effektiva KPI:er för verksamhetsstrategier
Verksamhetsstrategi – Hantera tidshorisonter
- Förstå den organisatoriska verksamhetsmiljön
- Verktyg för att skapa verksamhetsstrategier
- Sätta effektiva KPI:er för verksamhetsstrategier
Verksamhetsstrategi – Kommunikation och överlämning
- Skapa affärscase för ledande befattningshavare
- Effektiv kommunikation och engagemang med intressenter
- Effektiv överlämning till Operations Management-team
Verksamhetsstrategi – Användning av industri 4.0-teknologier
- Mänskliga cybersystem
- The Industrial Internet of things (IIOT)
- Prediktiv analys
Förstå kvalitet
- Ledning och kvalitet
- Priset på kvalitet
- Människor, processer och system
- Filosofin för total kvalitetsledning
Ledarskap för kvalitetsledning
- Ledarskap Grunden för TQM
- kvalitet Ledarskapsroller och ansvar
- kvalitetsledning vs kvalitetsledarskap
- Operativt ledarskap vs strategiskt ledarskap
Sexnivåmodellen för TQM-adoption
- Nivå 1 – Ej engagerad
- Nivå 2 – Drifters
- Nivå 3 – Verktygsskjutare
- Nivå 4 – Förbättrare
- Nivå 5 – Pristagare
- Nivå 6 – Världsklass
Företagens miljökvalitetsledning
- Miljöskydd
- Miljöledningssystem
- Kontinuerlig förbättring av miljökvaliteten
- Miljöledningsbedömning
Kursrecension
- Sammanfattning och sammanfattning av viktiga lärandemål
- Handlingsplanering
Målgrupp
Denna kurs är lämplig för:
- Verksamhetschefer
- Verksamhetschefer och chefer
- Projektledare
- Ledande befattningshavare med ansvar för strategi
- Underhållschefer
- Ledande befattningshavare, chefer, rådgivare och tjänstemän som vill utveckla en gedigen kunskap om kvalitetsledning.
Lärandemål
Efter avslutad kurs kommer du att:
- Utveckla en djupgående förståelse för skapandet av nyckelverksamhetsstrategier.
- Förstå hur man effektivt hanterar resurser för att optimera både resurser och strategiresultat.
- Hantera en rad förändringar effektivt.
- Utveckla en djupgående förståelse för effekterna av den externa operativa miljön på skapandet och implementeringen av verksamhetsstrategi.
- Säkerställa ett effektivt engagemang med interna intressenter.
- Effektivt överlämna verksamhetsstrategi till verksamhetsledningsgruppen.
- Utveckla en omfattande uppskattning av kvalitetens roll i framgångsrika organisationer.
- Förstå vikten av ledarskap för att uppnå kvalitetsstandarder i världsklass.
- Utvärdera de olika kvalitetsnivåerna i din organisation.
- Uppskatta de färdigheter som krävs för att hantera miljön.
- Implementera en handlingsplan på din arbetsplats med hjälp av de kunskaper och färdigheter som förvärvats genom kursen.