Grundläggande bankverksamhet
London Business Training & Consulting
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 vecka
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Översikt
Denna kurs fokuserar på de viktigaste operativa delarna av att leverera en kvalitetsbanktjänst till kunder.
Kursen kommer också att innehålla ett platsbesök till en organisation som är relevant för kursen så att delegaterna kan utveckla en förståelse för hur deras samtida fungerar i den verkliga världen.
Kursen kommer att avslutas med en sammanfattning av de viktigaste läropunkterna, följt av en handlingsplaneringsövning i syfte att tillämpa de förvärvade kunskaperna och färdigheterna omedelbart efter att du återvänder till arbetet. Stöd efter kursen finns också tillgängligt i samband med genomförandet av din handlingsplan, upp till sex (6) månader efter avslutad kurs.
Dagordning
Excellence i bankverksamhet
- Vad är operationell excellens inom bankverksamhet?
- Operational excellence principer
- Operational excellence modeller
- Genomförandeplanering
Bankverksamhet – Kundupplevelse
- Källor till kundklagomål
- Skapa ett förbättringsprogram
- Fördelarna med att skapa en förbättrad kundupplevelse
- Upprätthålla förbättring genom smidighet
Bankverksamhet – Kultur och uppförande
- Utmaningen med kulturell förändring
- Beteende och egenmakt
- Behovet av ledarskapsdisciplin
- En integrerad strategi för hållbar förändring
Besök
- Industribesök hos en relevant organisation.
- En inblick i företagens interna arbete.
- En möjlighet att lära sig genom interaktion med yrkesverksamma.
Kursrecension
- Sammanfattning och sammanfattning av viktiga lärandemål
- Handlingsplanering
Målgrupp
Denna kurs är lämplig för:
- Bankpersonal som önskar/behöver bredda/fördjupa sin kunskap om de faktorer som påverkar bankverksamheten.
- De som vill få en heltäckande inblick i bankverksamheten.
Lärandemål
Efter avslutad kurs kommer du att:
- Uppskatta hur utmärkt service är handlingen att överträffa kundernas förväntningar.
- Förstå varför kundupplevelse går utöver kundservice.
- Förstå varför kulturen avgör en organisations engagemang för nivån och konsekvensen av tjänsteleveransen.
- Utveckla ett praktiskt perspektiv på samtida arbetsmetoder inom ditt område.
- Implementera en handlingsplan på din arbetsplats med hjälp av de kunskaper och färdigheter som förvärvats genom kursen.